Web Analytics Made Easy - Statcounter

تلاش ایران برای تقویت مواضع خود در تمام سطوح در برابر فشارهای آمریکا،اشاره به درخواست از عراق برای پرداخت غرامت جنگی و احتمال حضور رئیس جمهور در مجلس از جمله مهم ترین محورهای خبری برخی روزنامه‌های عرب زبان در مورد ایران است. ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲ بین الملل آسیای غربی دیپلماسی ایران نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،روزنامه الاخبار در مورد اقدامات ایران در برابر فشارهای آمریکا نوشت: در شرایطی که آمریکا پیام های خود برای گفتگو با ایران و بازگرداندن آن به میز مذاکره را تکرار می کند، وزارت خارجه آن از تشکیل "گروه اقدام ایران" خبر داد که هدف از آن تشدید فشارهای دیپلماتیک و اقتصادی بر تهران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مقابل، تهران نیز به فشارهای معکوس متوسل شده و به موازات آن در تلاش برای حمایت از اقتصاد و حفظ انسجام داخلی و نیز هماهنگی دیپلماتیک با کشورهای متعدد است و در این خصوص وزارت دفاع ایران اعلام کرد به زودی از دستاوردهای نظامی جدیدی رو نمایی می شود که سبب ناامیدی دشمنان است.

روزنامه الشرق الاوسط نیز مطلبی با این عنوان منتشر کرد: ایران تحریم ها را به چالش کشیده و از رونمایی از جنگنده جدید ساخت داخل خبر داد.

همچنین محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در واکنش به فشارهای آمریکا علیه ایران تصریح کرد، آمریکا به دنبال تکرار سناریوی 28 مرداد در ایران است.

پایگاه خبری الجزیره قطر در این باره نوشت: ظریف گفت، مجموعه کار وزارت خارجه آمریکا در مورد ایران به دنبال سرنگونی دولت از طریق اعمال فشار و انتشار اطلاعات نادرست و دروغین است و می کوشد سناریوی سرنگونی دولت مصدق را تکرار کند، اما شکست خواهد خورد.

اما روزنامه اماراتی الاتحاد در مطلبی با عنوان " آیا ایران برای جنگ آماده می شود؟"، با نادیده گرفتن حق ایران در واکنش به فشارهای آمریکا، از مواضع ایران تحت عنوان "غرور" یاد کرده و نوشت: غرور ایران به چه سمتی می رود؟ پاسخ به این سوال جنگ و رویارویی نظامی است و هر کس چیزی غیر از این بگوید مانند این است که خورشید را در روز روشن انکار کند.

موضوع تشکیل دولت در عراق از دیگر مسائل مورد اشاره برخی منابع عرب زبان بود که در این خصوص برخی مدعی دخالت ایران در این خصوص و تلاش برای مانع تراشی در این مسیر شدند.

در همین ارتباط پایگاه خبری العربی الجدید در مطلبی با عنوان ادعایی "عراق: فشارهای ایران سبب اختلاف در ائتلاف العبادی و مانع تشکیل بزرگترین فرکسیون شده است" نوشت: یک منبع بلندپایه در بغداد فاش کرد، اختلافات شدیدی در ائتلاف النصر به ریاست حیدرالعبادی پیش آمده است که عامل آن فشارهای ایران بر برخی طرف ها به منظور جلوگیری از تشکیل بزرگترین فراکسیون برای تشکیل دولت است.

علاوه بر این روزنامه الشرق الاوسط در مطلبی با عنوان "مک گورگ در بغداد برای تشکیل بزرگترین فراکسیون" نوشت: فرستاده آمریکا هر دو از چند روز پیش در بغداد به سر می برند. به  ادعای این روزنامه، فرستاده ایران هم در بغداد به سر می‌ برد.

اظهارات حیدر العبادی نخست وزیر عراق در خصوص تحریم های آمریکا علیه ایران از دیگر موضوعات مورد اشاره منابع مزبور است با این مضمون که این اظهارات با انتقاد روبرو شده و شانس او برای دور دوم نخست وزیری را کم کرد.

