Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-03@00:04:05 GMT

کاربران آفیس 365 زیر تیغ حملات فیشینگی

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۳۶۶۵۰

کاربران آفیس 365 زیر تیغ حملات فیشینگی

محققان فعال در حوزه امنیت سایبری به کاربران نرم‌افزار مایکروسافت آفیس ۳۶۵ هشدار داده‌اند که در معرض حملات فیشینگی قرار خواهند گرفت.

ایران آنلاین /واژه فیشینگ یا Phishing که مختصرا از عبارتPassword Harvesting Fishing به‌معنای "بدست آوردن رمز عبور از طریق طعمه" به دست آمده و ساخته شده است، یکی از حملات سایبری شناخته شده مبتنی بر مهندسی اجتماعی است که با فریب دادن کاربران موردنظر اطلاعات محرمانه و خصوصی آن‌ها از جمله رمز عبور، اطلاعات حساب بانکی، اطلاعات شخصی و محتوای به اشتراک گذاشته شده آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی را بدست می‌آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان و متخصصان امنیت سایبری پیش‌تر هم بارها هشدار داده‌ بودند که برخی از ای‌میل‌هایی که توسط کاربران نرم‌افزار مایکروسافت آفیس ۳۶۵ دریافت می‌شود، حاوی حملات سایبری و فیشینگی است که حفاظ امنیتی این برنامه که مبتنی بر فناوری نوین هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی است، را دور می‌زند. به‌گونه‌ای که این نرم‌افزار علی‌رغم سیستم و فناوری‌های پیشرفته و پیچیده‌اش، نمی‌تواند آلوده بودن این ای‌میل‌ها را تشخیص دهد، بنابراین کاربران و اطلاعاتشان را در معرض خطر حملات سایبری و فیشینگ قرار می‌دهد.

حالا این متخصصان به تازگی از حمله فیشینگی جدیدی خبر داده‌اند که مجرمان سایبری و هکرها می‌توانند با آن به حساب‌های کاربری کاربران نرم‌افزارهای مایکروسافت آفیس ۳۶۵ نفوذ کرده و دسترسی یابند.

مایکروسافت آفیس ۳۶۵ یک سرویس آنلاین است که از سوی مایکروسافت ارائه شده و امکاناتی نظیر Microsoft Office رایانه‌های شخصی را به کاربر ارائه می‌دهد .امکانات این نرم‌افزار شبیه به برنامه‌های Word و Excel و دیگر نرم‌افزارهای مجموعه MS Office ۲۰۱۰ را بصورت آنلاین در اختیار کاربر قرار می‌دهد با این تفاوت که نیازی به نصب نرم‌افزار نیست و تمام این امکانات از طریق مرورگر وب در اختیار کاربر قرار می‌گیرد .درواقع می توان گفت این نرم‌افزار عملکردی شبیه به سرویس Cloud مایکروسافت دارد.

مایکروسافت به منظور افزایش امنیت سایبری و حفاظت از اطلاعات شخصی و حریم خصوصی کاربران آفیس ۳۶۵، از فناوری‌های نوینی همچون هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی نیز بهره برده است اما با این حال به نظر می‌رسد که هنوز هم حفره‌های امنیتی و راه‌های نفوذ بسیاری برای هکرها وجود دارد تا بتوانند به اطلاعات موردنظر خود دسترسی پیدا کنند.

/ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۶۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایموجی صوتی؛ قابلیت بسیار عجیب نرم‌افزار تماس اندروید/ فیلم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اپلیکیشن تماس اندروید قابلیت جدیدی دریافت کرده و ایموجی صوتی را دردسترس برخی از کاربران قرار داده است.

ایموجی‌های صوتی در اپلیکیشن Phone در واقع افکت‌های صوتی استانداردی هستند که با انتخاب یکی از ۶ ایموجی تشویق، خنده، جشن، گریه، مدفوع و صدای تبل پخش می‌شوند.

وقتی شما به عنوان تماس‌گیرنده یکی از ایموجی‌های صوتی را انتخاب می‌کنید، اپلیکیشن تماس گوگل انیمیشن کوتاهی را همراه با افکت صوتی به مدت چند ثانیه پخش می‌کند که در هر دو طرف تماس شنیده می‌شود.

گوگل در توضیح قابلیت جدید اپلیکیشن تماس می‌گوید: «احساسات و حالت‌های مختلف خود را با صداهایی مانند تشویق، خنده، گریه یا تبل از طریق لمس تصویر هریک از ایموجی‌ها به طرف مقابل ابراز کنید.»

برای فعال‌کردن ایموجی‌ صوتی باید وارد بخش عمومی (General) تنظیمات گوشی شوید یا در صفحه‌ی اپلیکیشن تماس، روی بیشتر (More) بزنید تا گزینه‌ی ایموجی صوتی (Audio Emoji) را مشاهده کنید.

پس از فعال‌کردن، دکمه‌ی «ایموجی صوتی» در صفحه‌ی اصلی اپلیکیشن ظاهر می‌شود و به شما اجازه می‌دهد با زدن روی آن، یکی از شکلک‌ها را انتخاب کنید تا صدای مرتبط پخش شود.

به‌نظر می‌رسد که محدودیتی برای استفاده از این ایموجی‌ها وجود دارد، زیرا فاصله‌ی کوچکی بین استفاده‌ی مجدد از آن‌ها لازم است که از پخش پشت سر هم صداها جلوگیری می‌کند.

ایموجی صوتی درحال‌حاضر از طریق آخرین به‌روزرسانی اپلیکیشن Phone گوگل در کانال بتا (نسخه‌ی ۱۲۸) دردسترس است. این ویژگی احتمالاً در هفته‌های آینده برای تمام کاربران منتشر خواهد شد.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901707

دیگر خبرها

  • سامانه آموزشی ترید در بازار ارز دیجیتال مبتنی‌بر هوش مصنوعی طراحی شد
  • شکایت دو نشریه از مایکروسافت و OpenAI به دلیل نقض کپی‌رایت
  • بهترین دوره آموزشی تعمیرات موبایل برای خانم‌ها 
  • هشدار پلیس فتا نسبت به اقدامات مجرمانه در تعطیلات
  • ۵ اقدام برای جلوگیری از آلوده شدن تلفن همراه به بدافزار
  • چند ترفند ساده برای آن‌که هوش مصنوعی، اطلاعات شما را ندزدد
  • تاریخ رونمایی بازی کالاف دیوتی ۲۰۲۴ مشخص شد؟
  • چطور از دسترسی هوش مصنوعی به اطلاعات حساس جلوگیری کنیم؟
  • ایموجی صوتی؛ قابلیت بسیار عجیب نرم‌افزار تماس اندروید/ فیلم
  • ایموجی صوتی؛ قابلیت بسیار عجیب نرم‌افزار تماس اندروید