Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری فارس، آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید صبح امروز(دوشنبه ۲۹ مرداد ماه) در مشهد مقدس ضمن اظهار تاسف از اتفاق چند روزه گذشته مدرسه فیضیه بیان داشت: در شرایط فعلی کشور نیاز به تفکر و کمک برای حل مشکلات مردم دارد و این تجمع هم ظاهراً برای همین موضوع بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما چطور می‌شود کسی بیاید سخن بگویید و حوزه علمیه و خدمات علما و مراجع را زیر سؤال ببرد.

وی افزود: حوزه علمیه که در طول تاریخ در مقابل ظلم ماند، استکبار ستیز بود، حال این گونه قضاوت بی‌انصافی است. حوزه هیچگاه سکولار نبوده و نیست و نخواهد بود، چرا باید کسی را به حوزه بیاورند که از حوزه بی اطلاع باشد.

معظم‌له شعارهای دست نوشته شده را در این تجمع بسیار ناراحت کننده دانست و گفت: کسانی که این شعارها را نوشتند خواسته به حق طلاب و علما را منحرف کردند. در حالی که علما و مراجع خواستار کمک به مردم هستند.

آیت‌الله نوری همدانی ابراز داشت: بخشی از سخنان سخنران و بعضی از شعارها نادرست و موجب تأسف بود و اجازه نخواهیم داد کسی خدمات مراجع و علما بزرگ و حوزه علمیه را زیر سؤال ببرد و از مسئولان محترم حوزه می‌خواهم که سریعاً موضوع پیگیری شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۸۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، آیت الله ناصر مکارم شیرازی راز مراجع تقلید، هزینه سفر حج را بسیار بالا دانست به نحوی که برخی افراد را بعد از چند سال از استطاعت خارج کرده است.

 آیت الله مکارم شیرازی روز پنجشنبه در دیدار نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت و رئیس سازمان حج و زیارت، با تأکید بر کاهش هزینه‌های حج، تصریح کرد: هزینه سفر حج بسیار سنگین شده و این مسأله باعث شده کسانی که سالیان درازی در نوبت بوده اند، اکنون به علت گرانی از استطاعت خارج شده و نتوانند به حج مشرف شوند.

وی مشکلات حج را زیاد، ولی قابل حل دانست و اظهار داشت: حج سفر بسیار پربرکتی است، اما سال به سال مشکل‌تر می‌شود، که لازم است با تدبیر مشکلات را برطرف کرد.

این مرجع تقلید یکی از مشکلات را طولانی شدن سفر حج عنوان کرد و افزود: طولانی شدن سفر حج تا چهل روز و یا بیشتر باعث بروز مشکلاتی می‌شود که باید به آن توجه کرد.

آیت الله مکارم شیرازی، فلسفه حضور بعثه‌های مراجع عظام تقلید در حج را خدمت رسانی به حجاج دانست و تصریح کرد: چنانچه بعثه‌های مراجع نباشند، حاجیان در مناسک حج دچار مشکل می‌شوند، لذا شایسته است زمینۀ حضور آنان تسهیل شود.

وی با تأکید بر انتخاب روحانیون آموزش دیده برای کاروان ها، بیان کرد: روحانیون کاروان‌ها وظیفه راهنمایی و آموزش معارف و مناسک حج را بر عهده دارند و باید برای این امر توانا باشند و حجاج را به درستی راهنمایی کنند.

دیگر خبرها

  • امام جمعه ساری: باید فرزندان خود را برای جذب در حوزه‌های علمیه ترغیب کنیم
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است
  • لزوم توجه جدی به دغدغه‌های مراجع عظام تقلید در بانکداری
  • آیت‌الله اعرافی: بانکداری ایران باید پاکیزه شود
  • آیت الله نوری همدانی: مراکز علمی قم، نجف و الازهر با هم ارتباط عمیق داشته باشند
  • حضرت آیت الله نوری همدانی: امروز لازم است مراکز علمی قم و نجف و الازهر با هم ارتباط عمیق داشته باشند
  • درخواست ویژه آیت الله نوری همدانی از جهان اسلام درباره اسرائیل
  • تاکید آیت الله نوری همدانی بر وحدت بیش از پیش علمای جهان اسلام
  • آیت‌الله نوری همدانی: در مقابل دشمن متحد و همراه رهبر باشید
  • رهبر انقلاب با قدرت و حکمت امروز در حال اداره کشور است