Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-20@00:19:05 GMT

یک عصر تابستانی همراه با شهروند خوش ذوق تبریزی

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۳۶۲۳۵

یک عصر تابستانی همراه با شهروند خوش ذوق تبریزی

وقتی از حفظ و توسعه فضای سبز و ضرورت آن حرف می‌زنیم، بیش از هر سازمان و مجموعه‌ای، حضور و همراهی شهروندان خوش ذوق در تحقق اهداف زیست محیطی اهمیت دارد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، تقی سعادت‌پور شهروند خوش ذوق تبریزی یکی از همین شهروندان آگاه و مسئولیت پذیر است که برای آبادی خانه و محله خود منتظر هیچ معجزه‌ای نمانده و خود برای نقش بستن این هدف دست بکار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سعادت‌پور که چند سال پیش عنوان برگزیده جشنواره شهروند نمونه فضای سبز را به خود اختصاص داده بود، این روزها همچنان با علاقه و پشتکار تلاش می‌کند برای رویدادی سبز در زندگی خود.
او با اشاره به ریشه علاقه خود به فضای سبز و محیط زیست می‌گوید: شاید این علاقه در خانواده ما موروثی باشد چرا که پدرم هم از گذشته‌های دور کوهنورد و اهل طبیعت بود. از همان روزهای کودکی زندگی در چنین خانواده خوش ذوقی ناخودآگاه مرا با سیر محیط زیست همراه کرد.
سعادت‌پور ادامه می‌دهد: بعدها سعی کردم همیشه این ویژگی را در خانه، محله و تمامی محل‌های کاری خودم هم ترویج و ادامه دهم. یعنی تنها به چهاردیواری خانه خود اکتفا نکرده‌ام و تلاش داشته‌ام از هر فرصتی برای همراه ساختن سایرین هم استفاده کنم.
این شهروند نمونه تبریزی تصریح می کند: در حال حاضر 300 گلدان از انواع گلهای آپارتمانی در گوشه گوشه خانه ام زندگی می‌کنند و محیط زندگی ما را رنگی صمیمی بخشیده‌اند.
او اضافه می‌کند: روزانه حدود دو ساعت برای رسیدگی به گل و گیاهانم زمان سپری می‌کنم و نکته مهم‌تر اینکه برای آبیاری گلها به جای استفاده از آب آشامیدنی خانه از آب آبیاری موجود در محله استفاده می‌کنم.
ولی همان‌طور که اشاره شد تلاش‌های این شهروند دوستدار محیط زیست تنها در چهاردیواری خانه خود منتهی نشده و در ابعاد گسترده‌تری توسعه یافته است.
سعادت‌پور به سبب تلاش های متعدد خود حالا رئیس شورای محله کشاورز تبریز است و فضای محله را هم به سان خانه‌ای بزرگتر با ترکیبی از گلها و گیاهان مختلف آذین‌بندی کرده است. بله! هنوز هم انسان‌های مسئولیت پذیری زیر آسمان این شهر زندگی می‌کنند که در قبال اطراف و اطرافیان خود با بی‌تفاوتی شانه بالا ننداخته و برعکس، سعی در ایجاد محیطی مهربانانه تر برای زندگی‌ای سالم و جمعی دارند.
شهروند نمونه فضای سبز تبریز می‌گوید: من سالها در مدارس تبریز معلم بوده‌ام و به سبب شغلم همیشه سعی کرده‌ام در این جایگاه دانش‌آموزان را با اهمیت محیط زیست آشنا کنم که در سایه این آشنایی در مدارس موفق به ایجاد فضای سبز و باغچه‌های سبز شده‌ایم.
او ادامه می‌دهد: همچنین سالهای سال در تیم‌های پایه و مدرسه فوتبال تیم تراکتورسازی به عنوان مربی فعالیت داشته و دارم که حتی در این فضا نیز همواره در کنار رشته و حرفه اصلی سعی در ترویج فرهنگ دوستی با محیط زیست و اهمیت ایجاد فضای سبز داشته‌ام.
سعادت‌پور که عنوان محیط‌بان افتخاری سازمان محیط زیست را به خود اختصاص داده، معتقد است امروز با رشد جمعیت و در اثر آن رشد شهر و شهرنشینی نمی‌توان بی‌تفاوت نشست و منتظر ماند تا نهادهای متولی برای تحقق مولفه‌های زیست محیطی دست بکار شوند بلکه باید همه با هم همراه با آگاهی و مسئولیت‌پذیری برای زیبایی خانه و محله تلاش کنیم چرا که سرنوشت انسانها تنها به دست خود آنها شکل می‌گیرد.
او همچنین یادآوری می‌کند که طی 15 سال گذشته تعداد سه هزار اصله درخت در کوهها و تفرجگاه عون بن علی کاشته است.
حالا به لطف حضور این شهروند خوش ذوق در کنار خانه و محله ، شهر تبریز هم صفایی دو چندان پیدا کرده است.

انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت ترویج فرهنگ شهرنشینی فوتبال محیط زیست معلم رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۶۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام فراخوان برای جذب سرمایه‌گذار منطقه چالابه

احد جلیلیان مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به در دستور کار بودن برنامه‌هایی برای ساماندهی چالابه به عنوان یکی از مناطق تحت مدیریت محیط زیست که مورد توجه گردشگران است، گفت : در گذشته هیچ زیرساخت و امکاناتی در ورودی این منطقه وجود نداشت و شاهد بی‌نظمی‌ها و مشکلاتی در ارائه خدمت به مردم بودیم.

وی ادامه داد: اکنون با همکاری سازمان محیط زیست، تصمیم گرفته شده که با جلب مشارکت بخش خصوصی به صورت بهره‌بردار و بدون اینکه واگذاری صورت گیرد و در عین رعایت جدی ملاحظات زیست محیطی، زون تفرجگاهی در ورودی این منطقه ایجاد شود.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه قرار است وسعت حدود صد هکتاری از ورودی چالابه به صورت بهره‌برداری در اختیار سرمایه‌گذار قرار گیرد، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذار می‌تواند در عین ایجاد امکانات گردشگری در این منطقه، به حفاظت و احیاء چالابه نیز کمک کند.

جلیلیان، پروژه‌های پیشنهادی برای اجرا در این زون تفرجگاهی را شامل ایجاد آلاچیق، سرویس‌های بهداشتی، پارکینگ با ظرفیت محدود، پرنده‌نگری، دوچرخه سواری، سوارکاری، کمپینگ روزانه، غرفه ارائه محصولات بومی و محلی و... اعلام کرد و افزود: اجرای هریک از این طرح‌ها باید بدون هرگونه دخل و تصرف در منطقه بوده و تعارضی با ملاحظات زیست محیطی نداشته باشد.

وی اظهار کرد: به علاوه سرمایه‌گذار هیچ حق مالکیتی نخواهد داشت و تنها می‌تواند در صورت تایید دوره‌ای، حداکثر تا مدت ۱۵ سال بهره‌بردار باشد.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای این منطقه به صورت مناقصه اعلام شده، گفت: در گذشته سرمایه‌گذارانی که بومی استان بودند برای این منظور اعلام آمادگی کردند و در مناقصه نیز متقاضیان بومی در اولویت خواهند بود.

جلیلیان با بیان اینکه زمان آغاز این پروژه امسال و ظرف مدت دو سال پیش‌بینی شده، حجم سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده را نیز دو هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

وی از چالابه به عنوان یک منطقه مهم با پوشش گیاهی و جانوری غنی یاد کرد که سالانه نزدیک به ۳۰۰ هزار بازدیدکننده دارد و ارائه خدمات به این بازدیدکنندگان در عین حفاظت از منطقه اهمیت بسزایی دارد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • جمع کردن زباله ها توسط فیل دوستدار محیط زیست (فیلم)
  • کاشت درخت در دل بیابان‌های روستای همت آباد توسط همیار طبیعت + فیلم
  • روزانه ۷۷۴ تن زباله در استان ایلام تولید می‌شود
  • روزانه در استان ایلام ۷۷۴ تن زباله تولید می‌شود
  • اعلام فراخوان برای جذب سرمایه‌گذار منطقه چالابه
  • از کجا بفهمیم گوشی هک شده است؟
  • ساختمان‌های تهران سبز می‌شوند
  • اجرای ۲۰ برنامه در هفته زمین پاک استان
  • توسعه باید با دانش سنتی و بومی هر منطقه همراه شود
  • افزایش دوبرابری مساحت بوستان‌های مشهد