Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-25@15:24:57 GMT

رکورد خرید کلزا در کردستان شکست

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۳۷۲۰۰

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکزکردستان، مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: امسال ۴ هزار و ۹۹۱ تن کلزا از کشاورزان استان کردستان خریداری شده است که شکست رکورد خرید در کشور بود.
فیروز احمدی افزود: میزان بارندگی در سال گذشته ۳۵۴ میلی‌متر با ۲۴ درصد افزایش بود که نسبت به بلندمدت نیز ۱۱ درصد افزایش داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


احمدی گفت: امسال ۴ هزار و ۹۹۱ تن کلزا از کشاورزان استان کردستان خریداری شده است که شکست رکورد خرید در کشور بود و امیدواریم در سال آینده این موضوع افزایش بیشتری پیدا کند.
احمدی افزود: برای اولین بار در استان طرح پایلوت کلزا ارقام فرانسوی اجرا شد.
وی همچنین گفت: مصرف کود، چیدن علف‌های هرز پهن‌برگ و نازک‌برگ از مهمترین فعالیت‌های انجام شده بوده است.
وی کل ارزش خرید کلزا در کردستان را ۱۴ میلیارد تومان اعلام کرد که ۷ و نیم میلیارد آن پرداخت شده است.
احمدی گفت: باتوجه به استقبال کشاورزان ۲۹۳ هکتار و ۲۱۱ تن کلزا آماده خریداری است که مراکز خریدی برای خرید محصولات در شهرستان‌ها ایجاد شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: کردستان کلزا رکورد کشاورزی کشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۷۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت

صلاح الدین حق‌گوی مدیر جهادکشاورزی مهاباد گفت: با استقبال کشاورزان سطح زیر کشت کلزا در این شهرستان با بیش از ۱۰۰ هکتار افزایش، به حدود ۱۵۰ هکتار رسیده که افزایش ۵ برابری را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه برداشت دانه روغنی کلزا از اواخر خردادماه آغاز می‌شود و تا دهم تیرماه ادامه دارد، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال از مزارع کلزای شهرستان، ۳۶۲ تن محصول برداشت شود.  

مودت کارشناس مسئول نباتات صنعتی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی هم گفت: از ۵ هزار هکتار برنامه ابلاغی استان، ۴ هزار و ۳۵۰ هکتار از مزارع کشت شده و در مقایسه با پارسال که ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار بود، افزایش ۱۰۰ درصدی در سطح کشت داریم.  

به گفته کارشناسان، کلزا در مراحل کاشت، داشت و برداشت محصولی کم‌خرج است و در تناوب زراعی، سبب افزایش تولید ۲۰ تا ۲۵ درصدی گندم هم خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • آمادگی ۳۵ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در لرستان
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • خرید ۳۸ هزار تن کلزا در خوزستان
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • خرید ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند
  • کشت کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • هزینه نظامی جهان در سال ۲۰۲۳ رکورد شکست