Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@21:55:02 GMT

کارگران گروه ملی خواستار پرداخت حقوق معوقه خود شدند

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۳۸۰۳۴

کارگران گروه ملی خواستار پرداخت حقوق معوقه خود شدند

اهواز - ایرنا - حدود 50 نفر از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران روز دوشنبه با تجمع در مقابل ساختمان بانک ملی شعبه مرکزی خوزستان در اهواز نسبت به پرداخت نشدن حقوق و معوقات خود اعتراض کردند.

به گزارش ایرنا به دلیل بسته شدن مسیر تجمع توسط معترضان، ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی اهواز به منظور حفظ امنیت و جلوگیری از بروز حادثه در محل حاضر شدند و خودروهایی که در این مسیر تردد داشتند را راهنمایی می کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یکی از کارکنان این شرکت که خواست نام وی در خبر ذکر نشود در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: حقوق چهار ماه کارگران این شرکت (ازفروردین تا تیر امسال) پرداخت نشده است و خواستار پرداخت حقوق و مزایای خود هستیم.
وی تعداد کارکنان این شرکت را چهارهزار نفر بیان کرد و افزود: این شرکت هیچگونه فعالیت و تولید ندارد و کارگران بیکار هستند و قول هایی داده شده که تا پایان امسال شرکت فولاد خوزستان شمش مورد نیاز این شرکت را برای تولید تامین کند.
بر اساس این گزارش در تاریخ 23 مرداد جاری ' همایون یوسفی' نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در نشست خبری در خصوص پرداخت نشدن حقوق کارگران گروه ملی فولاد ایران بیان کرد: وزیر اقتصاد با پرداخت معوقات کارگران گروه ملی موافقت کرده و مبلغ 340 میلیارد ریال را برای پرداخت حقوق و معوقات آنان در نظر گرفته است که برای پرداخت این مبلغ نیاز به تایید و تصویب پرداخت این مبلغ از سوی بانک ملی کشور هستیم.
شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران سال 88 در راستای خصوصی سازی و اجرای اصل 44 قانون اساسی به یکی از شرکت های زیرمجموعه امیر منصور آریا واگذار شد ولی در ادامه با کشف اختلاس 30 هزار میلیارد ریالی و ارتباط آن با 2 بانک بزرگ کشور، در سال 1390 مدیریت آن به طور موقت در اختیار دادگستری قرار گرفته و اسفند 95 به بانک ملی واگذار شد.
بلاتکلیفی ابن شرکت موجب زیان انباشته در این مجتمع عظیم فولادی شده و باعث شده این شرکت که زمانی در صنعت فولاد کشور پیشرو بوده، اکنون تنها با پنج درصد ظرفیت خود کار کند.
گروه ملی صنعتی فولاد در سه سال اخیر به بدترین روزهای خود از زمان واگذاری این شرکت به بخش خصوصی رسید که باعث کاهش خطوط تولید، تعدیل نیرو و نیز پرداخت نامنظم حقوق و بیمه کارکنان شرکت شد.
7158/ 6037

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي گروه ملي كارگر تجمع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۸۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کادر فنی تیم ملی یک ماه حقوق گرفت

به گزارش ورزش سه اعضای کادر فنی تیم ملی فوتبال در ماه‌های اخیر بدون دریافت حقوق  به فعالیت‌هایشان ادامه دادند تا تکلیف قرارداد و دریافتی آنها روشن شود.

مربیان تیم ملی خرداد ماه سال گذشته قراردادی 9 ماهه امضا کردند که با اتمام سال 1402 به پایان رسید و حالا  بیش از یک ماه است که آنها بدون قرارداد کار می‌کنند.

در عین حال فدراسیون فوتبال در پرداخت حقوق اعضای کادر فنی تیم ملی هم عملکرد جالبی نداشته و ماه‌ها آنها بدون حقوق کار کردند.

با این وجود هفته گذشته حقوق یک ماه این مربیان پرداخت شد اما آنها حقوق چهار ماه دیگر را طلب دارند ضمن اینکه یک ماه اخیر را هم بدون قرارداد کار کرده‌اند که دستمزد مربوط به این ماه هم به مطالبات‌شان اضافه می‌شود.

طبق قراردادی که اعضای کادر فنی تیم ملی منعقد کرده بودند حقوق آنها باید ماهانه پرداخت می‌شد.

فیفادی‌های بعدی در دهه سوم خرداد ماه خواهد بود و قبل از آن دوباره اردوی تیم ملی برای دو بازی مقابل هنگ کنگ و ازبکستان تشکیل خواهد شد که باید دید تا آن روز تکلیف قراردادها و مطالبات باقیمانده اعضای کادر فنی تیم ملی روشن می‌شود شد یا خیر.

دیگر خبرها

  • حضور جمعی از کارکنان صنعت فولاد اکسین خوزستان در دیدار کارگران با رهبر انقلاب
  • ایران خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه شد
  • مدیریت متفاوت در قرمز و آبی‌های اهواز؛ یکی دخالت می‌کند، یکی حمایت!
  • سقف پرداخت حقوق در شرکت های دولتی چقدر است؟
  • پرسودترین و پرزیان‌ترین شرکت‌ های دولتی مشخص شدند | سقف پرداخت حقوق در شرکت های دولتی چقدر است؟
  • هوای خرمشهر در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • وضعیت «قرمز» هوا در اهواز
  • نشست «باید از حقوق کارگران دفاع کرد»
  • جزئیات آلودگی هوا در شهرهای خوزستان
  • کادر فنی تیم ملی یک ماه حقوق گرفت