Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر دفتر الحشد الشعبی در استان کرکوک ادعای سخنگوی ائتلاف آمریکا مبنی بر حضور نظامیان این کشور در عراق برای ایجاد ثبات و تحیکم امنیت را کذب محض خواند و تأکید کرد که ملت عراق هیچ نیازی به نظامیان آمریکایی ندارند.

«محمد زین العابدین الموسوی» مدیر دفتر الحشد الشعبی در استان کرکوک عراق در گفت‌وگو با خبرنگار گروه بین الملل قدس آنلاین در واکنش به اظهارات اخیر «شان رایان» سخنگوی ائتلاف بین المللی که گفته بود مادامی که نیاز باشد ، نظامیان آمریکایی در عراق باقی خواهند ماند گفت: دولت و ملت عراق هیچ نیازی به حضور نیروهای آمریکایی در سرزمین خود ندارند؛ نه تنها هیچ نیازی به حضور آنها در عراق نیست که حتی حضور آنها باعث آزار و مشکل آفرینی برای مردم عراق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی سال های گذشته از حضور این اشغالگران در عراق، بحران های متعددی برای مردم ما بوجود آمد که پس از جنگ ویرانگر، شاهد ظهور گروه تروریستی داعش و ناامنی شدید در سراسر عراق بودیم.

محمد زین العابدین الموسوی در مورد ادعای سخنگوی ائتلاف که گفته بود نیروهای آمریکایی برای ایجاد ثبات و تحکیم امنیت در عراق پس از نابودی داعش به حضور خود در این کشور ادامه می‌دهند، گفت: این ادعا، ادعایی دروغین و کذب محض است؛ چراکه اساساً آن‌ها خود، داعش و کسانی هستند که این گروه تروریستی را بوجود آوردند؛ کاملاً عکس این ادعا صادق است و آنها می‌خواهند در عراق باقی بمانند تا بقای گروه تروریستی داعش را طولانی‌تر کنند. آنها اگر به فکر امنیت و ثبات در عراق بودند، داعش را بوجود نمی آوردند و پس از براندازی رژیم صدام به اشغالگری خود که موجب ناامنی و بی ثباتی در عراق بود ادامه نمی‌دادند. آنها در عراق تنها به دنبال منافع خود هستند و این ادعاها تنها دستاویزی برای ادامه حضور در عراق است تا منابع آن را غارت کنند.

مدیر دفتر الحشد الشعبی افزود: هدف واقعی آمریکا از حضور در عراق، حمایت ار تروریسم، طولانی کردن بقای داعش، حمایت از افراطی‌ها و جدایی طلبان به منظور ایجاد بی ثباتی در منطقه و تجزیه کشورها در راستای منافع خود است.

وی در رابطه با نظر مسئولان و گروه های عراقی در مورد بقای نظامیان آمریکایی در این کشور گفت: برخی افراد و گروه‌ها در عراق وجود دارند که بقا و منافع شخصی آنها به حضور آمریکا گره خورده است، از این رو از این حضور استقبال می‌کنند، ولی در مقابل برخی گروه ها و افراد هستند که به منافع شخصی خود نمی اندیشند و منافع ملی و مردم عراق را بر هر چیز دیگری ترجیح می‌دهند؛ براین اساس به شدت با حضور نیروهای آمریکایی مخالف هستند و آنها را اشغالگرانی می دانند که به دنبال غارت منابع عراق و ایجاد ناامنی در این کشور با حمایت از گروه‌های تروریستی و جدایی طلب هستند. به طور کلی مردم و بیشتر مسئولان عراقی مخالف حضور نیروهای آمریکایی در کشور خود هستند.

زین العابدین الموسوی در پاسخ به این سؤال که پیش بینی می‌شود نظامیان آمریکایی تا چه زمانی در عراق باقی خواهند ماند، گفت: تا زمانی که برخی افراد مزدور و منفعت طلب در کشور وجود دارند و منافع شخصی خود را بر منافع ملی و مردم عراق ترجیح می‌دهند، حضور این اشغالگران نیز در خاک عراق و ناامنی و بی ثباتی ادامه خواهد یافت.

سخنگوی ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا روز گذشته یکشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی در ابوظبی گفت: تا زمانی که فکر کنیم به حضور نظامیان ما در عراق نیاز است، نظامیان ما آنجا باقی خواهند ماند.

«شان رایان» مدعی شد: نیروهای آمریکایی به این دلیل پس از نابودی داعش در عراق به حضور خود ادامه خواهند داد تا ثبات و منیت را به طور کامل در این کشور برقرار کنند.

او اعلام کرد که در حال حاضر ۵۲۰۰ نظامی آمریکایی در عراق حضور دارند که احتمال کاهش آن در آینده وجود دارد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آمریکا الحشد الشعبی العراق قدس آنلاین نظامیان آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۶۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاد هم نظامیان آمریکایی را اخراج می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، چاد هم به جمع کشورهای آفریقایی پیوست که خواهان خروج نظامیان آمریکا از این کشور است.

برخی رسانه ها روز یکشنبه با استناد به نامه‌های ارسالی وزیر نیروهای مسلح چاد گزارش دادند که چاد از نیروهای آمریکایی خواسته است تا فعالیت‌های خود را در پایگاه هوایی نزدیک پایتخت این کشور متوقف کنند. این پایگاه تنها محل حضور نظامی آمریکا در چاد است.

بر اساس گزارش های رسانه ای، این نامه ها خطاب به وابسته دفاعی آمریکا در چاد نوشته شده است.

گزارش خبرگزاری بلومبرگ مدعی شده که چاد فقط به آمریکا هشدار داده است که فعالیت خود را در این پایگاه متوقف کند.

با این حال، اوایل هفته سی‌ان‌ان به نقل از منابع اطلاعاتی خود گزارش داد که چاد در نامه‌ای جداگانه به ارتش آمریکا دستور داده تا پایگاه هوایی مذکور را به طور کامل پاکسازی کند.

چاد همچنین تهدید کرده است که توافقنامه دو کشور در مورد نیروهای نظامی را لغو خواهد کرد، سندی که نحوه عملیات ارتش آمریکا در این کشور را کنترل می کند.

با این حال سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به بلومبرگ گفته که چاد از نیروهای آمریکایی نخواسته است که این کشور را ترک کنند.

کد خبر 6084728

دیگر خبرها

  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه «عین الاسد» عراق
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکا را از سر می‌گیریم
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکایی را از سر می‌گیریم
  • حملات پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکا در سوریه
  • حملات پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکایی در سوریه
  • چاد هم نظامیان آمریکایی را اخراج می کند