Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@04:23:25 GMT

نماینده رشت: مجلس دو بار خود را استیضاح کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۳۸۴۱۰

نماینده رشت: مجلس دو بار خود را استیضاح کرد

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: معتقدم وقتی استیضاح و سوال را مطرح می‌کنیم باید براساس تفکر و اندیشه باشد، زیرا باید از حقوق مردم دفاع کنیم و برای همین هم قسم یادکرده‌ایم.

خبرگزاری ایسنا: نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: معتقدم وقتی استیضاح و سوال را مطرح می‌کنیم باید براساس تفکر و اندیشه باشد، زیرا باید از حقوق مردم دفاع کنیم و برای همین هم قسم یادکرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جبار کوچکی‌نژاد در دیدار خبرنگاران عضو بسیج رسانه گیلان با مدیرکل روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد، ضمن قدردانی از تلاش خبرنگاران و اصحاب رسانه، اظهار کرد: ۵۰ نماینده عضو فراکسیون رسانه و مطبوعات هستند، این فراکسیون با همکاری کمیسیون فرهنگی امورات رسانه را در حوزه قانونگذاری و اجرای قانون پیگیری می‌کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: مسئولین و نهاد‌ها در این ایام تحرک خوبی برای قدردانی از اصحاب رسانه دارند، زیرا به جایگاه و نقش شما در اطلاع رسانی واقف هستند و می‌دانند که شفاف سازی شما کمک می‌کند تا از آسیب‌ها دور باشند.

رئیس فراکسیون رسانه، مطبوعات و فضای مجازی مجلس دهم گفت: قلم، اندیشه و اخبار رسانه‌ها می‌تواند به نظام جمهوری اسلامی که مورد تهاجم شدید دشمنان قرار گرفته، کمک کند.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «دید انقلابی می‌تواند ما را از گردنه‌ها عبور دهد»، بیان کرد: با توجه به شرایط، مردم از اعمال تحریم‌ها به شدت نگران هستند و این می‌طلبد که شما به عنوان نیرو‌های انقلابی که در این چهل سال کمترین بهره را از این نظام بردید، انقلابی عمل کنید.

کوچکی‌نژاد تصریح کرد: در این مقطع کار رسانه بسیار سنگین است، زیرا می‌تواند با تحلیل‌ها و گزارش‌ها جامعه را از این گردنه عبور دهد. باید به مردم امیدواری بیشتری دهیم، زیرا امید از مباحث ارزشمندی است.

وی با اشاره به اعلام وصول استیضاح وزیر اقتصاد، ادامه داد: سوال از رئیس جمهور فقط برای شفاف سازی است، استیضاح وزیر اقتصاد هم به این دلیل است که مجلس نگران قضایا است.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه از مجلس هشتم تاکنون از هیچ استیضاحی عقب نشینی نکرده‌ام، گفت: معتقدم وقتی استیضاح و سوال را مطرح می‌کنیم باید براساس تفکر و اندیشه باشد، زیرا باید از حقوق مردم دفاع کنیم و برای همین هم قسم یادکرده‌ایم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استیضاح وزیر اقتصاد هم در ساعات آخر اعلام وصول شد، علی رغم اینکه تلاش کردیم که هیات رئیسه هر دو را با هم اعلام نکند تا استیضاح تحت الشعاع جلسه سوال از رئیس جمهور قرار نگیرد. اما باز تلاش می‌کنیم که استیضاح بعد از سوال از رئیس جمهور باشد.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه مجلس دو بار خود را استیضاح کرد یعنی یکبار سه وزیر را باهم به مجلس آورد که با تخلف هیات رئیسه هر سه رای آوردند و این امر نگرانی مردم را در پی داشت، ادامه داد: بار دیگر هم وزیر کار را به مجلس آورد که به سبب موضوعاتی ناچار شدیم مجلس را یک ربع ساعت تعطیل کردیم و مباحثی مطرح شد.

