Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاحات بخش اجتناب ناپذیر از اقدام انقلابی ملت است و به عبارتی ارائه نظرات کارشناسی برای بهبود زندگی و به رسمیت شناختن حقوق شهروندی است که منجر به گویایی ارکان یک جامعه سالم می شود.

«حسن لطفی» در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس در نطق میان دستور خود، مردم ایران را خطاب قرار داد و اظهار داشت: تنها راه نجات کشور از بحران ها، حفظ اتحاد، همدلی، وحدت و انسجام توام با اصلاحات است
وی با بیان این که اصلاحات واژه وحشتناک و غریبی نیست که رعب آور باشد، افزود: اصلاحات بخش اجتناب ناپذیر از اقدام انقلابی ملت است و به عبارتی ارائه نظرات کارشناسی برای بهبود زندگی و به رسمیت شناختن حقوق شهروندی است که منجر به گویایی ارکان یک جامعه سالم می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم رزن در مجلس به تعدد قوانین و نیاز به اصلاح آنها اشاره و خاطرنشان کرد: قوانین پیچیده امور مالیاتی، بانکی، کار و تامین اجتماعی و سیستم ناکارآمد خودروسازی و جاده‌های کشور باید اصلاح شود.

** اصلی ترین معضل کشور بحران بیکاری است
زهرا ساعی نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس نیز در نطق میان دستور خود اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران امروز در شرایط پیچیده ای قرار دارد و به شکل عجیبی تمام پدیده های اجتماعی در جامعه ما سیاسی شده و این سیاسی شدن مسائل اجتماعی امکان یافتن راحل های لازم را از بین برده است.
وی با بیان این که حل مسائل اجتماعی، زیست محیطی، صنفی و اداری با خوانش سیاسی امکان هم افزایی را از بین برده اند، افزود: نمونه های سیاسی مسائل اجتماعی از قبیل خشک شدن دریاچه ارومیه، آب خرمشهر و آبادان، دختران شین آباد، اسیدپاشی، تجاوز و درگیری در ورزشگاه ها نشان داده است با بحران سیاسی شدن مسائل اجتماعی مواجه هستیم.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس معضل اصلی کشور را بحران بیکاری دانست و یادآور شد: بیکاری معضل جامعه است که به دنبال خود پیامدهای نامناسبی برای جامعه و فرد بیکار به همراه می آورد.

** ارتباط مخلان اقتصادی با بدنه مسئولان افشا شود
محمدرضا ملکشاهی راد نماینده مردم خرم آباد هم در نطق میان دستور خود به ناآرامی‌های اخیر کشور به دلیل وضعیت اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: با چنین وضع پیش آمده‌ای در حوزه اقتصاد، باورم نیست که عمدی در کار نباشد؛ محال است عده‌ای در این میان خیانت نکرده باشند.
وی افزود: اگر نارضایتی مردم ناشی از مسائل گرانی، تبعیض، رانت‌خواری، اختلاس، احتکار، التهابات بازار ارز باشد ، سخن مردم این است که دستی در کار است و باید با آن برخورد شود.
نماینده مردم خرم آباد در مجلس دهم با بیان این که امروز مردم شعور اقتصادی و سیاسی بسیاری دارند، یادآور شد: چند بار نمایندگان مجلس باید فریاد بزنند که ارتباط مخلان اقتصادی با بدنه مسئولین بدون هیچ ملاحظه‌ای افشا شود.

** حفظ وحدت و برنامه‌ریزی دقیق تقاضای نمایندگان مجلس است
روح الله بابایی صالح نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس هم در نطق میان دستور خود خطاب به رییس جمهوری اظهارداشت: با توجه به شرایط فعلی کشور بحران‌های اقتصادی و شکاف و فاصله که دشمنان می‌خواهند بین ملت و حکومت ایجاد کنند، حفظ وحدت و برنامه‌ریزی دقیق و تصمیم‌گیری اساسی برای مقابله با فشارها و تهدیدات دشمن و برخورد قاطعانه با متخلفان داخلی و معرفی آنان به ملت از تقاضاهای نمایندگان مجلس است.

** فضای کسب و کار در کشور مناسب نیست
همچنین هادی قوامی نماینده مردم اسفراین در نطق میان دستور خود با اشاره به رتبه ایران در فضای کسب و کار، گفت: رتبه ایران در این حوزه 117 بوده سال گذشته به 120 و سال جاری به 124 تنزل یافته است.
وی افزود: فضای کسب و کار در کشور مناسب نیست و اگر قوه قضاییه از طریق سازمان ثبت اسناد و املاک و سایر نهادها پاسخگویی درستی به وزارت اقتصاد نداشته باشند، وضعیت کسب و کار ما خراب تر خواهد شد از این رو باید تلاش کنیم فضای کسب و کار را در این شرایط مناسب کنیم.
وی به نوسانات نرخ ارز اشاره و تصریح کرد: باید سیاست جدید با حمایت صحیح از بازار ثانویه صورت بگیرد تا تقاضا را مدیریت شود در غیر این صورت این بازار نیز آسیب خواهد دید.
سیام**9314**1336

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي نطق ميان دستور اصلاحات حقوق شهروندي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۸۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خردادماه

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مجلس در حاشیه نشست ارائه گزارش و رسالت صندوق‌های بازنشستگی کشوری در تحقق شعار سال در جمع خبرنگاران اظهارداشت: همسان سازی حقوق بازنشستگان منابع آن در بودجه لحاظ و در جداول نهایی سهم ۴۰ درصدی برای اجرا در سال جاری تصویب شد.

بیشتر بخوانید: جزییات جدید میزان حقوق بازنشستگان در ۱۴۰۳ + جدول

وی بیان داشت: این موضوع به شورای نگهبان جهت بررسی ارسال و تا قبل پایان اردیبهشت ان شاالله نهایی و از خرداد اجرایی خواهد شد. ۴۰ درصد میزان افزایش است و سال ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ نیز دو مورد افزایش ۳۰ درصدی خواهیم داشت.

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به این پرسش که چرا حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی بر اساس تورم نیست، گفت: مجلس در این زمینه ورود اولیه داشته ولی روزهای پایانی مجلس یازدهم است و اگر به سرانجام نرسید در مجلس جدید بعد ۷ خرداد در کمیسیون اجتماعی بررسی خواهد شد.

نماینده مردم سرخس، فریمان و بخش‌های رضویه و احمدآباد مشهد بیان داشت: آنچه ما الان حکم قانونی داریم همسان سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری است ولی در مورد حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در مجلس دوازدهم پیگیری خواهد شد که حکم قانون و مبنای مجلس میزان تورم است و اینکه چقدر تناسب سازی خواهد بود را مجلس پیگیری می‌کند.

کد خبر: 1229608 برچسب‌ها حقوق

دیگر خبرها

  • حق داشتن نماینده حقوقی برای تمام شرکت‌ها به رسمیت شناخته شد
  • خبر جدید یک نماینده درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان/ افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان چه زمانی اعمال می‌شود؟
  • ایرلند و اسپانیا خواستار به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین هستند
  • اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خردادماه
  • ورود دوباره مجلس به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال جاری
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • پس لرزه ادعای نماینده تندرو مجلس درباره روابط جنسی در ترکیه /روابط با کشور همسایه به مشکل می خورد؟
  • خبر مهم از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از زبان یک نماینده مجلس
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن