Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ مظفری مدیرکل مرکز هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با اعضای انجمن‌های هنر‌های تجسمی آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های هنر‌های تجسمی گفت: با این وجود در بسیاری از شهرستان‌ها این ظرفیت بالقوه در زمینه هنر‌های تجسمی به فعل در نیامده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بخش بزرگی از هنرمندان تجسمی کشور را هنرمندان شهرستانی تشکیل می‌دهند، گفت: آمار دانشجویان هنر‌های تجسمی دانشکده‌های اصلی کشور نشان می‌دهد جمعیت زیادی در شهرستان‌ها در این رشته‌ها مشغول به تحصیل هستند، بنابراین باید به این ظرفیت بزرگ بها داد و از آن استفاده کرد.

مظفری یکی از مراجع مهم بکارگیری ظرفیت‌های هنری را انجمن‌های حرفه‌ای هنری عنوان کرد و افزود: فعالیت انجمن‌ها در شهرستان‌ها نباید فقط به برگزاری کلاس‌هایی برای هنرجویان خلاصه شود.

وی خاطرنشان کرد: این مجموعه‌ها باید با گردهم‌آیی‌های مختلف، هنرمندان متبحر و پیشکسوت و فارغ التحصیلان رشته‌های هنری را در پیشبرد اهداف مجموعه خود بکار گیرند.

مدیرکل مرکز هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه مرتفع سازی واسطه‌ها از مسیر فعالیت‌های هنری ضروری است، گفت: یکی از بهترین روش‌های حذف واسطه‌ها در حوزه فعالیت هنری و اقتصادی هنرمندان، خصوصی سازی گالری‌ها و ایجاد تعامل هنرمندان با گالری داران است.

مظفری با بیان اینکه بر اساس آمار، ۲۶۳ گالری در تهران و ۲۷۱ گالری در شهرستان‌ها مجوز فعالیت دارند، افزود: در ۱۲۴ شهر دنیا ۱۹ هزار گالری وجود دارد و تهران از نظر کمیت در رتبه هشتم تعداد گالری‌ها قرار دارد.

وی گفت: با توجه به اینکه ۸۳ درصد گالری‌ها در اروپا و آمریکا هستند، ۱۷ درصد به سایر نقاط دنیا اختصاص دارد و سهم ایران یک و نیم درصد است.

مظفری خاطرنشان کرد: اگر این آمار درست باشد ما وضعیت مناسبی از نظر تعداد گالری‌ها داریم، اما اگر جمعیت شهر‌ها را بررسی کنیم وضعیت ما مناسب نیست و در تهران باید ۱۲۶۰ گالری وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: درباره سهولت در اعطای مجوز به گالری ۲ دیدگاه وجود دارد؛ یکی اینکه کیفیت از دل کمیت بیرون می‌آید و اگر همه علاقه‌مندان بتوانند مجوز بگیرند، آن‌ها که کار خود را درست انجام می‌دهند باقی می‌مانند و دیگران به مرور حذف می‌شوند.

مظفری گفت: دیدگاه دوم این است که اگر افراد ناآشنا به این حوزه وارد شوند، کار غلط یکی از آن‌ها می‌تواند باعث آسیب رسیدن به دیگران شود؛ بنابراین باید نظرات مختلف را در این باره جویا شویم.

وی تاکید کرد: بنا بر دیدگاه اول، با روی کار آمدن افرادی متخصص در حوزه هنر و ایجاد تعامل مستقیم با هنرمندان، چرخه فعالیت هنری کشور رونق می‌گیرد.

مدیرکل هنر‌های تجسمی با بیان اینکه باید انجمن صنفی هنرمندان نیز همانند سایر حوزه‌های اجتماعی تاسیس شود، گفت: همه مشاغل در کشور دارای انجمن صنفی هستند که هم‌صنفان خود را شناسایی و به تخلفات یکدیگر رسیدگی می‌کنند.

مظفری افزود: یکی از جدی‌ترین مراجعات ما درباره خرید و فروش آثار، جعل یا کپی بودن آثار است، بنابراین باید کارشناسانی برای رسیدگی به این مسایل تخصصی داشته باشیم. 

 

انتهای پیام/ش

بخش بزرگی از هنرمندان تجسمی کشور را هنرمندان شهرستانی تشکیل می‌دهند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت ارشاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۸۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش فصلی اوج هنر در یزد

سرهنگ دهقان رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان یزد با اشاره به قدردانی از هنرمندان بسیجی فعال در عرصه حجاب، طوفان الاقصی و انتخابات گفت: در این رویداد هنری از هنرمندان فعال در سال ۱۴۰۲، برگزیدگان جشنواره شعر بسیج و هنرمندان برگزیده در جشنواره صنایع دستی بسیج نیز تجلیل به عمل آمد.

وی افزود: این رویداد هنری با محوریت انجمن‌های هشتگانه هنری و با حضور جمع زیادی از هنرمندان استان برگزار شد.

سرهنگ دهقان ادامه داد: شاعران و هنرمندان استان در این همایش به خواندن شعر‌هایی در زمینه انتفاضه، مقاومت فلسطین و محکومیت جنایت‌های ددمنشانه رژیم صهیونیستی پرداختند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • میزبانی آذربایجان‌غربی از نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر
  • تبلیغات و اطلاع‌رسانی از راهکار‌های رونق گردشگری است
  • سایت غرفه رسمی ایران در ونیز راه‌اندازی شد/عبدالحسینی: دوسالانه هنر ونیز، المپیک هنر‌های تجسمی جهان است
  • فیلمی با موضوع امام رضا در راه جشنواره فجر
  • سومین نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی برای حمایت از کودکان غزه
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • برگزاری همایش فصلی اوج هنر در یزد
  • همایش فصلی اوج هنر برگزار شد
  • آنچه که باید درباره شصتمین دوسالانه هنر ونیز بدانید از زبان امیر عبدالحسینی، کیوریتور ارشد پاویون جمهوری اسلامی ایران
  • پیدا شدن نقاشی گمشده بعد از ۴ سال