Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش قیمت سکه موجب رواج طلاق و به زندان افتادن برخی از جوانان شده است.

به گزارش رکنا، فاطمه ذوالقدر با اشاره به افزایش قیمت سکه و بروز برخی اختلافات خانوادگی ناشی از آن اظهار کرد: موضوع ازدواج و لحاظ مهریه در آن به معنای انجام یک معامله اقتصادی نبوده و نیست بلکه مهریه پیشکش و هدیه‌ای از طرف مرد به زن در هنگام ازدواج است، اما در شرایط امروز با توجه به نبود حمایت‌إهای اجتماعی و پشتوانه‌های قانونی از زنان در جامعه، باعث شده که مهریه از جایگاه خود و تعریف کارکردی که برای آن در نظر گرفته شده کاملا فاصله بگیرد و متاسفانه علیرغم آنکه پیامبر اکرم (ص) مهریه سنگین را نامبارک دانستند بازهم خانواده‌ها از این ابزار برای تضمین ازدواج استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: گاهی در شرایطی که می‌دانند مرد حتی توان پرداخت تعداد انگشت شماری از آن سکه‌ها را ندارد بازهم بر تعداد بالای مهر تاکید می کنند و این امر به یک عرف بسیارناپسند تبدیل شده که هزینه آن را جوانان ما که سرمایه‌های انسانی کشور هستند باید در زندان Prison بدهند.

ذوالقدر ادامه داد: متاسفانه سقف مهریه ١١٠ سکه هم نتوانست کارایی لازم را داشته باشد و با شرایط امروز اقتصادی کشور به هیچ وجه همخوانی ندارد و هنوز هم شاهد مشکلات بسیاری در پرداخت مهریه هستیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که لحاظ قوانین سخت‌گیرانه تر در موضوع تعداد سکه و مهر هم نمی تواند موثر واقع شود، گفت: ما در بحث ازدواج نیاز به ارتقاء اعتماد اجتماعی و حمایت‌های اجتماعی و آموزش برای بازگشت به اصالت موضوع مهر هستیم که این موضوع خواست و مطالبه جوانان برای تسهیل امر ازدواج نیز هست و تمایل دارند موضوع همخوانی شرایط مهریه با توان مالی آنها و بروزرسانی و متناسب سازی مهریه با نرخ روز لحاظ نظر قرار بگیرد

این عضو فراکسیون زنان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: افزایش یکباره قیمت سکه باعث رواج طلاق و متاسفانه زندان رفتن بسیاری از جوانان شدن که با رعایت تناسب لازم با شرایط روز این آسیب و مشکلات برخاسته از آن کاهش خواهد یافت.

وی در پایان گفت: این مهم باید در نظر نیز باشد که در موضوع مهریه باید بسیار عادلانه عمل کنیم و قانونگذاری و رویه اجرایی تعریف کنیم تا در حق هیچ یک از طرفین زن یا مرد اجحافی روا نگردد و فرهنگ سازی در خانواده‌ها و تاکید بر ارزش های دینی کمک قابل توجهی خواهد کرد.

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه اقتصادی زندان Prison افزایش قیمت زندان مهریه مجلس سقف عکس زندگی بیمارستان ازدواج ایران زن تصاویر حوادث مرد شوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۷۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز ناکامی بوکسورهای جوان ایران در قهرمانی آسیا

رقابت‌های بوکس قهرمانی جوانان و امید آسیا ادامه یافت و ۵ نماینده بوکس ایران با شکست مقابل رقبای خود از دور مسابقات کنار رفتند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روز پنجم رقابت‌های بوکس قهرمانی جوانان و امیدهای آسیا، امروز (چهارشنبه - 13اردیبهشت) با برگزاری رقابت‌های رده سنی جوانان پیگیری شد و پنج  نماینده کشورمان با شکست مقابل رقبای خود از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

در وزن 51 کیلوگرم، مهدی کاظمی مقابل ظفربیک‌ کمیل‌اوف‌ از قرقیزستان شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت. رضا فضلی در وزن 57 کیلوگرم با شکست مقابل نماینده اردن از دور مسابقات کنار رفت.

سیدعلی‌ اکبرمیراحمدی‌ در وزن 63.5 کیلوگرم مغلوب حریف هندی شد و سام استکی در وزن 80 کیلوگرم مقابل نماینده ازبکستان شکست خورد. عباس گرشاسبی نیز در وزن 92 کیلوگرم مغلوب نماینده هند شد تا هر 5 نماینده کشورمان در رقابت‌های امروز از دور مسابقات کنار بروند.

همچنین فردا (پنجشنبه) مسابقات رده امید برگزار می‌شود که سه نماینده ایران به مصاف حریفان می‌روند.

در وزن 57 کیلوگرم، نیما بیاتی که پیش از این نماینده فیلیپین را شکست داده است با گانبولد از مغلوستان مبارزه می‌کند. در وزن 63.5 کیلوگرم، امیرحسین پیشرو که حریفی از سریلانکا را برده است با مادامینوف ازبکستانی روبه‌رو می‌شود.

در وزن 71 کیلوگرم، عیسی فردین که ابتدا نماینده عرق را از پیش‌رو برداشته با آکالیکوف قزاق مبارزه دارد.

 رقابت‌های قهرمانی جوانان و امید آسیا از  روز شنبه (هشتم اردیبهشت‌) آغاز ‌شده و تا هجدهم همین ماه ادامه خواهد داشت. تیم‌های جوانان و امید ایران در مجموع با 18 بوکسور راهی قزاقستان شده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سه نماینده امید بوکس ایران از قهرمانی آسیا حذف شدند
  • رئیس کمیسیون حقوقی مجلس: بعید است بررسی قانون مهریه به مجلس یازدهم برسد
  • دانشجو‌های خانه به دوش! / جای خالی خانه دانشجویی در پازل زندگی زوج‌های دانشجو
  • حقوق کارگران و بازنشستگان با تورم همخوانی ندارد
  • حذف پنج نماینده دیگر ایران در بوکس قهرمانی جوانان و امید آسیا
  • باخت تیم جوانان زاگرس مهاباد در مرحله دوم مسابقات فوتبال
  • افتتاح مرکز مشاورزه ازدواج و تحکیم خانواده شهرستان اسکو
  • روز ناکامی بوکسورهای جوان ایران در قهرمانی آسیا
  • ازدواج آسان راه حل مسئله جوانی جمعیت است
  • هم‌خوانی معلمان در دیدار امروز با رهبر انقلاب + فیلم