Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-30@17:53:50 GMT

باز هم صف خرید در بورس تهران

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۳۹۳۸۵

 امروز بار دیگر از ابتدای باز شدن معاملات بورس اوراق بهادار تهران شاخص کل بازده نقدی و قیمتی با شیب تندی شروع به رشد کرد و در نهایت با ۲۷۱۸ واحد افزایش روبرو شد و به رقم ۱۳۷ هزار و ۷۰۳ واحدی رسید. در عین حال شاخص کل هم‌وزن با ۲۱۶ واحد رشد به رقم ۱۹ هزار و ۹۰۶ واحدی دست یافت.

شاخص آزاد شناور نیز با ۳۳۱۸ واحد رشد به رقم ۱۴۴ هزار و ۴۰۴ واحدی رسید و شاخص بازار اول و دوم هر یک به ترتیب ۲۷۱۷ و ۲۰۰۲ واحد رشد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی گل گهر و صنایع پتروشیمی خلیج فارس هر یک به ترتیب ۴۲۷، ۲۹۲، ۲۴۷ و ۲۴۷ بیشترین تاثیر را روی افزایش شاخص‌های بازار داشتند. در طرف مقابل شرکت ارتباطات سیار ایران، فولاد خراسان، مخابرات ایران و نفت سپاهان هر یک به ترتیب با ۸۴، ۴۶، ۴۲ و ۳۰ واحد تاثیر کاهنده در روند کاهشی بازار نقش داشتند.

روز گذشته شاهد افزایش قیمت سهم‌های فلزات اساسی و محصولات شیمیایی بودیم. امروز نیز روند قیمت‌ها در گروه فلزات اساسی افزاینده بود و در سهم فولاد مبارکه اصفهان که جزو تاثیرگذارترین نمادهای معاملات امروز بود، صف خرید را شاهد بود. همچنین ملی صنایع مس ایران نیز در مقاطعی با صف خرید همراه شد.

از دیگر گروه‌هایی که با افزایش قیمت و صف خرید همراه بودند، می‌توان به گروه استخراج کانه‌های فلزی اشاره کرد که در نوسانات بازار نیز تاثیر بسزایی داشتند. در این گروه معدنی و صنعتی گل گهر در ساعاتی از معاملات با صف خرید همراه شد.

امروز فرآورده‌های نفتی، شاهد رشد قیمت سهم‌ها بودند اما تعداد زیادی از خودرویی‌ها با افت قیمت مواجه شدند. در عین حال نفت سپاهان که در کاهش شاخص تاثیر بسزایی داشت، امروز با صف فروش همراه شد و ۵ درصد در قیمت آخرین معامله افت را تجربه کرد.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۷۲۷ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۱.۹ میلیارد سهم و اوراق مالی بود.

در فرابورس ایران شاخص کل ۱۸ واحد رشد کرد و به رقم ۱۵۵۵ رسید. ارزش کل معاملات این بازار تا رقم ۴۶۴ میلیارد تومان بالا رفت و حجم معاملات به ۷۲۱ میلیون سهم و اوراق مالی دست یافت.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: شاخص رشد فولاد مبارکه خلیج فارس شرکت ارتباطات سیار فولاد ایران نفت افزایش قیمت فلزات اصفهان بورس تهران بورس قیمت دلار نوسانات بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۹۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس ۱۱ اردیبهشت؛ افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) با افت ۱۲۲۲۶.۳۶ واحدی به ۲,۲۶۸,۸۴۵.۴۲ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به افت ۶۰۱۸.۲ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۵.۸۴۷ میلیارد سهم بود که طی ۲۹۷,۷۳۶ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۳۷,۳۶۳.۷۰۸ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸,۳۹۰,۲۷۷.۲۹۴ میلیارد ریال شد.

نمادهای فولاد، فملی، شپنا، شبندر، وبملت و فارس بیشترین نقش را در افت شاخص بورس داشتند.

کد خبر 6093065 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • بورس همچنان ریزشی؛ سهامداران نگران شدند
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • گزارش روزانه بورس ۱۱ اردیبهشت؛ افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل
  • شاخص بورس امروز ۱۱ اردیبهشت/رشد ۱۲۲۲۶ واحدی
  • ریزش ۳۳۹ واحدی بورس در شروع معاملات امروز
  • بورس امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • شاخص بورس امروز ۹ اردیبهشت/افت ۲۰۱۴۵ واحدی
  • بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار