Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@02:18:05 GMT

پروازهاي فرودگاه ماکو افزايش مي يابد

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۳۷۱۴۱

پروازهاي فرودگاه ماکو افزايش مي يابد

خبرگزاري آريا - اروميه- ايرنا- تفاهم نامه اي ميان سازمان منطقه آزاد ماکو و شرکت هواپيمايي اروند جهت افزايش پروازهاي فرودگاه ماکو به امضا رسيد.

به گزارش ايرنا مديرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو روز دوشنبه در حاشيه امضاي اين تفاهم نامه و در گفت و گو با خبرنگار ايرنا بيان کرد: بر اساس اين تفاهم نامه روزانه يک پرواز رفت و برگشت در مسير ماکو – تهران و يک پرواز رفت و برگشت در مسير ماکو – مشهد به پروازهاي اين فرودگاه اضافه مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


غلامرضا سليماني اضافه کرد: هم اکنون پروازهاي شرکت سپهران چهار روز در هفته از ماکو به تهران و بالعکس برقرار است.
وي با تاکيد بر اينکه پرواز هاي جديد از 15 شهريور سال جاري برقرار مي شود، بيان کرد: با هدف تسهيل عبور و مرور سرمايه‌گذاران و تجار ترکيه اي بزودي پروازهاي ماکو – استانبول نيز راه اندازي مي شود.
سليماني انتقال بار از طريق ترانزيت هوايي از فرودگاه ماکو را نيز ممکن دانست و اظهار داشت: زمينه براي صادرات و واردات بار از طريق فرودگاه ماکو فراهم و آشيانه هواپيما نيز توسط شرکت هواپيمايي اروند در فرودگاه ماکو احداث مي شود.
به گزارش ايرنا، منطقه آزاد ماکو به عنوان يکي از هفت منطقه آزاد کشور به لحاظ محدوده جغرافيايي منطبق بر شهرستان هاي ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزي بازرگان بوده و در دولت تدبير و اميد به الگويي براي اقتصاد مقاومتي تبديل شده است.
مساحت اين منطقه حدود پنج هزار کيلومترمربع بوده و به تنهايي بيش از 75 درصد کل مساحت مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص داده و دومين منطقه آزاد بزرگ دنياست.
اين منطقه در مجاورت کشورهاي ترکيه و جمهوري آذربايجان قرار دارد و طول مرزهاي جمهوري اسلامي ايران در اين منطقه با اين کشورها به ترتيب 130 و 140 کيلومتر است.
7132/3072
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۷۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان توسعه می یابد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش که امروز به همراه رئیس جمهوری و تعدادی از اعضای هیئت دولت به اسلام‌آباد سفر کرد، در حاشیه مراسم امضای ۸ سند همکاری میان دو کشور در حوزه‌های مختلف اظهار کرد: همکاری‌های حمل‌ونقلی از جمله در حوزه بنادر و دریایی، هوایی، ریلی، جاده‌ای از مسائل مطرح شده به‌منظور توسعه روابط دو کشور بود.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: توسعه پایانه‌های مرزی میان دو کشور از لحاظ ساختاری و حمل مستقیم بار، از موضوعاتی بود که میان مقامات دو کشور مطرح شد.

به گفته بذرپاش، برقراری پرواز مستقیم میان تهران و اسلام‌آباد و افزایش پرواز‌ها میان تهران- لاهور یا مشهد- لاهور از دیگر موضوعات همکاری ایران و پاکستان بود.

«ایجاد مناطق آزاد تجاری در گذرگاه‌های مرزی مشترک»، «همکاری در بخش سیما و رسانه»، «همکاری در بخش بهداشت دامی»، «همکاری‌های امنیتی»، «همکاری در بخش تعاون و رفاه اجتماعی»، «همکاری در بخش استاندارد» و «همکاری در بخش حقوقی و معاضدت قضایی در امور مدنی و تجاری» از مهم‌ترین اسناد همکاری میان دو کشور بود که از سوی وزرای راه و شهرسازی، دادگستری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهاد کشاورزی و روسای سازمان‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و استاندارد با همتایان پاکستانی به امضا رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای ۷۵ درصد از طرحهای های مصوب سفر استانداربه منطقه آزاد ماکو
  • اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور، راهگشای تولید در منطقه آزاد ماکو
  • اجرای ۷۵ درصد از پروژه های مصوب سفر استاندار آذربایجان غربی توسط سازمان منطقه آزاد در شهرستان ماکو
  • پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان توسعه می یابد
  • مقصد پروازهای ایرانی کدام فرودگاه استانبول است؟
  • برقراری پروازهای عسلویه اراک عسلویه از اول ازدیبهشت
  • هم افزایی رسانه ای منطقه آزاد ماکو با صداوسیمای آذربایجان غربی
  • محمودزاده: حقوق معلمان مدارس غیردولتی افزایش می‌یابد
  • فراهم شدن شرایط برقراری پروازهای خارجی در یاسوج
  • برنامه پروازهای فرودگاه بین المللی ارومیه در دوم اردیبهشت