Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-09@02:16:51 GMT

چه چیزی حملات قلبی را افزایش می‌دهد؟

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۳۶۵۰۶

چه چیزی حملات قلبی را افزایش می‌دهد؟

خبرگزاری میزان- مکان‌های که ازدحام جمعیت در آن زیاد است خطر حملات قلبی را به شدت افزایش می‌دهد مخصوصاً در فصل گرمی، چون تابستان. به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، مکان‌های که ازدحام جمعیت در آن زیاد است خطر حملات قلبی را به شدت افزایش می‌دهد مخصوصاً در فصل گرمی چون تابستان. در فصل تابستان روز‌های طولانی فرصت خوبی را برای شهروندان ایجاد می‌کند تا بیشتر در خارج از منزل به فعالیت‌های ورزشی و تفریحی بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه انجام این فعالیت‌ها میزان استرس را کاهش می‌دهد، اما می‌تواند سلامتی افراد را هم در معرض خطر قرار دهد. هنگامی که در تابستان هوا گرم‌تر از حد معمول است، شهروندان باید بسیار مراقب سلامتی خود باشند، مخصوصاً زمانی که در مکان‌های پر جمعیت رفت و آمد می‌کنند.


بر اساس آماری که دانشمندان در مراکز کنترل و پیش گیری بیماری داده اند معلوم شد که طی ۷ سال گذشته ۱۵۶.۰۰۰ نفر به علت حملات قلبی در بیمارستان‌ها بستری شده اند. چیزی که برای دانشمندان تعجب آور بود، بازده زمانی بود که افراد دچار حمله قلبی شدند.


تجزیه و تحلیل داده‌ها حاکی از آن است که روز‌های دوشنبه بیشترین میزان حملات قلبی را به خود اختصاص می‌دهد که این میزان ۱۲ درصد بالاتر از سایر ایام در هفته است. جالب است بدانید که افراد جوان که در روز دوشنبه به سر کار می‌روند در مقایسه با افراد بالای ۴۰ سال، حمله قلبی ۲۰ درصد را به خود اختصاص می‌دهد.


یکی دیگر از عواملی که خطر حمله قلبی را با خود به همراه می‌آورد، ماه‌های تابستان است. بیماران قلبی عروقی باید بسیار از خود در فصل تابستان مراقبت کنند چرا قرار گرفتن در معرض نور خورشید بیماری را تشدید می‌کند. در واقع زمانی که رطوبت و گرما در تابستان به شدت احساس می‌شود ممکن است بر روی سیستم گردش خون و قلب اثرات منفی از خود به جای بگذارد.


افرادی که این بیماری را از خانواده به ارث برده اند باید از حضور در مکان‌های پر جمعیت خودداری کنند مخصوصاً از ساعت ۱۲ تا ۲ بعدظهر. در این چند ساعت تابش خورشید به بالاترین میزان خود می‌رسد و فعالیت در فضای باز خطر ساز خواهد بود.


گرم شدن بیش از حد و رطوبت هوا باعث افزایش بیش از حد تعریق در بدن می‌شود که به دنبال آن سیستم قلبی عروقی تحت استرس این شرایط قرار می‌گیرد. چنان که پس از تعریق بسیار در بدن، مایعات به اندازه کافی نوشیده نشود ممکن است لخته شدن خون در رگ‌ها را به همراه داشته باشد.


از نشانه‌های حمله قلبی احساس درد، گرفتگی یا سوزش در میان قفسه سینه است. ممکن است این اعلائم به بازوها، شانه‌ها و فک هم سراید کند. این احساس درد، چند دقیقه بیشتر به طول نمی‌انجامد که ممکن است متوقف شده و دوباره احساس شود.


انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حمله قلبی تابستان مطالعه پرجمعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۶۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۲درصدی بارش در لرستان/ ۷۴۶میلی‌متر در «شول‌آباد» ثبت شد

مدیرکل هواشناسی لرستان از افزایش ۱۲درصدی بارندگی در این استان خبر داد. - اخبار استانها -

بهروز مرادپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد گفت: میانگین بارش لرستان در پی سامانۀ بارشی اخیر 23میلی‌متر بود و بیشترین میزان بارندگی این سامانه در ازنا به‌میزان 38 میلی‌متر ثبت شد.

او با بیان اینکه میزان بارندگی نقطه‌ای سال زراعی امسال در لرستان به 520میلی‌متر رسیده‌است، اضافه کرد: این میزان نسبت به سال گذشته از افزایش 12درصدی برخوردار است.

2 هشدار هواشناسی برای لرستان/ سامانه بارشی در راه است

مدیرکل هواشناسی لرستان با اشاره به افزایش شش‌درصدی بارش این استان نسبت به میانگین بلندمدت، یادآور شد: 482میلی‌متر بارندگی در سال زراعی 1403-1402 در خرم‌آباد ثبت شده‌است.

مرادپور با اعلام ثبت 481میلی‌متر بارش در بروجرد، بیان کرد: این میزان در کوهدشت 497میلی‌متر، الیگودرز 342میلی‌متر، پلدختر 522.2میلی‌متر و دورود 492میلی‌متر است.

او اعلام کرد: 553میلی‌متر بارندگی در الشتر، 487میلی‌متر در نورآباد، 373میلی‌متر در ازنا، 605میلی‌متر در رومشکان و 585.1میلی‌متر در سراب دوره ثبت شده‌است.

مدیرکل هواشناسی لرستان  توضیح داد: 544.3میلی‌متر بارش در ایمان‌آباد، 351میلی‌متر در سیلاخور، .645.3میلی‌متر در سپیددشت، 618میلی‌متر در ریمله و 746.2میلی‌متر در شول‌آباد ثبت شده‌است.

انتهای پیام/ 644/.

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع اسرائیل : تابستان داغی پیش روی لبنان است
  • عوامل ساده‌ای که به بیماری قلبی ختم می‌شود
  • تاثیر منفی صدای ترافیک بر سلامتی بدن
  • خطر حمله قلبی در این بیماران بیشتر است
  • رشد ۱۲درصدی بارش در لرستان/ ۷۴۶میلی‌متر در «شول‌آباد» ثبت شد
  • با مشکلات ناشی از افکار منفی آشنا شوید
  • ۴ عادت مخرب که به‌تدریج جان شما را می‌گیرد
  • تابستان پرسروصدای نونیز: مقصد شاید بارسلونا
  • سیگار کشیدن چگونه به قلب آسیب وارد می‌کند؟
  • ۷ چیزی که فقط افرادی که در خانواده ای با روابط سمی بزرگ شده اند درکشان می کنند