Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- مسئولان کمیته ‌های برگزاری چهارمین جشنواره ملی اسباب ‌بازی در احکام جداگانه ‌ای از سوی دبیر این رویداد فرهنگی معرفی شدند.

به گزارش روز دوشنبه گروه علمی ایرنا از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، محسن حموله در این احکام، محسن رجبی‌ نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان اسباب ‌بازی و تولیدکننده بیش از 100 عنوان بازی فکری و آموزشی و مولف و مدرس در زمینه افزایش هوش مالی کودکان را به عنوان مسئول کمیته نمایشگاه تخصصی و آیدین مهدی‌زاده مدرس دانشگاه علم ‏‏و صنعت و شهید رجایی، مدیر مسئول و صاحب امتیاز فصل‌نامه تخصصی هنر و طراحی صنعتی چهارباغ را به عنوان مسئول کمیته علمی منصوب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین حامد تاملی پژوهشگر، طراح و تولیدکننده اسباب‏‌بازی، دبیر علمی انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی، داور سومین دوره جشنواره ملی اسباب‌بازی و کارشناس بازی و اسباب‌بازی در گروه رشد، رسانه و ستاد توسعه فنا‌وری‌های نرم و هویت ‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به عنوان مسئول کمیته هماهنگی نهادها و سازمان‌های مرتبط با حوزه اسباب‌بازی معرفی شد.
بر اساس اعلام دبیرخانه چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی، شایان فروزنده‌دل عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان اسباب ‌بازی، طراح، پژوهشگر به عنوان مشاور برنامه‌ریزی دبیر جشنواره و قاسم سلیمانی مدیر مرکز آفرینش‌ های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان مسئول کمیته اجرایی و پشتیبانی این جشنواره منصوب شدند.
جشنواره ملی اسباب‌ بازی کانون پرورش فکری 26 تا 30 آبان‏ با رویکرد حمایت از کالای ایرانی و با هدف برقراری ارتباط میان طراحان، تولیدکنندگان و سرمایه ‌گذاران در حوزه اسباب‌بازی با مشارکت انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست‌ جمهوری برگزار می‏شود.
برگزاری نمایشگاه تخصصی با حضور دست‌اندرکاران صنعت اسباب‌بازی، برگزاری نشست‌ها، کارگاه‌ها و همایش علمی و همچنین برپایی نمایشگاهی با حضور سازمان‌ها و نهادهای دولتی و مردمی مرتبط با حوزه اسباب‌بازی، از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.

***ارائه مقاله‌های پژوهشگران ایرانی در کنفرانس تئاتر باکو
دو پژوهشگر ایرانی با ارائه مقاله‌ های خود در ششمین کنفرانس بین‌المللی تئاتر باکو آذربایجان شرکت می‌کنند. به دنبال ارسال هشت مقاله از پژوهشگران ایرانی از سوی مرکز ملی استیژ ایران، دو مقاله برای ارائه در این کنفرانس معرفی شده است.
تئاتر و فلسفه‌ای جدید و شکسپیر و فلسفه ماکیاولی اثر سعید کاظمیان و تئاتر برای کودکان، دعوت به کندوکاو فلسفی از فرامرز غلامیان در این کنفرانس خوانده خواهد شد.
بنابر اعلام کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان، محور ششمین کنفرانس بین‌المللی باکو فلسفه تئاتر در قرن بیست‌ویکم: مفهوم موجودیت و هستی تعیین شده بود.
پیش‌تر مقاله‌های هایدگر و تئاتر و تاثیر فلسفه‌ تئاتر قرن بیست‌ویکم بر بینش فلسفی جامعه در قرن21 اثر مشترک علی خوش‌گفتار و حبیبه عبداللهی، نقش مطالعات بین رشته‌ای در ترویج مفهوم تئاتر معاصر در قرن21 از عرفان خطیب‌زاده، دسترسی و میزان کاربرد حوزه‌های معنایی در گفتار کودکان پیش دبستانی، تحت تاثیر تماشای تئاتر کودک اثر فهیمه معصوم‌زاده و تئاتر کمدی در افسردگی کودکان اثر مشترک فهیمه معصوم‌زاده و مائده پرویزی برای شرکت در این کنفرانس ارائه شده بود، این کنفرانس 14 و 15 آبان در شهر باکو آذربایجان برگزار می‌شود.

***انتخاب فیلم‌ها به خاطر کیفیت بالا، سخت بود
داور بخش پویانمایی جشنواره‌ فیلم کودک برای کودک گفت: آثار خوبی در بخش پویانمایی هشتمین دوره‌ جشنواره‌ فیلم کودک برای کودک (قاصدک) شرکت کرده‌اند و این رویداد هنری با روند روبه‌رشد نقش مهمی در جریان‌سازی و انگیزه‌دهی به کودکان‌ونوجوانان فیلم‌ساز پیدا کرده است.
مهدی خرمیان با اشاره به اینکه 400 اثر انیمیشن با سطوح کیفی متفاوت در این دوره حضور داشته‌اند، اظهار داشت: من و دیگر داوران این بخش آثار پویانمایی را بر اساس موضوع‌های مختلفی چون ایده ‌و خلاقیت، کارگردانی، فیلم‌نامه، گرافیک و صدا و موسیقی بررسی و امتیازدهی کرده‌ایم.
خرمیان با بیان اینکه ارزیابی پایانی در یک جلسه انجام شده و فیلم‌های برتر انتخاب شده‌اند، افزود: سه فیلم به عنوان برگزیده‌ اول، دو اثر به عنوان تقدیری و هشت فیلم در بخش‌های مختلف مثل کارگردانی و فیلم‌نامه به عنوان برگزیده مشخص شده‌اند.
این انیماتور که کیفیت و کمیت فیلم‌های این دوره را به‌طور کلی مثبت ارزیابی می‌کند، یادآور شد: مواردی مانند عنوان‌بندی که در دوره‌های قبل جدی گرفته نمی‌شد در این دوره با توجه سازندگان رشد کیفی داشته است.
در بخش‌هایی مانند کارگردانی و ایده انیمیشن‌های خوبی در جشنواره شرکت کرده بودند و همین، کار داوری و انتخاب بین آثار را برای ما سخت کرده بود.
به گفته‌ این داور، با اینکه انتخاب آثار با هم‌فکری و بحث‌های متعدد انجام شده، جایزه نگرفتن دیگر فیلم‌ها دلیل بر بد بودن آنها نیست.
داور جشنواره‌ قاصدک با بیان این‌که تمام آثار این بخش کانونی بوده‌اند درباره‌ تاثیر این رویداد بر تربیت هنرمندان در حوزه پویانمایی گفت: این جشنواره جریان‌ساز است و برای بچه‌ها انگیزه ایجاد می‌کند، به‌خصوص به خاطر این‌که جایی برای ارائه‌ کارهای کوتاه بچه‌ها وجود ندارد، ولی جشنواره‌ فیلم کودک برای کودک باعث می‌شود آثار بچه‌ها دیده شود.
او با اشاره به رشد جایگاه جشنواره‌ قاصدک در کشور افزود: اگر بشود دامنه‌ جشنواره را در سال‌های آینده گسترش داد و از بیرون از کانون پرورش فکری هم بچه‌ها آثارشان را ارسال کنند مفید است.
خرمیان با اشاره به اهمیت آموزش مداوم و به‌ روز مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حوزه‌ پویانمایی بیان کرد: کانون هر ساله دوره‌های آموزشی متعددی برای مربیان حوزه‌ انیمیشن برگزار می‌کند و آثاری که امروز در جشنواره شرکت کرده‌اند، حاصل این آموزش ها است.
وی از کودکی عضو کانون پرورش فکری بوده است و فعالیت هنری خود را از کتاب‌خانه‌های کانون یزد آغاز کرده است. این هنرمند با برگزاری کارگاه‌های استاپ‌موشن و انیمیشن و ساخت فیلم‌هایی نظیر کیمیاگر، عبدو و دریای سبز و این عروسک مال کیه ادامه داده و جوایز بسیاری کسب کرده است. از برترین‌های این جشنواره در دومین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان 8 تا 16 شهریور 1397 در اصفهان، تجلیل خواهد شد.

