Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@15:36:38 GMT

رکود بازار عکاسی در گتوند

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۳۶۹۰۰

رکود بازار عکاسی در گتوند

دزفول - ایرنا - افزایش قیمت ها، نرخ پایین خدمات عکاسی و نبود حمایت کافی از سوی مسئولان عرصه را بر عکاسان شهرستان گتوند تنگ کرده و تداوم این شرایط منجر به رکود بازار این صنف شده است.

به گزارش ایرنا، 19 اگوست (28 مردادماه) به عنوان روز جهانی عکاسی نامگذاری شده است؛ بدون شک حرفه عکاسی در کنار جذاب بودن از دشوارترین مشاغل بشمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وضعیت نامناسب آب و هوا، نا امنی، درگیری، استرس، کمبود حقوق و بیمه از جمله موضوعاتی هستند که هر عکاسی در طول سال با آنها مواجه است.
طبق آمار بیش از 80 عکاس به صورت رسمی در شهرستان گتوند مشغول فعالیت هستند که به دلیل افزایش قیمت ها، نرخ پایین چاپ عکس و خدمات عکاسی و نبود حمایت کافی از سوی مسئولان بسیاری از آنها از ادامه کار دلسرد شده اند به طوری که برخی از این عکاسان شغل خود را کنار گذاشته و برخی دیگر نیز در این روزها به سختی این شغل را ادامه می دهند.
جمعی از این عکاسان با انتقاد از وضعیت موجود خواستار پیگیری خبرگزاری ایرنا از مسئولان مربوطه و رفع مشکلات این قشر در گتوند شدند.
یکی از عکاسان شهرستان گتوند با گلایه از وضعیت نامناسب این قشر گفت: نرخ پایین عکس، افزایش سه تا چهار برابری اجناس عکاسی از جمله کاغذ عکس، پودر دستگاه چاپگر، دوربین عکاسی، کرایه مغازه و نداشتن بیمه مناسب ادامه فعالیت را برای عکاسان دچار مشکل کرده است.
ضرغام اسکندری افزود: در روزگار نه چندان دور این شغل در گتوند رونق داشت ولی امروز با رکود مواجه شده که دلیل اصلی آن نبود حمایت لازم از سوی مسئولان است.
وی اظهار داشت: این تعداد عکاسی که در شهرستان وجود دارد به دلیل نبود شغل مناسب به سختی در حال کار کردن هستند.
این عکاس که با 21 سال سابقه کار در حال حاضر زیر نظر صنف عکاسان فعالیت می کند، گفت: قیمت اجناس شغل عکاسی به این دلیل که بیشتر وارداتی و مصرفی هستند با تغییر قیمت دلار چند برابر افزایش پیدا می کنند که این موضوع باعث دلسردی عکاسان و تعطیلی بسیاری از عکاسی ها شده است.
شهاب طیبی یکی دیگر از عکاسان شهرستان گتوند با بیان اینکه تجهیزات عکاسی جزو اجناس لوکس محسوب می شوند و با قیمت چند برابر به مشتری فروخته می شوند، گفت: عکاسان توان خرید این تجهیزات را ندارند، ضمن اینکه فروشگاهی برای فروش تجهیزات عکاسی در شهرستان گتوند وجود ندارد.
وی افزود: نداشتن آتلیه عکاسی مناسب برای تمرین عکاسی و عدم استقبال شهروندان از تورهای عکاسی از دیگر مشکلات این قشر است.
رئیس انجمن عکاسان شهرستان گتوند با اشاره به نبود مکانی دائمی در این شهرستان برای برپایی نمایشگاه عکس اظهار داشت: عکاسان در بیشتر شهرها از یک مکان مناسب برای ارائه محصولات خود برخوردارند.
عادل حسینی با بیان اینکه حمایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از عکاسان به برگزاری کلاس و نمایشگاه خلاصه می شود، توضیح داد: هیچ اداره یا نهادی حاضر به پرداخت هزینه برای برپایی نمایشگاه عکس و تورهای عکاسی، برگزاری کارگاه های عکاسی و مسابقه عکاسی در سطح شهرستان نیست و همه این موارد با هزینه های شخصی و یا مردمی انجام می شوند که این موضوع مشکلات زیادی را برای عکاسان به وجود آورده است.
وی با بیان اینکه قشر عکاسان مشکلات زیادی دارند و باید مورد حمایت قرار گیرند، افزود: برخی از ادارات و دستگاه ها در گذشته تقاضای زیادی برای تهیه عکس های زیبا و با کیفیت برای تبلیغات و استفاده شخصی خود داشتند ولی در پرداخت هزینه آن عکس کوتاهی کردند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند نیز بخشی از مشکلات انجمن عکاسان را نداشتن اعتبار مناسب و گالری عکاسی برای حمایت بیشتر از اعضای این انجمن دانست و گفت: در سال های گذشته اعتباری برای انجمن عکاسان تخصیص داده نشد.
حمید بهداروندی با بیان اینکه احداث گالری عکاسی نیازمند اعتبارات لازم است، افزود: در حال حاضر از لابی تالار همایش های دکتر قیصر امین پور برای برپایی نمایشگاه عکاسان استفاده می شود تا درآینده بتوانیم یک گالری مناسب احداث کنیم.
وی با بیان اینکه انجمن عکاسان گتوند به صورت 2 روز درهفته در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان تشکیل می شود، افزود: تمام تلاش خود را برای حمایت از عکاسان بکار گرفتیم.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گتوند گفت: در گذشته یک دوره عکاسی و یک نمایشگاه برگزار کردیم، ضمن اینکه مشکلات این انجمن را از طریق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان پیگیری می کنیم.
شهرستان گتوند در شمال خوزستان دارای 2 بخش مرکزی و عقیلی و پنج شهر گتوند، صالح شهر، ترکالکی، سماله، جنت مکان و 45 روستا است.
7467/3022