وی ادامه داد: گاهی می‌خواهیم وزیری را استیضاح کنیم و علی رغم هفته‌ها تلاش نمایندگان، اما استیضاح اعلام وصول نمی‌شود، در حالیکه استیضاح وزیر اقتصاد به راحتی اعلام وصول شد.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان افزود: هفته آینده رئیس جمهور باید به سوالات اقتصادی پاسخ دهد. زیرا رئیس بانک مرکزی بیان می‌کند که به رئیس جمهور اعلام کرده که ارز ۴۲۰۰ تومانی راهکار درستی نیست.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمی‌خواستیم استیضاح وزیر اقتصاد تحت‌الشعاع سوال از رئیس جمهور قرار گیرد، تصریح کرد: ما می‌خواستیم استیضاح یک هفته عقب بیافتد تا رئیس جمهور که هفته آینده به مجلس می‌آید، کامل و جامع پاسخگوی سوالات باشد.

منبع: فردا

کلیدواژه: نماینده رشت استیضاح وزیر مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۸۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب ۴۵ نماینده در دور دوم انتخابات مجلس

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی عصر امروز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با پشت سر گذاشتن بسیار عالی مرحله اول انتخابات و انتخاب ۲۴۵ نماینده منتخب، انتخاب ۴۵ نماینده به‌دور دوم کشیده شد، اظهار داشت: مرحله دوم انتخابات در ۲۲ حوزه انتخابیه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در هشت حوزه، انتخابات به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود، عنوان کرد: حوزه‌های که قرار است بیش از یک نماینده انتخاب شود، انتخابات به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه در خرم‌آباد نیز انتخابات به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود، افزود: انتخابات در وقت خودش، یعنی ۲۱ اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.

وحیدی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سؤالی با بیان اینکه تمام وزرا به دنبال این هستند قوی‌ترین مدیران را انتخاب کنند و با تفاهم مشترک بین استاندار و وزیر، مدیر انتخاب می‌شود، ممکن است کسی از دیدگاه بعضی رسانه‌ها موردپسند نباشد، اما آنچه که مهم است این بوده که مدیر باید بتواند به مردم خدمت کند، در خدمت مردم باشد، گفت: قالب مدیران ما هم به این صورت هستند.

وی، تأکید کرد: وزرا به دنبال این نیستند که مدیر ضعیف انتخاب کنند، بنای انتخاب هم بین استاندار و وزیر مربوطه است.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که تغییر استانداران استمرار دارد؟ گفت: ما فعلاً این دو استاندار مازندران و لرستان را تغییر داده‌ایم.

کد خبر 6087025

دیگر خبرها

  • سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان دستاوردهای اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای داشت/ استقبال پر شور ملت پاکستان
  • سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان دستاورد‌های اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای داشت
  • ۲ وزیر احمدی نژاد رقیب قالیباف شدند /ذوالنوری هم وارد گود شد /اولین گزینه نایب رئیسی مجلس مشخص شد
  • انتخاب ۴۵ نماینده در دور دوم انتخابات مجلس
  • یک نماینده مجلس: اپراتورها از جیب مردم سرقت می‌کنند!
  • انتخاب پنجمین رئیس‌جمهور در وقت فوق‌العاده
  • جابجایی «حلقه اول» یاران رئیسی از پُستی به پُست دیگر /اصلاح کابینه، شاید وقتی دیگر! +جدول
  • رئیس جمهور: ایران و پاکستان سطح روابط اقتصادی تجاری را ارتقا بخشند / مواضع دو کشور در مبارزه با تروریسم یکسان است + فیلم
  • انتقادات تند ذوالنوری از قالیباف در صحن مجلس /قدرت باید به نمایندگان برگردد
  • رئیس جمهور: ایران و پاکستان سطح روابط اقتصادی تجاری خود را ارتقا بخشند / مواضع دو کشور در مبارزه با تروریسم یکسان است + فیلم