Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، در این حادثه که در محدوده پل مختار اتفاق افتاده دهها هزار قطعه ماهی و دیگر آبزیان تلف شده و از بین رفته است.
کارشناس اداره کل محیط زیست استان خشکسالی های پی در پی، کشت محصولات پرمصرف از جمله شالی و لوبیا را از عوامل بروز این فاجعه زیست محیطی عنوان کرد و گفت: کشاورزان برای آبیاری مزارع خود  به صورت غیره مجاز ازبستر رودخانه آب برداشت کرده و همین عامل باعث قطعی آب در مناطق پایین دست بشارشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 انصاری با بیان اینکه حدود  یک هزار و 400 هکتار در دو طرف رودخانه بشار برنج و لوبیا کشت شده است افزود: نصب 30 دستگاه پمپاژ غیره مجاز و انحراف آب با احداث 6 کانال سنتی از پل اول تا پل مختار باعث قطعی آب درمناطق  پایین دست این پل به مسافت حدود سه کیلومتر  و به دنبال آن مرگ هزاران  قطعه ماهی و دیگر آبزیان شده است.
وی با اشاره به اینکه شرکت آب منطقه ای و جهاد کشاورزی از انجام  وظایف خود کوتاهی کرده اند اضافه کرد: شرکت آب منطقه در جمع آوری پمپاژهای غیره مجاز و قطع کانالهالی سنتی و جهاد کشاورزی هم در جلوگیری از کشت محصولات پر مصرف مانند برنج و لوبیا کوتاهی کرده اند. کارشناس محیط زیست استان ادامه داد: با متخلفان ابروز این فاجعه برخورد قانونی نشده و هیمن امر باعث خشکیدگی رودخانه بشار در پایین دست و به دنبال آن وقوع فاجعه زیست محیطی و مرگ هزاران آبزی شده است. رودخانه بشار با دارا بودن جاذبه های فراوان زیست،محیطی و گردشگری از میان شهر توریستی یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد عبور می کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد خبرگزاری صدا و سیما شبکه دنا ماهی تلف شدن رودخانه بشار محیط زیست آبزیان کشت غیرمجاز برنج شالی آب شرب کشاورزی پمپاژ فاجعه زیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۸۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۲۰۱ واحد صنعتی آلاینده در استان البرز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ مدیرکل محیط استان البرز در نشست خبری با اصحاب رسانه از شناسایی ۲۰۱ واحد صنعتی متخلف که با خروجی دادن پساب فاضلاب صنعتی خود به محیط زیست علاوه بر الودگی رودخانه شور تهران وتالاب مره قم باعث ایجاد فاجعه زیست محیطی در این منطقه شده بودند خبر داد. به گفته درگی در طول ۲ سال گذشته علاوه بر دادن اخطار به این واحد‌ها و معرفی به دستگاه قضائی تلاش شده روند تولید در این واحد‌ها متوقف نشود.  وی افزود: این واحد‌ها به این اخطار‌های زیست محیطی توجه نکردند که در نتیجه ۲۸ واحد در شهرک صنعتی اشتهارد پلمب شد.  مدیرکل محیط زیست استان البرز ادامه داد: اقدامات انجام شده موجب کاهش حد مجاز آلودگی‌های زیست محیطی از ۲۰۰ تا ۲۵۰ برابر به ۴ برابر حد مجاز شد که در تلاشیم این آلایندگی‌ها در شهرک صنعتی اشتهارد به حد استاندارد برسد. وی افزود: این واحد‌ها در طول شبانه روز ۴ هزار متر مکعب پساب صنعتی تصفیه نشده وارد محیط زیست پیرامون منطقه می کردند. وی گفت: برای کمک به کاهش آلایندگی واحد‌های صنعتی در استان البرز نیم تا یک ونیم درصد فروش فصلی این واحد‌ها تا زمان پایان الایندگی بعنوان جریمه عوارض الایندگی یا مالیات سبز گرفته می شود.  

دیگر خبرها

  • صید ماهی در دریاچه سد زاینده‌‍رود ممنوع است
  • جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز در کهگیلویه
  • جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز در کهگیلویه/ لزوم صیانت از منابع آب
  • آغاز تولید امسال تخم چشم زده ماهی قزل‌آلا در اصفهان
  • شناسایی ۲۰۱ واحد صنعتی آلاینده در استان البرز
  • متخلف شکار غیر مجاز در مهرستان دستگیر شد
  • شناسایی مراکز غیر مجاز جمع‌آوری و تفکیک ضایعات
  • آخرین وضعیت ساماندهی آبشوران
  • ممنوعیت صید ماهی در دریاچه سد زاینده‌رود
  • شاه ماهی ۳۰۰ کیلویی به رود ارس برگشت