Web Analytics Made Easy - Statcounter

اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان به نیروهای امنیتی این کشور دستور داده که تا پاسخ مثبت طالبان به آتش بس، به عملیات نظامی علیه این گروه ادامه دهند.

به گزارش ایسنا، اشرف غنی شب گذشته، ساعاتی پس از اعلام آتش بس با طالبان، نشستی را برای مدیریت این آتش‌بس با مقام‌های محلی و نظامی تمام ولایات این کشور برگزار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست او از نظامیان خواسته تا زمانی که طالبان به آتش بس دولت، پاسخ مثبت نداده‌اند، عملیات نظامی‌شان را چون گذشته ادامه دهند.

به گزارش بی.بی.سی وزارت دفاع این کشور نیز امروز اعلامیه‌ای را منتشر کرد و گفت در ۲۴ ساعت گذشته بیش از صد عملیات زمینی و هوایی علیه مخالفان مسلح انجام داده است.

غنی روز گذشته در مراسم تجلیل از نود و نهمین سالروز استقلال این کشور، آتش‌بس سه ماهه را با طالبان اعلام کرد.

این آتش‌بس باید از امروز آغاز می‌شد اما طالبان تاکنون به این آتش‌بس هیچ پاسخی نداده است.

گروه طالبان امروز در مسیر قندوز _ تخار ده‌ها مسافر را ربودند و گفتند نظامیان را بازداشت و غیرنظامیان را رها خواهند کرد.

اعلام آتش‌بس از سوی دولت در کنار استقبال از سوی شماری از شهروندان، مخالفت‌هایی را نیز به دنبال داشت.

امروز صدها نفر از حامیان "روند سبز" در شهر کابل راهپیمایی و اعلام کردند با این آتش‌بس مخالف هستند. رهبری این روند را امرالله صالح، رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان برعهده دارد.

آنها در مقابل سفارت پاکستان در کابل نیز تجمع کرده و این کشور را متهم به حمایت از گروه طالبان کردند.

این دومین بار است که دولت افغانستان در جنگ با طالبان آتش‌بس اعلام می‌کند. بار اول آتش‌بس بین دو طرف در عید فطر اعلام شد. اگرچه دولت افغانستان حدود ۱۸ روز آتش بس را رعایت کرد اما طالبان تنها در سه روز عید این آتش‌بس را پذیرفتند.

این بار اما دولت آتش‌بس مشروط اعلام کرده و شرط آن "دوطرفه بودن" است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۹۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود

حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه که در حسینیه اعظم نجف اشرف ایراد شد، گفت: کمپینی در بغداد و استان های عراق برای مبارزه با فساد اخلاقی و مواد مخدر راه اندازی شد و تعداد زیادی دستگیر شدند.

وی افزود: علاوه بر طرح آبادانی، باید با فساد اخلاقی مبارزه شود و این موضوعی است که به دلیل پیگیری این موضوع از سوی دولت و استانداری شهر نجف اشرف، جای تشکر دارد.

امام جمعه نجف اشرف اشاره کرد: پروژه‌هایی که در نجف اشرف در حال انجام است، پروژه‌هایی هستند که در خور قدردانی هستند، زیرا کار در سه مرحله برای آبادانی خیابان‌های شهر نجف‌ اشرف و همچنین کمپین کاشت یک میلیون درخت در نجف‌ اشرف به منظور سر سبز کردن شهر در حال انجام است.

وی در همین راستا گفت: عراق شاهد ثبات امنیتی، سیاسی و اقتصادی است که آن را به ستاره درخشان در منطقه تبدیل می کند.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در خصوص اوضاع جهانی بیان داشت: بیش از ۲۰۰ روز از جنگ غزه می گذرد و غزه همچنان در حال مقاومت است و این ماجرا از غزه به سطح جهان گسترش یافته، به گونه ای که آمریکا شاهد تظاهرات در دانشگاه های خود در حمایت از توقف جنگ غزه است؛ زیرا اوضاع جهان به نفع و سمت اسلام و تشیع پیش می رود.

خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه دینی ضمن گرامیداشت روز جهانی کارگر، در خصوص کار و کارگر در اسلام گفت: اسلام بر کار تأکید کرده است و حدیث شریف می‌فرماید، کسی که برای افراد تحت تکفل خود زحمت می‌کشد مانند مجاهد فی سبیل الله است.

وی افزود: پیامبرانی هستند که کارگر بودند تا به مردم ثابت کنند که کار امری محبوب نزد خداوند متعال است، به شرطی که کار با اخلاص و به صورت درست و کامل انجام شود.

دیگر خبرها

  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • امروز در هوای تهران نفس بکشید
  • امروز در تهران نفس بکشید
  • روز ۲۰۳ طوفان‌الاقصی| ادامه حملات هوایی و توپخانه‌ای
  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است
  • رئیسی: مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد/ هر چه به نفع مردم و اقتصاد کشور باشد را انجام می‌دهیم حتی اگر عده‌ای مخالفت کنند
  • کاهش نرخ بیکاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • کاهش نرخ بی‌کاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه
  • نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند