Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا گلزار اولین بار به طور رسمی در برنامه «ماه عسل» اعلام کرد مسابقه «برنده باش» را که مدلی از یک مسابقه پربیننده است روی آنتن شبکه سه می برد که با پخش اولین قسمت برنامه در پنجشنبه شب ۲۵ مرداد مشخص شد این برنامه مدلی از «میلیونر شو» است که همین الگو برای چندمین بار در ایران استفاده می شود مثلا هم اکنون برنامه «پنج ستاره» در شبکه پنج که ابتدا اشکان خطیبی آن را اجرا می کرد و سپس حمید گودرزی مجری آن شد مدلی از همین مسابقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین حدود ۲۰ سال پیش اولین بار حسین فردرو سراغ ساخت چنین مسابقه ای رفت.

حسین فردرو تهیه کننده و طراح مسابقه های تلویزیونی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برنامه «ستاره ها» که دهه ۷۰ از شبکه سه سیما پخش می شد به خبرنگار مهر گفت: مسابقه «ستاره ها» با اجرای ایرج نوذری در دهه ۷۰ روی آنتن شبکه دو رفت که مخاطبان بسیاری هم داشت و سقف جایزه آن یک میلیون تومان بود که در زمان خودش زیاد بود.

وی ادامه داد: ما در ساختار اصلی این مسابقه از مدل جهانی استفاده و آن را بومی کرده بودیم مثلا تغییراتی در نوع سوالات و دیگر ساختارها داشتیم. البته مشکلاتی در ادامه تولید این مسابقه به وجود آمد و من هم سراغ ساخت آثار دیگری رفتم.

فردرو درباره اینکه چرا ساخت این مسابقه ادامه پیدا نکرد، گفت: یک گروه و یک شبکه کاری را انجام می دهد که موفق هم می شود اما درخواستی برای ادامه آن وجود ندارد به ویژه اینکه  هر مدیر جدیدی می آید، می خواهد کار جدیدی به نام خود ثبت کند. این یک روند در صداوسیماست که یک کار موفق را تعطیل می کند و می خواهد با عناوین جدید کار بسازد.  

وی با اشاره به مسابقه «برنده باش» که با اجرای محمد رضا گلزار این روزها از شبکه سه پخش می شود، بیان کرد: متاسفانه تلویزیون در روند تولید برنامه های اسپانسرمحور خود به سمتی رفته است که از خود عوامل حرفه ای تلویزیون استفاده نمی کند بلکه سراغ سلبریتی ها و هنرمندان می رود. از طرف دیگر باید دانست که مسابقه «برنده باش» از مسابقه ای در آمریکا گرفته شده است که حتی در آنجا هم دیگر جذاب نیست و این نشان می دهد که چقدر تهیه کنندگان ما نسبت به کارهای نو عقب هستند.

این برنامه ساز تلویزیون با اشاره به اینکه حمایت از برنامه ها در تلویزیون عادلانه نیست، بیان کرد: در تلویزیون یک برنامه حمایت می شود و برنامه های دیگر از ریشه زده می شوند.

وی در پایان گفت: ما در بخش مسابقات بسیار ضعیف عمل کرده ایم. صداوسیما ضوابطی می گذارد که اسپانسر داشته باشیم و خودش هزینه نمی کند درحالیکه اگر مسابقه جذاب باشد مثل سریال می تواند مخاطب جذب کند.

کد خبر 4379153 عطیه موذن

منبع: مهر

کلیدواژه: شبکه سه سیما محمدرضا گلزار مسابقه نقد تلویزیون مردم علیه احتکار تئاتر ایران موسیقی ایرانی فیلم سینمایی برنامه تلویزیونی فیلم کوتاه سینمای مستند سریال ایرانی کنسرت موسیقی موسیقی پاپ انیمیشن عزت الله انتظامی درگذشت چهره ها آلبوم موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۷۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟

بازگشت مهران مدیری کارگردان، بازیگر و مجری به تلویزیون موضوعی قابل بحث میان مدیران صداوسیما و اهالی رسانه است هر چند مدیران رسانه ملی بار‌ها اعلام کرده‌اند که مشکلی بابت ادامه فعالیت سلبریتی‌هایی همچون مهران مدیری و رامبد جوان در تلویزیون وجود ندارد، اما همچنان این فاصله حفظ شده است.

به گزارش فارس، یکی از موضوعاتی که به نظر می‌رسد مانع بازگشت مدیری به تلویزیون می‌باشد بحث بر سر ادامه سرنوشت «دورهمی» و شکایت صداوسیما از او است.

ناصر قدیر کاشانی تهیه‌کننده این برنامه درباره سرنوشت قسمت‌های باقی مانده «دورهمی» گفت: ما قسمت‌های باقی مانده دورهمی را به شبکه نسیم تحویل دادیم و آن‌ها باید تکلیف و سرنوشت این برنامه را مشخص کند.

وی درباره شکایت صداوسیما از مجری این برنامه افزود: شکایت از مهران مدیری در حال رسیدگی است و متوقف نشده است.

کاشانی درباره ساخت فصل بعدی «دورهمی» بدون مهران مدیری با بیان اینکه بازنشسته شده است خاطرنشان کرد: اطلاعی ندارم!

پیشتر محمدرضا خشرو مدیر شبکه نسیم درباره این موضوع اظهار کرده بود: دورهمی بعد از اینکه مسئله اداری‌اش حل شود حتماً آن را پخش می‌کنیم. مشکلی با پخش این برنامه نداریم، اما مسئله اداری وجود دارد که ربطی به آقای مدیری هم ندارد.

لازم به ذکر است «دورهمی» که پخش آن از سال ۹۴ آغاز شد، در ابتدا در قالب تاک‌شو و با حضور چهره‌های معروف به روی آنتن می‌رفت، اما در ادامه این برنامه با تغییر قالب، به‌صورت یک مسابقه تلویزیونی به روی آنتن رفت.

دیگر خبرها

  • مخاطب ۶۹.۲درصدی ثمره تحو ل رسانه ملی
  • شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟
  • شبکه سه؛ پربازدیدترین شبکه تلویزیون
  • ورود استاندار تهران به برخی موازی کاری‌ها در پاکدشت
  • دعوت میزبان برنامه محفل برای تماشای مسابقه قرآنی‌ها
  • پربیننده‌ترین شبکه تلویزیون مشخص شد
  • شوخی گلزار با مردم
  • شوخی محمدرضا گلزار با خانواده‌ها در برنامه تلویزیونی
  • شوخی گلزار با خانواده‌ها در برنامه تلویزیونی
  • هم‌افزایی جلوی بسیاری از موازی‌کاری‌ها را می‌گیرد