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي عكاسي گتوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۶۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکود در ساخت‌وساز موجب افزایش جرایم اجتماعی می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  حجت الاسلام محمدخلیل‌پور   اظهار کرد: رهنمودها و نصیحت‌های امام جمعه محترم شهر ارومیه باید سرلوحه کارهای مجموعه مدیریت شهری قرار داده شود.

وی افزود: با اینکه جز کلان شهری‌های کشور نیستیم ولی هزینه‌های متناسب با کلانشهرهای کشور را در هر حال پرداخت می‌کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به معضل ترافیک گفت: تعاملات دستگاه‌های ذیربط برای رفع معضل ترافیک در شهر ارومیه یک امر ضروری است.

خلیل‌پور تصریح کرد: راکد بودن ساخت و ساز در شهر باعث افزایش جرایم اجتماعی و افزایش شغل‌های کاذب در شهر شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه صنعت ساخت و ساز یکی از اساسی‌ترین مباحث اشتغال در شهر ارومیه است به عنوان نماینده مردم در شورا از امام جمعه محترم درخواست مساعدت برای ابلاغ طرح تفصیلی جامع شهری که ارومیه را به عنوان کلان‌شهر معرفی می‌کند، داریم.

خلیل‌پور تاکید کرد: با این کار می‌توانیم ضمن ایجاد اشتغال از جذب کمک‌های دولتی در مباحث مربوط به مسائل ترافیکی و… بهرمند شویم که نقش بسزایی در رونق ساخت و ساز و اشتغال‌زایی و چرخه اقتصادی و توسعه شهر دارد.

 

دیگر خبرها

  • آغاز به کار دومین جشنواره عکاسی در سنندج
  • دومین جشنواره ملی عکس سنندج آغاز شد
  • راه خروج از رکود تورمی، مولدسازی است
  • آغاز عملیات تعریض جاده کوشکک در گتوند
  • عکاسی باورنکردنی از سر شاپرک (عکس)
  • ساماندهی محل دفن پسماند گتوند در کوتاه مدت
  • تعریض جاده کوشکک در گتوند
  • رکود در ساخت‌وساز موجب افزایش جرایم اجتماعی می‌شود
  • انتخاب بهترین دوربین کانن: چالشی جذاب برای عکاسان!
  • قیصر امین پور ، قیصر شعر انقلاب اسلامی +فیلم