Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

مرتضی لنگری، کارشناس ارشد کمیته یاوران وقف و علم و فناوری خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با اشاره به بیانات رهبری در خصوص گفتمان پیشرفت علم و فناوری به عنوان گفتمان پایه‌ای کشور، گفت: یکی از نیازهای ضروری جامعه امروز با توجه به تحریم‌ها و شرایط موجود کشور وقف در حوزه علم و فناوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: امروزه فناوری‌های نوظهور از قبیل فناوری‌های هسته ای، هوافضا، نانو، رباتیک و سایر مقوله‌های علمی، پژوهشی و نخبگان علمی جز اولویت ‌ها قرار گرفته‌اند، در حوزه وقف هم موضوعات و زمینه‌هایی نوینی مطرح است که باید نیات واقفان به سمت آن جهت داده شود.
کارشناس ارشد کمیته یاوران وقف و علم و فناوری خراسان رضوی گفت: لازمه ریشه کن کردن فقر و بیکاری پیشرفت کشور در حوزه علم و فناوری است.
لنگری اظهار کرد: کمیته یاوران وقف علم و فناوری به منظور ترویج گفتمان سازی وقف علم و فناوری در سطح ملی در اردیبهشت ماه 97 اقدام به راه اندازی شبکه جذب خادمین وقف علم و فناوری کرد.
وی با اشاره به اینکه خدمت به عرصه وقف علم و فناوری نیز مانند خدمت در اماکن شریف دارای اجر و ثواب است، افزود: شبکه خادمین وقف علم و فناوری در چهار محور شامل ارزیاب و مشاور علمی پروژه‌های علم و فناوری، تولید محتوای علمی، تولید و طراحی محتوای تبلیغی و فعالیت در حوزه ترویج و فرهنگ سازی وقف علم و فناوری فعال است.
وی ادامه داد: پروژه‌های فناوری پس از ارسال به سایت نیازمند تأئید است که این کار توسط خادمین بخش ارزیاب و مشاور علمی پروژه‌های علم و فناوری که تخصص در زمینه مورد نظر را دارند انجام می شود.
لنگری اظهار کرد: طی یک ماه از آغاز کار شبکه هشت پروژه از مشهد، تهران، تبریز و سبزوار دریافت شده که برای حمایت مالی این پروژه‌ها توسط متخصصان حوزه‌های مرتبط با پروژه در حال بررسی است.
وی اضافه کرد: در بخش تولید و محتوای علمی نیز حوزه چاپ مقاله، کتاب و نشریه با موضوع علم و فناوری در دستور کار قرار گرفته، ضمن اینکه ویرایش سوم کتاب وقف علم و فناوری در دست چاپ مجدد است.
کارشناس ارشد کمیته یاوران وقف و علم و فناوری خراسان رضوی گفت: در حوزه تولید و طراحی محتوای تبلیغی، طراحی بنر و تبلیغات با موضوعات مرتبط در زمینه علم و فناوری از طریق انیمیشن، ساخت مستند و سایر ابزار هنر پیش‌بینی شده است.
لنگری، فعالیت در حوزه ترویج فرهنگ وقف علم و فناوری را در فضای فیزیکی و مجازی از جمله فعالیت‌های خادمین این بخش برشمرد.
وی تصریح کرد: تاکنون بیش از 130 نفر از اساتید و نخبگان علمی سراسر کشور در این شبکه ثبت نام کرده‌اند که بیشترین آمار مربوط به استان خراسان رضوی است و از بین شهرستان‌های خراسان رضوی بیشترین آمار مربوط به مشهد و به تعداد 68 نفر است.
لنگری ادامه داد: شرایط ثبت نام علاقه‌مندان به خدمت در عرصه علم و فناوری در شبکه خادمین علم و فناوری از طریق سایت مرجع وقف علم و فناوری  به آدرس  www.vaghfelm.ir
فراهم شده است. 

ترویج وقف علم و فناوری در برنامه پرمخاطب خندوانه
وی با اشاره به اینکه تبلیغات تلویزیونی تأثیر به سزایی در ترویج گفتمان سازی علم و فناوری است، ابرازکرد: برای ترویج فرهنگ وقف در حوزه علم و فناوری در سطح کلان نیز به منظور فراهم سازی زمینه معرفی و اهمیت پرداختن به موضوع وقف علم و فناوری مذاکراتی با برنامه پرمخاطب خندوانه صورت گرفته و در فصل آینده این مجموعه با حضور فعالان و واقفان علم و فناوری انجام خواهد شد .
لنگری افزود: همچنین در خصوص ترویج وقف مشارکتی که امکان واقف شدن افراد در هر طبقه اجتماعی جامعه را فراهم کرده، کمیته یاوران وقف علم و فناوری ورود کرده  که در این زمینه نیز اقدامات خوبی در دستور کار کمیته یاوران وقف علم و فناوری است.
کارشناس ارشد کمیته یاوران وقف و علم و فناوری خراسان رضوی گفت: در راستای پاسداشت خدمات ارزنده فعالان در حوزه وقف علم و فناوری، تجلیل از خادمین و فعالان حوزه ترویج و فرهنگسازی وقف علم و فناوری در دستور کار کمیته یاوران وقف علم و فناوری است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی اجتماعی وقف علم فناوری لنگری یاوران وقف فقر بیکاری قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۹۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد شرکت های فناوری و نوآوری کشاورزی به ۱۰۰۰ خواهد رسید

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، ضرورت یک نگاه فعال و آینده ساز حرکت برپایه مدیریت چشم انداز است که برشناخت وضع موجود و عوامل آن تحلیل محیط ملی و بین المللی و سرانجام ترسیم چشم انداز مطلوب متکی است.

با این حساب یکی از پیش نیاز‌های رشد و توسعه کشور توسعه بخش کشاورزی است و چنانچه در ترسیم اهداف اجرایی و عملیاتی از سوی متولیان چنین باوری بوجود نیاید امکان تحقق توسعه همه جانبه اقتصادی اجتماعی فرهنگی بوجود نخواهد آمد. 

از این رو آیین نامه حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین در بخش کشاورزی و منابع طبیعی در حالی ابلاغ شده که تکیه بیشتر بر اماکن کاری کشاورزی مانند مزارع، گلخانه‌ها، حوضچه‌های شیلاتی، پایلوت ها، کارگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها و اتاق‌های رشد بجای دفاتر کاری، استفاده شود و برای ارایه خدمات به منظور رشد واحدها، از ظرفیت پیمان مشارکت با واحد فناور استفاده شود.

تمرکز ما بر بحث آموزش و ترویج کشاورزی است

در همین رابطه سید مجتبی خیام نکویی معاون وزیر کشاورزی در پاسخ به سوال خبرنگار آنا مبنی بر تلاش‌های انجام شده بر تقویت ارتباط مستقیم با کشاورزان گفت: همچنین تقویمی برای مراجعه کارشناسان به مراکز دهستان‌ها برای آموزش کشاورزان تبیین شده است و تمرکز ما بر بحث آموزش و ترویج کشاورزی است و سابق بر این نیز این موضوع نیز کارشناسان ما به کشاورزان مراجعه می‌کرده اند.

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تاکید کرد: ما در حدود ۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان فعال در بخش کشاورزی داریم و در تلاش هستیم با کمک معاونت علمی ریاست جمهوری این مورد را توسعه دهیم. همچنین در تلاش هستیم تا دهکده‌های فناوری را به سایر استان‌ها گسترش دهیم و تعداد شرکت‌های دانش بنیان دخیل در بخش کشاورزی را به هزار شرکت افزایش دهیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی پلتفرم آموزشی مهارت‌افزایی برای مشمولان نظام وظیفه/ایجاد نئو بانک صنعتی
  • آمادگی کامل آذربایجان شرقی برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • کاهش آسیب‌ های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • آمادگی برای همکاری با سایر دستگاه‌ها جهت ترویج گفتمان علم، فناوری
  • فاصله‌ زیادی تا رسیدن به وضعیت مطلوب در عرصه تبلیغ داریم
  • مشارکت مردم در عرصه‌های تولید نیازمند گفتمان‌سازی است
  • اسلام ناب گفتمان زر و زور و استکبار را به چالش کشیده است
  • تعداد شرکت های فناوری و نوآوری کشاورزی به ۱۰۰۰ خواهد رسید
  • راه‌اندازی ۳ مرکز مشترک توسعه فناوری در حوزه مواد و ساخت پیشرفته