الشرق الاوسط در مطلبی با عنوان " لغزش زبان العبادی سبب شد از رقابت مورد رضایت برای دور دوم نخست وزیری کنار برود" نوشت: تهران موضع العبادی در قبال تحریم ها را نخواهد بخشید.

به نوشته این روزنامه یک سیاستمدار عراقی که از فضای گفتگوی سیاسی این کشور باخبر است، گفت، اظهارات العبادی در ارتباط با موضع کشورش در قبال تحریم های آمریکا علیه ایران چه بسا آخرین امید به دور دوم نخست وزیری او را از بین برده باشد هرچند پس از آن درصدد توضیح برآمد، اما نه ایران و نه دشمنان العبادی در داخل عراق این توضیحات را قانع کننده ندانستند.

موضوع دیگری که برخی روزنامه های عرب زبان به آن پرداختند، درخواست ایران از عراق برای پرداخت خسارت جنگی است.

در این مورد الشرق الاوسط مطلبی با این عنوان منتشر کرد: "نارضایتی عراق از درخواست ایران برای غرامت جنگی".

پایگاه خبری عربی 21 نیز در مطلبی با عنوان " آیا قطعنامه بین المللی که عراق را به پرداخت غرامت جنگی به ایران ملزم کند، وجود دارد؟" نوشت: طارق حرب کارشناس حقوقی وقانونی عراقی مدعی شد: عراق بر اساس قانون بین الملل ملزم به پرداخت خسارت مالی ناشی از جنگ به ایران نیست.

به گفته او قطعنامه 598 شورای امنیت که در سال 1988 صادر شد، جنگ بین دو طرف را متوقف کرد و هیچ جزئیات خاصی در خصوص خسارت مالی چه برای عراق و چه برای ایران ندارد و هرگونه درخواستی از سوی هر یک از طرفین فاقد پایه و اساس قانونی است.

روزنامه الحیات نیز در خصوص احتمال حضور حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در مجلس مطلبی با این عنوان منتشر کرد: " خبرهای ضد و نقیض در مورد حضور روحانی در پارلمان".

در حالی که رسانه های عرب زبان در چند هفته اخیر چندان به موضوع حضور ایران در سوریه نپرداختند این موضوع بار دیگر محور قرار گرفت و برخی منابع به مخالفت روسیه با حضور ایران در سوریه اشاره داشتند از جمله اینکه پایگاه خبری عرب 48 نوشت: جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد، آمریکا، روسیه و اسرائیل در خروج ایران از سوریه و نیز پایان نقش حمایت جویانه آن از حزب الله لبنان اتفاق نظر دارند.

 

همچنین روزنامه رای الیوم مطلبی با این عنوان منتشر کرد: چرا ترامپ ناگهان از تصمیم خروج نیروهایش از سوریه عقب گرد کرده است؟ آیا به دنبال معامله خروج آنان با پایان حضور ایران در سوریه است؟.

 

انتهای پیام/

R7969/P36355/S8,90,95/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۸۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: صهیونیست‌ها و حامیان‌شان در صورت ارتکاب هر اشتباهی معنای پاسخ واقعی ایران را درخواهند یافت/ لبنان رکنی مهم برای جریان مقاومت است/ شیخ علی خطیب: ایستادگی و اقتدار ایران در رویکرد مقاومت با وجود همه فشارها مایه افتخار امت اسلامی است

رئیس جمهور گفت: اگر صهیونیست ها مرتکب اشتباه شوند، معنای پاسخ واقعی و گسترده ایران را درخواهند یافت.

به گزارش مشرق، سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز سه‌شنبه در دیدار شیخ «علی خطیب» نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، ضمن قدردانی از مواضع وی و این تشکل سیاسی در حمایت از رویکرد مقاومت و نیز تلاش برای حفظ و تقویت انسجام و وحدت در این کشور، لبنان را رکنی مهم برای جریان مقاومت توصیف کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز حقانیت موضع جمهوری اسلامی ایران در ناکارآمدی رویکرد سازش و تسلیم در قبال حل مسئله فلسطین و نتیجه‌بخش بودن مقاومت در مقابله با سلطه و ظلم بر همگان اثبات شده است، گفت: تصویر خون‌بار امروز غزه، تصویر بدون نقاب و آینه و جلوه تمام نمای حقیقت و باطن تمدن غرب و فرهنگ آمریکایی است.

رئیسی برگزاری متفاوت روز قدس امسال در نقاط مختلف جهان را گواه بر پذیرش جهانی راهبرد مقاومت و موفقیتی بزرگ برای این راهبرد توصیف و تصریح کرد: عملیات طوفان الاقصی، شکستی راهبردی برای رژیم صهیونیستی است و فراتر از شکست‌ نظامی، شکست امنیتی رژیم نیز هست که تغییر معادلات منطقه به نفع آرمان فلسطین را در پی داشته است.

رئیس جمهور شکست فریب سیاسی صهیونیست‌ها در منطقه را از دیگر نتایج تحولات اخیر دانست و افزود: وحدتی که امروز در میان امت اسلامی و فراتر از آن در افکار عمومی جهان شکل گرفته و همچنین تنفری که از آمریکا، غرب و رژیم صهیونیستی در جهان فراگیر شده، در هیچ دوره و زمانی سابقه و نظیر نداشته است.

رئیسی حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران را گواه شکست و استیصال این رژیم دانست و با بیان اینکه پاسخ ایران به این حمله صرفاً اقدام تنبیهی علیه شرارت‌های رژیم صهیونیستی بود، تاکید کرد: در صورت ارتکاب هر اشتباهی، صهیونیست‌ها و حامیان آنها معنای پاسخ واقعی و گسترده ایران را درخواهند یافت.

شیخ «علی خطیب» نیز در این دیدار با بیان اینکه برخلاف تلاش دشمنان، مردم لبنان دوست‌دار و حامی مقاومت هستند، افزود: حامل سلام‌های گرم مردم لبنان به ملت ایران و درودها و قدردانی لبنانی‌ها از جمهوری اسلامی ایران بابت اقدام مقتدرانه در برابر رژیم صهیونیستی هستم.

نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، مقاومت را خط قرمز لبنان دانست و با تأکید بر حمایت کامل از مقاومت با وجود همه فشارها و ناملایمات، ایستادگی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران با وجود همه فشارها، تحریم‌ها و دشمنی‌ها را مایه افتخار امت اسلامی دانست و اظهار داشت: هیچ کشور دیگری نتوانسته این چنین مقتدرانه در مقابل رژیمی که از حمایت همه قدرت‌های جهان برخوردار است، بایستد.

دیگر خبرها

  • جزئیات خدمت رسانه‌ای آمریکا برای اسرائیل از قول رسانه عبری
  • روزنامه اسراییلی: اسرائیل مسئولیت حادثه در اصفهان را نمی پذیرد
  • بقایای موشک اسرائیل در مرز ایران و عراق؟!/عکس
  • صهیونیست‌ها به جان هم افتادند/ دنبال جنگ با ایران نیستیم!
  • فواد ایزدی: آمریکا و اسرائیل با عملیات روانی دنبال کاهش فشارهای بین‌المللی هستند
  • آمریکا و اسرائیل با ایجاد عملیات روانی علیه ایران به دنبال کاهش فشارهای بین‌المللی هستند/ اتفاق امروز صبح، ادامه جنگ روانی رژیم صهیونیستی است
  • کاهش شانس ژیمناست تاریخ‌ساز ایران برای کسب سهمیه المپیک
  • تست شخصیت شناسی شانس: یک خورشید را انتخاب کنید و ببینید چقدر خوش شانس هستید
  • شانس مخفی طلای ایران در المپیک
  • رئیسی: صهیونیست‌ها و حامیان‌شان در صورت ارتکاب هر اشتباهی معنای پاسخ واقعی ایران را درخواهند یافت/ لبنان رکنی مهم برای جریان مقاومت است/ شیخ علی خطیب: ایستادگی و اقتدار ایران در رویکرد مقاومت با وجود همه فشارها مایه افتخار امت اسلامی است