Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: رسیدگی به شکایت ایران از امریکا در دیوان لاهه در خصوص پرونده توقیف ۲ میلیارددلار از اموال ایران، تعیین وقت شده و حتی جداول زمان‌بندی مرتبط با آن نیز مشخص شده است. به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امو رخارجه امروز در نشست خبری هفتگی  و در پاسخ به سوال خبرنگار میزان مبنی بر اینکه آیا رسیدگی به شکایت ایران از امریکا در دیوان لاهه در خصوص پرونده توقیف ۲ میلیارددلار از اموال ایران، تعیین وقت شده یا خیر؟ گفت: بله؛ این موضوع از سوی دیوان لاهه تعیین وقت شده و حتی جداول زمان‌بندی مرتبط با آن نیز مشخص شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همچنین حشمت‌الله فلاحت‌پیشه  امروز در گفت‌وگو با خبرنگار میزان، گفت: روز گذشته -  ۲۸ مرداد - جلسه معناداری در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با عنوان «پیگیری حقوقی پرونده‌های بین ایران و آمریکا» برگزار شد.
وی افزود: عمدتا ما سه پرونده حقوقی بزرگ بین ایران و آمریکا متشکل از پرونده‌های «دفاعی»، «سرقت دو میلیارد دلاری» و «برجام» داریم.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان داشت: در رابطه با پرونده‌های دفاعی یکسری غرامت‌ها به ایران پرداخت شده است و درباره پرونده برجام هم باید گفت که قرار است ۶ الی ۷ شهریور جلسه استماع این پرونده در دادگاه لاهه برگزار شود.
وی با بیان اینکه تیم دولت اعم از دفتر حقوقی وزرات امور خارجه و معاونت حقوقی ریاست جمهوری با آمادگی حقوقی از لحاظ ادله واسناد و شواهد در لاهه حاضر خواهند شد گفت: امیدواریم در این رابطه به نتایج مطلوبی دست پیدا کنیم چرا که ما معتقدیم این موضوع به یک چالش حقوقی تبدیل شده است وامیدواریم بتوانیم دراین چالش حقوقی از منافع کشور دفاع کنیم.
فلاحت‌پیشه تصریح کرد: اخیرا اعضای کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس مقرر کرده‌اند که هر سه ماه یکبار گزارش پیگیری‌های حقوقی پرونده‌های بین ایران وآمریکا به کمیته حقوق بشر این کمیسیون ارسال شود و مسئولین ذیربط در این رابطه عهده دار وظیفه شدند.   انتهای پیام/  

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه شکایت ایران از آمریکا توقیف اموال ایران دستبرد به اموال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۶۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه به شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل می‌پیوندد

هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه در اظهاراتی گفت: آنکارا تصمیم گرفت که به شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دیوان بین‌المللی دادگستری بپیوندد.

به گزارش ایسنا، وی تاکید کرد: ایجاد دولت فلسطینی و راه‌حل ۲دولتی، ۲ امر اساسی هستند و در دیدار با سران کشور‌های غربی بر آن‌ها تاکید کردیم. برخی کشور‌های غربی اکنون اعتراف می‌کنند که راه‌حل ۲دولتی امری اجتناب‌ناپذیر است.

وزیر خارجه ترکیه خاطرنشان کرد: اسرائیل به جنایت‌های خود علیه مردم فلسطین ادامه می‌دهد و جامعه بین‌المللی باید این جنایت‌ها را متوقف کند. در غزه تنها فلسطینی‌ها نمی‌میرند بلکه تمام انسانیت می‌مرد.

فیدان همچنین گفت که کشورش کوچ اجباری مردم فلسطین را نمی‌پذیرد.

آفریقای جنوبی ۲۹ دسامبر ۲۰۲۳ شکایتی علیه رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری ارائه کرد، این دادگاه ۲۶ ژانویه ۲۰۲۴ به رژیم صهیونیستی دستور داد تدابیری را برای جلوگیری از وقوع کشتار جمعی فلسطینی‌ها و بهبود وضعیت انسانی در نوار غزه اتخاذ کند.

همچنین این دادگاه رژیم صهیونیستی را به ارائه گزارشی درباره نحوه اجرای این دستورات ظرف یک ماه از صدور حکم ملزم کرد.

دیوان بین‌المللی دادگستری پیشتر اعلام کرد آفریقای جنوبی درخواست فوری را برای تعیین اقدامات پیشگیرانه بیشتر و اصلاح حکم ۲۶ ژانویه ۲۰۲۴ دادگاه و نیز حکم بعدی آن در تاریخ ۱۶ فوریه گذشته در ارتباط با شکایت مطرح شده علیه رژیم صهیونیستی در خصوص اجرای توافقنامه ممنوعیت و مجازات کشتار جمعی در نوار غزه ارائه کرد.

طبق اعلام این دادگاه، آفریقای جنوبی در درخواست جدید خود اعلام کرد با توجه به اتفاقات جدید و تغییرات ایجاد شده در شرایط موجود در غزه به ویژه قحطی گسترش یافته در آنجا مجبور به بازگشت به دادگاه شده است.

دیگر خبرها

  • درخواست دادگاه لاهه برای پایان تهدید و ارعاب در خصوص جنگ غزه
  • هشدار دادگاه لاهه به اسرائیل درباره ارعاب دادگاه و کارکنان
  • آیا در دادگاه لاهه عزمی برای محکومیت نتانیاهوی جنگ‌طلب وجود دارد؟
  • ۲۶۶ شکایت علیه مصوبات شوراهای محلی در دیوان عالی به ثبت رسید
  • تعیین ۳۵ شعبه دیوان عالت اداری به حوزه کار + تصویر
  • ترکیه به شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل می‌پیوندد
  • ورود ترکیه به عنوان حامی در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل
  • رسیدگی به پرونده‌های قضایی باحضور رئیس دیوان عدالت اداری کشور
  • نکات حقوقی و قوانین مربوط به دیه
  • زمان اردوی تیم ملی مشخص شد