***نقد کتاب نیازمند درک کتاب
سودابه امینی شاعر کودک و نوجوان تاکید کرد: بچه‌ها باید بعد از مطالعه جامع و دقیق کتاب به محتوا و اهداف نهان و آشکار کتاب پی‌برده و آن‌ را تا حد درک و فهم خود از کتاب موشکافی و نقد کنند.
سراینده شعرهای کتاب فصل آهو و کبوتر در نشست نقد و بررسی این اثر در کانون ایلام با بیان این مطلب گفت: نقد کتاب در زمینه‌های مختلف همواره نقاد را درجاتی بالاتر از کتاب و محتوای آن قرار می‌دهد و باعث می‌شود خواننده با زوایای جدیدی از مطالب ارائه شده آشنا شود.
مدیرکل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: هدف اصلی کانون از برگزاری برنامه دوپنجره که در آن اعضای نوجوان کانون اقدام به مطالعه و سپس نقد کتاب می‌کنند، این است که بچه‌ها به راحتی و بدون تفکر مغلوب و مجذوب کتاب نشوند.
امینی افزود: نقد کتاب عاملی موثر و محرکی قوی برای مخاطب است تا محتوای کتاب را حتی اگر از نویسنده‌ای توانا باشد، چشم بسته قبول نکند و موجب نگاه موشکافانه خواننده نسبت به محتوای کتاب می‌شود. نگارش و تالیف کتاب برای قشر کودک و نوجوان از حساسیت‌های زیادی برخوردار است؛ زیرا نویسنده باید به وضوح با دغدغه و نیازهای دنیای کودکی و نوجوانی به ویژه در نسل کنونی آشنایی و به آن اشراف داشته باشد.
این شاعر اظهار داشت: نویسنده‌ای که برای گروه سنی کودک و نوجوان قلم می‌زند باید درکی درست و روشن از سلیقه‌ها و خواسته‌های بچه‌ها داشته باشد و خود را یک کودک یا نوجوان تصور کرده تا بتواند با این گروه سنی ارتباطی ملموس برقرار کند.
مدیرکل کانون استان ایلام نیز در این نشست گفت: برنامه فرهنگی ادبی دو پنجره با نگاهی نو، به مساله نقادی و انتقاد کردن می‌پردازد زیرا در این برنامه جامعه هدف را قشر خاص کودک و نوجوان تشکیل داده‌اند.
حبیب‌الله بخشوده افزود: هنر نقد کردن در واقع یک کار علمی و جامع دانشگاهی است و امروزه در بسیاری دانشگاه‌های معتبر دنیا رشته‌ای مستقل با محوریت نقد کتاب راه‌اندازی شده و تدریس می‌شود. نقد کتاب باعث رشد و تقویت بینه علمی و بینش مخاطبان و افزایش جسارت و اعتماد به نفس آنها می‌شود که باید این موضوع جدی‌تر گرفته شده و به تاسی از دانشگاه‌های معتبر دنیا در کشور ما هم رشته‌ای مختص به نقد ادبی کتاب ایجاد شود.
بخشوده در مورد برنامه دوپنجره گفت: این برنامه که ذهن بچه‌های عضو کانون را به چالش نقد و بررسی کتاب‌های مختلف می‌کشاند راهی برای تربیت نسلی منتقد و ریزبین و کنجکاو است که در آینده و بزرگ‌سالی از مسایل، ساده عبور نکنند.
در نشست‌های ادبی دو پنجره کانون به نقد و بررسی کتاب ادیبان و نویسندگان ملی از سوی اعضای کودک و نوجوان با حضور خود نویسنده برگزار می‌شود.
علمی**9157*2017

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي آموزش و پرورش كانون پرورش فكري جشنواره ملي اسباب بازي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۹۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسامی ۱۶ گروه برگزیده دومین جشنواره ملی سرود کانون اعلام شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ سرود‌های «دانش» از اصفهان، «ایران من» از گلستان، «بازی‌های محلی» از کرمان، «ایران سرافراز» از تهران، «خوشا غریاز دهکرد» از چهارمحال و بختیاری، «خاک مهرآیین» از قم و «فداکار» از هرمزگان، هفت گروه برگزیده بخش آزاد هستند.

همچنین سرود‌های «عهد و پیمان» از چهارمحال و بختیاری، «قالی بافی» از کرمان، «دنیای قشنگ» از یزد، «خلیج فارس» از هرمزگان، «مرغ آمین» از مرکزی، «آیه‌ی گیلانه» از گیلان، «ایران من» از قزوین، «جان جانان» از زنجان، «غم سیستو» از سیستان و بلوچستان، گروه‌های برگزیده بخش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به شمار می‌روند.

بر اساس این خبر، دومین جشنواره ملی سرود آفرینش در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود. مرحله استانی آن در ۲۹ استان کشور از ابتدای بهمن سال ۱۴۰۲ شروع و تا نیمه اسفند به طول انجامید.

در دومین دوره این رویداد هنری بیش از ۱هزار و ۱۱۱ گروه سرود در دو بخش کانونی و آزاد و حدود ۲۰هزار کودک و نوجوان حضور پیدا کردند.

بر همین اساس پس از دریافت آثار از سوی دبیرخانه مرکزی، روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ هیئت انتخاب شامل هادی ربیعی مدرس سرود، علی خواجه‌نژادیان مدیرکل کانون استان فارس، عزیزه ریحانی‌منفرد کارشناس هنری استان زنجان، مجتبی حاذق مدیر آفرینش­های ادبی و هنری و آذر مشهدی کارشناس هنری مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون داوری اولیه آثار را انجام دادند.

بر اساس این خبر، به منظور اصلاح اجرا‌های پایانی برای حضور در مرحله کشوری، به گروه‌­های برگزیده مشاوره‌های تخصصی از سوی افراد صاحب‌نظر ارائه می‌شود.

مراسم پایانی دومین جشنواره ملی سرود کانون قرار است در تیر سال جاری هم‌زمان با عید سعید غدیر خم با حضور ۳۰۰ کودک و نوجوان (۱۶ گروه منتخب) به همراه مربیان همراه و سرپرست گروه برگزار شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی در بیرجند
  • معرفی هیات انتخاب اولین جشنواره خیمه‌شب‌بازی
  • اختتامیه نخستین جشنواره قلب شهر برگزار می‌شود
  • ۴۰ درصد شرکت‌های خلاق مرتبط به کودک و نوجوان است
  • اسامی ۱۶ گروه برگزیده دومین جشنواره ملی سرود کانون اعلام شد
  • آغاز به کار نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان
  • نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان آغاز به کار کرد
  • کانون موسیقی نواحی تشکیل می‌شود/ معرفی مدیر هماهنگی
  • برگزاری جشنواره منتظران در دیار علم و فرهنگ
  • یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین