Web Analytics Made Easy - Statcounter

 دکتر محمد رئیس‌زاده در نشست خبری با موضوع وضعیت حوزه سلامت و عملکرد و اقدامات سازمان بسیج جامعه پزشکی در پاسخ به پرسشی درخصوص انتادات مردم از اعزام مسؤلان برای درمان به کشورهای خارجی اظهار داشت: به صراحتاً عنوان می‌کنیم سفر مسؤلان برای درمان به خارج از کشور غلط است، و ما نیز براساس داشته های پزشکی و علمی چنین امری را تایید نمی‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هم اکنون در کشور هیچ نیازی به اعزام بیمار به خارج از کشور نیست زیرا اتفاقاً پزشکی ایران برخلاف برخی صنوف و رشته های دیگر در این چهل سال بسیار رشد کرده است و مرز دانش حرکت می‌کند و وقتی مقام مسؤلی برای درمان به خارج می‌رود این رشد پزشکی ایران را زیرسؤال می‌برد و مسلماً باعث ناراحتی مردم نیز می‌شود بنابراین سفر مقامات مسؤل برای درمان خارج از کشور توجیه پذیر نیست.

رئیس‌زاده با اشاره به اینکه مسؤلان به سیستم بیمارستانهای دولتی اعتماد کنند، همانطور که رهبر معظم انقلاب برای بیماری خود به یک بیمارستان دولتی مراجعه کردند و از سیستم درمان رایج کشور بهره مند شدند، افزود: علت سفر برخی از این مسؤلان برای درمان خارج از کشور نیز به این دلیل است که بیماری صعب العلاج دارند و می‌خواهند از جدیدترین تکنیک‌ها برای اندک امید درمانی استفاده کنند کما اینکه معتقدیم همان امید اندک هم با توجه به هزینه بالا و اعتباری که از آن مسؤل در جامعه می‌رود فایده ای ندارد.

کشف انبار محتکران توسط بسیج

وی درخصوص ورود بسیج برای پیدا کردن انبارهایی که اجناس و کالاهایی نظیر دارو احتکار می‌شود نیز توضیح داد: ورود بسیج برای پیدا کردن چنین انبارهایی از جمله تاکیدات سردار غیب‌پرور - رئیس سازمان بسیج مستضعفین بود که چند هفته پیش عنوان کردند و حجم چنین کالاهایی نیز بسیار بالا است و هر روز بسیج در این زمینه در حال پیگیری است.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور خاطرنشان کرد: البته در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی نیز به مانند هر کالای دیگری احتکار و گرانفروشی وجود دارد ولی به دلیل پیگیری شبانه روزی وزیر بهداشت و رئیس سازمان تجهزات پزشکی، مشکل دارو به دلیل احتکار به هیچ عنوان به مانند احتکار کالاهای دیگر نیست و وضعیت بهتری در کشور وجود دارد، کما اینکه واردکنندگان و فعالان دارویی نیز مشکلات خاص خود را دارند که بسیج برای کاهش مشکلاتشان با انها جلساتی را خواهند گذاشت.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سلامت جامعه پزشکی درمان رشد ایران رهبر معظم انقلاب بیمارستان جامعه بسیج دارو تجهیزات پزشکی شبانه روزی مشکلات بسیج بیمارستان تجهیزات پزشکی جامعه پزشکی دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۶۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکی به آفریقا

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا،  آصف مهدوی دبیر شورای سیاستگذاری صادرات سازمان غذا و دارو با اشاره به توانمندی ایران در حوزه تولید تجهیزات پزشکی، اظهار کرد: در ایران ۱۷۰۰ تولید کننده تجهیزات پزشکی مشغول فعالیت هستند و امکان صادرات محصولات به کشور‌های حوزه آفریقایی وجود دارد.

وی افزود: در حال حاضر تجهیزات و ملزومات پزشکی تولیدی ایران به کشور‌های مختلفی در منطقه، آسیا و حتی اروپا صادر می‌شود و امکان همکاری در حوزه رگولاتوری و تنظیم‌گری برای تسهیل صادرات ملزومات پزشکی به آفریقا نیز مهیاست.

به گفته وی تولیدکنندگان ایرانی می‌توانند در حوزه انتقال تکنولوژی ساخت تجهیزات و تامین کمبود‌های این حوزه به کشور‌های افریقایی کمک کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه‌های مهم دولت است
  • تغییر رئیس مرکز آمار ایران
  • اعلام آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکی به آفریقا
  • محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد
  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران
  • نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • اجتماع کادر درمان در حمایت از جنبش دانشجویان آمریکایی