Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ فاطمه خمسه، رئیس سازمان جهاد کشاورزی در نشست خبری گفت: ۱۱۸ طرح در حوزه آب و خاک، ۴ طرح در حوزه دام و طیور، ۴ طرح در حوزه باغبانی، ۲ طرح در حوزه صنایع کشاورزی و ۲ طرح در حوزه شیلات در هفته دولت افتتاح می‌شود.

خمسه هزینه اجرای این طرح‌ها را ۵۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: با افتتاح این طرح‌ها برای ۱۹۲ نفر به صورت مستقیم و ۱۲۳ نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد می‌شود.
خمسه با اشاره به سرمازدگی بهاره به محصولات باغی و زراعی استان گفت: سرما بالغ بر هزار و ۸۸۱ میلیارد تومان خسارت در استان برجای گذاشت.

وی گفت: فقط ۱۴ درصد از محصولات کشاورزی تحت پوشش بیمه بخش کشاوری بودند و تا کنون غرامت آن‌ها پرداخت نشده است.

خمسه اضافه کرد: برای حل مشکلات کشاورزان بازپرداخت تسهیلات بانکی آن‌ها، به تعویق افتاده است.

وی همچنین گفت: وزارت جهاد کشاورزی برای تجاری کردن کشاورزی پارسال ۲۰ میلیارد تومان و امسال ۴ میلیارد تومان تسهیلات برای خرید ادوات و ماشین آلات به کشاورزان پرداخت کرده است.

خمسه افزود: برای آبیاری تحت فشار هم به هر هکتار ده میلیون تومان تسهیلات بلاعوض تعلق می‌گیرد و پیش بینی کرد امسال بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان در این زمینه هزینه شود.

وی اضافه کرد: ظرفیت استان برای مرغ تخم گذار ۸ میلیون و ۸۰۰ قطعه بود که پارسال به دلیل شیوع آنفولانزای مرغی به یک میلیون و ۵۰۰ قطعه کاهش پیدا کرد و در حال حاضر به سه میلیون قطعه رسیده است.

خمسه گفت که در تولید شیر هیچ مشکلی در استان وجود ندارد، ولی شرکت‌های فرآورده‌های لبنی کمی گرانتر از قیمت مصوب کشوری شیر را از دامداری‌ها می‌خرند به این صورت که دولت قیمت هزار و پانصد و هفتاد تومان اعلام کرده است و در استان ما هزار و ۷۰۰ تومان خریداری می‌شود.
وی افزود: روزانه ۸۰ تن گوشت مرغ در استان تولید که بخشی از آن به استان‌های تهران و البرز ارسال می‌شود.

خمسه گفت: به دلیل گران شدن نهاده ها‌ی بخش کشاورزی در دام و طیور قیمت تمام شده تولید مرغ افزایش پیدا کرد و برای تنظیم بازار ۱۰ تن گوشت مرغ منجمد به بازار تزریق شد.

وی افزود: از هفته آینده ۱۲ تن گوشت گرم گوسفندی با قیمت ۳۴ هزار تومان در بین فروشگاه‌ها توزیع می‌شود.

خمسه همچنین از بخش خصوصی، اتحادیه مرغ تخم گذار، مرغ گوشتی و کشتارگاه مرغ به دلیل اینکه در وضعیت نابسامان بازار در کنار جهاد کشاورزی قرار گرفت، تشکر کرد و گفت: اتحادیه مرغ تخم گذار ۲۰ درصد از سهمیه روزانه خود را در اختیار ستاد تنظیم بازار قرار می‌دهد.
انتهای خبر/

افتتاح 130 طرح جهاد کشاورزی در هفته دولت 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۷۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، بررسی میزان تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی، برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی و بررسی نحوه اجرای احکام دادگاه موضوع قلع و قمع بنا و اعاده وضعیت اراضی کشاورزی به حالت سابق در دستور کار این بازدید قرار داشت.

سرپرست جهاد کشاورزی مهریز گفت: جهاد کشاورزی یک نهاد انقلابی بوده و از مهمترین رسالت‌های آن حفظ اراضی کشاورزی در راستای افزایش تولید و اشتغالزایی در روستا‌ها است.

محسنی الحسینی اظهار داشت: با توجه به تاکید ریاست سازمان جهاد کشاورزی در جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی، سعی خواهیم کرد هر گونه سوء استفاده از اراضی واگذاری را به حداقل برسانیم.

وی افزود: از همشهریان محترم نیز خواهشمندیم هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی را به شماره ۱۳۱ اطلاع رسانی کنند.

دیگر خبرها

  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • داورزن هزار و ۷۰۰ نفر شتر دارد
  • هرس و تکریب نخلستان‌های استان بوشهر با ۹ میلیارد ریال
  • ثبت ۵۷۴ واحد پرورش طیور از قزوین در سامانه سماصط
  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز
  • برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • تخریب ۹ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین
  • افتتاح بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی