Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساری- ایرنا- رئیس خانه احزاب مازندران گفت: طرح سئوال از رئیس جمهوری توسط تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در شرایط فعلی خلاف رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ضرورت وحدت و وفاق میان قواست.

مصطفی سوادکوهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در شرایط حساس کنونی کشور هرگونه اقدام تفرقه آمیز زیانبار است و اگر اقدامی از سوی کانون های اصلی و مهم مملکتی باعث چنین وضعیتی شود، آثار و تبعات آن به مراتب زیان بارتر خواهد بود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیر حزب اعتماد ملی مازندران گفت: در حالی که دشمنان قسم خورده نظام اسلامی و مردم مسلمان و انقلابی ما از طریق فشارهای اقتصادی، جامعه را آماج هجمه های روانی قرار دادند و کشورمان بیش از هر زمان دیگری به تدبیر، عقلانیت، وحدت و انسجام نیاز دارد، طرح پرسش از رییس جمهوری قابل توجیه نیست.
وی با اظهار این که نمایندگان باید همسو با منافع موکلین خودشان اقدام کنند، افزود: مردم از نمایندگان خود انتظار دارند در استفاده از اهرم های قانونی نهایت دقت و باریک بینی را داشته باشند و جهت گیری کارکردشان نیز باید در جهت اصلاح امور و منافع عامه باشد.
سوادکوهی گفت: به نظر می رسد پیگیری طرح سئوال از رئیس جمهوری در برهه حساس کنونی به مصلحت کشور نباشد و نمایندگان می توانند پاسخ پرسش های خود را از وزرا طلب کنند.
رییس خانه احزاب مازندران اضافه کرد: امروز دولت بیش از آن که مستحق زیرسئوال رفتن باشد، به تعامل دیگر قوا برای فائق آمدن بر مشکلات نیاز دارد و آرامش در جامعه نیز کمک بزرگی به تحقق این منظور خواهد است.
وی ادامه داد: نگاه مردم برای اتخاذ رویکرد تعاملی و حفظ آرامش و ایستادگی در برابر مشکلات به مسئولان است و نباید رویکرد مسئولان به گونه ای باشد که یاس و ناامیدی مردم را در پی داشته باشد.
طرح سئوال از رئیس جمهوری دهم مرداد ماه جاری در پنج محور ' عدم موفقیت دولت در کنترل قاچاق کالا و ارز، استمرار تحریم های بانکی، عدم اقدام شایسته دولت در کاهش نرخ بیکاری، رکود اقتصادی شدید چندین ساله، افزایش شتابان نرخ ارزهای خارجی و کاهش شدید ارزش پول ملی ' توسط هیأت رئیسه مجلس اعلام وصول شد.
مطابق ماده 213 آیین نامه داخلی مجلس رئیس جمهوری موظف است در مدت یک ماه در خانه ملت حضور یابد و به سئوال های مطروحه پاسخ دهد.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری هم در نامه ای به علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی با اعلام این که سئوال تعدادی از نمایندگان، در چارچوب قانون اساسی و زمان و شرایط مناسب مطرح نشده است، تاکید کرد : اما برای جلوگیری از هر نوع اختلاف بین قوا و احترام به مجلس شورای اسلامی، در فرصت مقرر به مجلس خواهم آمد.
6982/1654

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي دولت و مجلس سوال از رئيس جمهور خانه احزاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۷۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| رهبر معظم انقلاب: حج امسال، حج برائت است

فیلم| رهبر معظم انقلاب: حج امسال، حج برائت است

دیگر خبرها

  • توییت نیچروان بارزانی پس از دیدار با رهبر انقلاب
  • قدردانی رهبر انقلاب از فعالیت‌های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی‌انقلاب
  • تشکر مجدد رهبر انقلاب از فعالیت‌های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • فیلم| رهبر معظم انقلاب: حج امسال، حج برائت است
  • حضور رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا در منزل شهید زاهدی برای ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب | ویدئو
  • ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • کتاب‌های تازه رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • کتاب‌های تازه رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • کتاب‌های تازه رهبر معظم انقلاب