Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرحناز مینایی پور، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش گفت: دختران دهه 80 ادعا دارند درخصوص گفت و گو با مشکل مواجه هستند و باب گفت و گو با خانواده را نمی توانند باز کنند که امسال برای این موضوع برنامه هایی در دستور کار داریم.

ایران آنلاین / فرحناز مینایی پور روز دوشنبه در نشست تخصصی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با مشاوران وزرا، مدیران کل امور بانوان و مدیران کل امور اجتماعی استانداری های سراسر کشور اظهار کرد: یکی از مشکلات در حوزه آموزش دختران که معتقدم فاجعه ای در مقطع متوسطه است، نبود تمایل به تحصیل توسط این دختران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اکنون پوشش تحصیلی در این دوره تنها ٨٠ درصد است، تصریح کرد: از آنجا که مقطع متوسطه دوم دارای اهمیت ویژه ای است باید به این حوزه کمک کرد.
مینایی پور اظهار داشت: تلاش ما افزایش پوشش تحصیلی دختران است زیرا همیشه مقیاس آن از پسران پایین تر بوده است. البته اکنون در دوره ابتدایی دختران ٩٨ درصد پوشش تحصیلی داریم.
وی افزود: اکنون از میان یک میلیون زن شاغل در کشور 5٠٠ هزار نفر آنها در آموزش و پرورش فعالیت دارند و 6 میلیون و 5٠٠ هزار دانش آموز مشغول به تحصیل دختر هستند.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: برای حوزه ورزش دختران اتفاق خوبی افتاده است زیرا به دلیل کمبود شدید نیرو به ویژه معلم ورزش در حوزه ابتدایی، مشکلات جدی وجود داشت؛ از این رو تمام معلمان دوره ابتدایی در تابستان امسال آموزش های تخصصی در حوزه ورزش را فرامی گیرند.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش گفت: معلمان آموزش دیده در این طرح برای کمک به ورزش دختران دوره ابتدایی تلاش خواهند کرد و با تاکید وزارت آموزش و پرورش سهم دختران در رقابت های ورزشی 6٠ درصد می شود.
وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های دیگر در حوزه دختران آسیب شناسی وضعیت دختران دهه ٨٠ است زیرا اکنون این دختران در مدارس مشغول تحصیل هستند.
مینایی پور ادامه داد: این دختران ادعا دارند که درخصوص گفت و گو با مشکل مواجه هستند و باب گفت و گو با خانواده را نمی توانند باز کنند که امسال برای این موضوع هم برنامه هایی در دستورکار داریم.
وی تصریح کرد: بحث آموزش حقوق شهروندی نیز از دیگر برنامه های دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش است که به همین منظور کتابی را در حال تدوین داریم که این آموزش ها ابتدا به دختران ارائه می شود.
مینایی پور افزود: دختران و زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند پس نیازمند توجه ویژه هستند./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۸۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 تماس تصویری نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با مشاور ارشد امیرعبداللهیان

به گزارش همشهری‌آنلاین، «گیر پدرسون» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه امروز سه شنبه (۱۱ اردیبهشت ۱۴٠۳) با علی اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی گفتگو کرد.

طرفین در این دیدار در رابطه با آخرین تحولات سوریه از جمله لزوم اتخاذ رهیافت های جدید جهت کمک به بهبود وضعیت انسانی، مبارزه با تروریسم و همچنین استمرار فرآیند سیاسی سوریه گفتگو و تبادل نظر کردند.

خاجی در ادامه این گفتگوها، با ابراز نگرانی از بحران انسانی سوریه اظهار داشت، جنایات رژیم صهیونیستی در قبال مردم مظلوم فلسطین و همچنین تجاوزات مستمر این رژیم به سوریه و لبنان تمامی معادلات منطقه را در بحران فرو برده است و روند پیشرفت تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است.

کد خبر 848421 منبع: مهر برچسب‌ها خبر ویژه سازمان ملل

دیگر خبرها

  • فوری | هدیه روز معلم واریز شد | معلمان حساب‌هایشان را چک کنند
  •  تماس تصویری نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با مشاور ارشد امیرعبداللهیان
  • آیت‌الله علم‌الهدی‌: حجاب ‌از مدارس در دل دختران نهادینه شود
  • جنایات رژیم اسرائیل تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است
  • راه‌اندازی سامانه نظارت و شفافیت مدارس غیردولتی تا مهر
  • گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در یزد
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز