Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس زاده گفت: با قاطعیت بسیج جامعه پزشکی، تاکنون تعداد زیادی از انبارهای احتکار شده شناسایی شده و موضوع در حال پیگیری است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد رئیس زاده رئیس سازمان بسیج جامع پزشکی در نشست خبری با موضوع وضعیت حوزه سلامت و عملکرد و اقدامات بسیج جامع پزشکی که امروز در برج غربی پادگان ولیعصر برگزار شد گفت: سردار قیدپرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین از چندی پیش با تأکید بر لزوم کشف و معرفی انبارهای احتکار شده توسط پایگاه‌های بسیج از جدیت در پیگیری این مسئله در حوزه دارو و تجهیزات خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت تاکنون تعداد قابل ملاحظه‌ای از انبارهای احتکار شده در این حوزه شناسایی و گزارش شده و ادامه این جست و جوهای بسیج جامع پزشکی با قاطعیت در حال پیگیری است.

وی در ادامه با بیان امتنا برخی از  شرکت‌های تجهیزات پزشکی و یا توزیع دارو نسبت به فروش عمده، افزود: درست است که درحال حاضر این شرکت‌ها  از نظر نقدینگی با مشکل مواجهه هستند اما در شرایط فعلی باید همه مردم ایران دست به دست هم دهند تا دچار مشکل نشویم، در جلساتی که با شرکت‌هایی دارویی خواهیم داشت سعی می‌کنیم مشکلات این شرکت‌ها را از نزدیک جویا شویم، وزارت بهداشت نیز تمام تلاش خود را برای وصول مطالبات این شرکت‌ها انجام می‌دهد. 

رئیس سازمان بسیج جامع پزشکی در ادامه با اشاره به سفرهای برخی به خارج از کشور برای بهره‌مندی از درمان‌های بهت، تأکید کرد: در حال حاضر علم اساتید پزشکی ایران، چیزی از دنیا کم ندارد و کشور ما از نظر دانش و تجربه درمان بیماری‌ها به مرحله‌ای رسیده که برای درمان هیچ بیماری‌، نیازمند اعزام به خارج از کشور نیست، این در حالی است که حتی آن گروه از اعضایی که برای درمان بیماری صعب‌العلاجی به سیستم بهداشت و درمان سایر کشورها امید بسته‌اند در بیشتر موارد بی‌نتیجه برمی‌گردند.

بستری شدن رهبر انقلاب در بیمارستان دولتی؛ الگویی برای جامعه پزشکی

رئیس زاده در ادامه با اشاره به ماجرای بستری رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در یکی از بیمارستان‌های معمولی، گفت: جامعه پزشکی این اقدام رهبر کبیر انقلاب اسلامی را الگوی خود قرار دهند؛‌ ایشان در یک بیمارستان معمولی بستری شدند و با بهبودی کامل از همان جا ترخیص شدند، زیرا به پزشکان کشورمان اعتماد دارند، سفر آن دسته از مسئولینی که برای درمان به خارج از کشور می‌روند به موضوع بی‌اعتمادی به پزشکان و اساتید پزشکی کشورمان و حتی برخی جریان سازی‌ها دامن می‌زند.

جمع کردن بساط درمان های فانتزی، چه جراحی های تخصصی و چه روتین

وی افزود: موضوع دیگر ترغیب بیماران به عمل‌های جراحی بسیار هزینه‌بر است، از جامعه پزشکی مجدانه خواستار این موضوع هستیم که اگر برای درمان بیماری به ویژه حوزه جراحی‌های تخصصی میزان نتیجه‌دهی روش‌های جراحی فانتزی و یا روتین هر دو یکسان است، پس در این شرایط بساط جراحی‌های فانتزی را جمع کنند و همان جراحی روتین را انجام دهند زیرا عمل‌های لوکس ارزبری قابل توجهی دارد و در شرایط کنونی باید جامعه پزشکی بیش از پیش از این جریان مراقبت کند.

توزیع نابسمانان پزشکان متخصص در کشور

رئیس سازمان بسیج جامع پزشکی در ادامه با اشاره به جریان توزیع نابسامان پزشکان متخصص در کشور، ‌بیان کرد: هرچند مشکلاتی وجود داشت اما به تازگی و با تدابیر وزارت بهداشت اوضاع بهتر شده و حتی ماندگاری پزشکان نیز بهبود یافته ولی همچنان در مورد مسئله آموزش پزشکی و توزیع نیروهای متخصص با زمان ماندگاری قابل توجه‌شان در منطقه مورد نظر پراکندگی‌ها و مشکلاتی وجود دارد زیرا به دلایل مختلف ماندگاری پزشکان متخصص در شهرهای کوچک کمتر است که باید برای این مسئله تدابیر جدیدی اندیشید.

وی در پایان یادآور شد: در حال حاضر مشکل عمده‌ای در زمینه آموزش پزشکی نداریم اما با وجود این  افرادی هستند که به تصور بهره‌مندی از آموزشی بهتر برای تحصیل به خارج از کشور رفته‌اند، هزینه هر دوره آموزشی برایشان بالغ 60 الی 70 میلیون تومان آب می‌خورد و حتی مواردی هستند که با نرخ جدید یورو ماهیانه حداقل 25 الی 30 میلیون تومان فقط بابت اجاره اتاق محل اسکان‌شان پرداخت می‌کنند، بنابراین باید در زمینه خروج افراد برای تحصیلات پزشکی به خارج نیز ساز و کار تازه‌ای تدوین کنیم زیرا اگر شرایط را بهتر نکنیم،‌ این ظرفیت‌ها به قهقرا می‌رود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت بهداشت اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۶۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: توصیه ما این است که زائران حتما نسخه انگلیسی دارو و توصیه پزشکشان را به همراه داشته باشند.

سیدعلی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت در پاسخ به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو پیرامون دارو‌های غیر مجاز و نحوه انتقال داروی بیماران اظهار داشت لیست دارو‌های ممنوعه هرسال توسط وزارت بهداشت عربستان ابلاغ می‌شود که همان لیست سال‌های گذشته است. لیست دارو‌ها را به پزشکان معاینه کننده زائرین داده ایم و وظیفه پزشکان این است که این لیست را به اطلاع زائر برسانند.

وی افزود: از دارو‌های ممنوعه، دارو‌های مخدر است که ورود آن کلا به عربستان ممنوع است. همچنین دارو‌های آرامیخش از خانواده بنزودیازپین مثل خانواده دیازپام نیز ممنوع است.

مرعشی در ادامه تصریح کرد: ورود سایر دارو‌ها ممنوعیتی ندارد، ولی برای اینکه عزیزان زائر در فرودگاه‌های مقصد دچار مشکل نشوند، توصیه ما این است که حتما نسخه انگلیسی دارو و توصیه پزشکشان را به همراه داشته باشند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت در رابطه با واکسن‌های مورد نیاز برای سفر حج گفت: براساس دستورالعمل سعودی واکسن اجباری برای همه کشور‌ها واکسن مننژیت است و برای کشور ما همین واکسن در نظر گرفته شده است و از طریق هلال این واکسن برای همه زائرین تهیه شده است و تا دو هفته قبل از اعزام زائر باید این واکسن تزریق شود.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون لزوم تزریق واکسن کرونا اذعان داشت: فعلا توصیه‌ای برای تزریق واکسن کرونا و آنفولانزا وجود ندارد. واکسن الزامی مننژیت است و نگرانی بابت بیماری کرونا وجود ندارد.

مرعشی در رابطه با بیماری‌های واگیر در میان زائران بیان داشت: رعایت نکات جمعی و فرعی در پیشگیری از بیماری‌های عفونی بسیار مهم است. به هر حال تعداد زیادی زائر از کشور‌های مختلف با بیماری‌های بومی مختلف در یک مکان قرار می‌گیرند و همین امر موجب می‌شود حتی افرادی که سیستم ایمنی قوی دارند به بیماری‌های عفونی مبتلا شوند. اما در صورت بیمار شدن نیاز به قرنطینه نیست.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خارج کردن توده ۱۸ کیلوگرمی از شکم بانوی ۳۶ ساله
  • خارج کردن توده ۱۸ کیلویی از شکم بانوی بهشهری
  • ۱۱۰ هزارعمل جراحی در بیمارستان‌های دولتی استان کرمانشاه
  • بیش از ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران
  • تجلیل سازمان بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد از هنرمندان
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • عملیات وعده صادق، صدق گفتار مسئولین جمهوری اسلامی ایران را ثابت کرد
  • تسهیل احتکار و قاچاق به دلیل عدم نظارت بر انبارها در کهریزک
  • کاهش حقوق گمرکی دارو و تجهیزات پزشکی از ۴ به یک درصد
  • هربار بیمارستان، ما را مؤاخذه می‌کند آرزوی مرگ می‌کنیم/ ضرورت حمایت از زنجیره تامین دارو و تجهیزات پزشکی