Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش ، با بیان اینکه این وزارتخانه برای تامین کتب درسی دانش‌آموزان سالانه به 55 تن کاغذ نیاز دارد، گفت: برای چاپ کتاب‌های درسی مهر ماه سال 97 مشکل کمبود کاغذ نداشتیم ولی برای مهر ماه سال 98 کاغذ کافی نداریم و تنها 70 درصد از کاغذ آماده است.

حیدر تورانی سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، در گفت‌و‌گو با برنا درخصوص وضعیت کاغذ برای تهیه کتب درسی دانش آموزان اظهار داشت : برای چاپ کتاب‌های درسی مهر ماه سال 97 مشکل کمبود کاغذ نداشتیم ولی برای مهر ماه سال 98 کاغذ کافی نداریم و تنها 70 درصد از کاغذ آماده است که درصدد خرید مابقی کاغذها از تولیدکننده‌های داخلی و خارجی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برای شروع هر سال تحصیلی، 140 میلیون کتاب و 40 میلیون مجله چاپ می‌شود، افزود: کاغذهای مورد نیاز را دو سال قبل از فرا رسیدن سال تحصیلی تامین می‌کنیم.

سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، ادامه داد: آموزش و پرورش برای تامین کتب درسی دانش‌آموزان سالانه به 55 تن کاغذ نیاز دارد، که مستقل از وزارت ارشاد، این نیاز را تامین می‌کند.

تورانی با بیان اینکه در در ایران 3 تولید کننده داخلی کاغذ داریم، تصریح کرد: تولید کننده های کاغذ در داخل کشور هر تعدادی که کاغذ تولید کنند خریداری می‌کنیم. البته کیفیت تولیدکننده های داخلی نسبت به تولید کاغذهای خارجی پایین تر است، اما ما از تولیدات داخلی استفاده می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا با توجه به کمبود کاغذ به سمت دیجیتالی کردن کتب درسی حرکت نمی کنیم گفت : علاقه‌مندیم به سمت محتواهای بدون کاغذ حرکت کنیم ، به تدریج در مسیر الکترونیکی کردن کتب خواهیم رفت اما از گفتن تا عمل خیلی راه است.

سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، گفت: برنامه ریزی کرده‌ایم تا سال 1400 اکثریت کتب درسی کم حجم ،مجلات، کتاب‌های مراکز فنی حرفه‌ای را دیجیتالی کنیم.

وی با بیان اینکه مدیران، معلمان و دانش آموزان می‌توانند کتاب های خود را از سایت آموزش و پرورش دانلود کنند، گفت: برنامه ریزی کرده‌ایم برای استفاده از کتاب های دیجیتالی از شهرهای بزرگ و مدارس با امکانات بیشتر ، شروع کنیم.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کتب درسی کاغذ کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۶۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویر احمد به مناسبت هفته معلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، ولی موسوی در نشست ویبناری کارشناسان روابط عمومی شهرستان‌ها ومناطق این استان با موضوع بزرگداشت هفته معلم گفت: برنامه‌های هفته معلم از ۱۲ اردیبهشت با شعار "همه مدیون توییم" با تجدید میثاق با شهدا و حضور مسئولان و اولیاء دانش آموزان در کلاس‌های درس معلمان در مدارس آغاز و براساس روز شمارهفته معلم برنامه‌های متنوعی برای گرامیداشت هفته معلم در استان اجرا می‌شود.  موسوی، برنامه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی با حضور معلمان خلاق، ایثارگر و فداکار، تهیه مستند و کلیپ از برنامه‌های خودجوش دانش آموزان برای تکریم منزلت معلمان خود در مدارس، تهیه کلیپ‌های یک دقیقه‌ای از روسای ادرات، نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف با موضوع جایگاه و منزلت و ارزش کار معلمی و تبریک روز معلم، تبلیغات محیطی و رسانه‌ای با هماهنگی شهرداری و ادارات مختلف با موضوع مقام معلم و تهیه تیزر از افراد شاخص علمی، ورزشی، فرهنگی، اجتماعی و نخبه شناخته شده در خصوص مقام و جایگاه معلم را، بخشی از برنامه‌های هفته معلم عنوان کرد.  رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد افزود: نواختن زنگ سپاس معلم، دیدار با خانواده‌های معلمان شهید، جانباز و ایثارگر، سخنرانی مدیرکل و روسای آموزش وپرورش قبل از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه، برپایی میز خدمت و تجلیل از معلمان برترشهرستانی و استانی بخش دیگری از این برنامه‌های هفته معلم است.  وی از اجرای ۲۸ برنامه زنده تلویزیونی و رادیویی و نشست خبری با اصحاب رسانه خبرداد وگفت:اختصاص یک برنامه تلویزیونی به مدرسه تحولی استان برای اطلاع خانواده‌ها و الگوگیری مدیران مدارس نیز پیش بینی شده است.  رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان همچنین، تهیه کلیپ از خاطرات اقشار مختلف مردم از قبیل، مسئولان، هنرمندان یا سرایداران مدرسه در خصوص مدرسه و معلم در این هفته را، از کار‌های جالب توجه عنوان کرد.  موسوی تاکید کرد: فعالیت‌های روابط عمومی شهرستان‌ها ومناطق در هفته معلم ارزیابی و روابط عمومی‌های برتر معرفی خواهند شد. 

دیگر خبرها

  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش به مناسبت هفته معلم
  • اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویر احمد به مناسبت هفته معلم
  • تعطیلات مدارس در تابستان باشد یا بین دو نیمسال تحصیلی؟
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی
  • برنامه‌های هفته معلم در کردستان مدرسه‌محور می‌شود