Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-03-28@16:00:09 GMT

قیمت گوسفند زنده در آستانه عید قربان؟

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۳۹۷۶۴

قیمت گوسفند زنده در آستانه عید قربان؟

به گزارش جهان نيوز، شهرداری اعلام کرده قیمت هر کیلو دام زنده (گوسفند) برای فروش به مناسبت عید سعید قربان 23 هزار و 500 تومان است ولی اغلب عرضه کننده‌ها کیلویی 24 و تا 25 هزار تومان به فروش می‌رسانند.
  وی ادامه داد: امسال قیمت دام زنده به دلیل بالا رفتن هزینه‌های پرورش و نگهداری در مقایسه با سال قبل افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 البته قیمت دام زنده بر اساس فاکتورهایی مثل نژاد و سن و ... با هم متفاوت است و ممکن است در شهرهای مختلف با نوسانات اندکی عرضه شود.

وی توضیح داد: البته افراد عادی اغلب در تشخیص دام خوب و بد متبحر نیستند و باید به عرضه کننده اعتماد کنند و امیدوار باشند که دام با کیفیتی خریداری کرده‌اند.

شیری ادامه داد: اکثرعرضه کنندگان دام‌های خود را از کشتارگاه‌های معتبر خریداری می‌کنند و قبل فروش ناظران دامپزشکی سلامت دام‌ها را تایید می‌کنند.

این عرضه کننده عمده دام زنده بیان کرد: برخی عرضه کنندگان دام‌های خود را در جایگاه‌های تعیین شده از سوی سازمان دامپزشکی عرضه می‌کنند و برخی دیگر نیز به دلیل کمبود جا در گوشه و کنار خیابان دام‌های خود را به فروش می‌رسانند.
  منبع: ایسنا

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۹۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبزیان حرام گوشت در بوشهر معدوم سازی شدند

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، سیروس بنافی سه شنبه شب در جمع خبرنگاران بیان کرد: در پی ارائه گزارش مردمی در خصوص فروش آبزیان حرام گوشت توسط یک واحد سیار (خودرو) با پیگیری ناظران بهداشتی دامپزشکی شهرستان بوشهر این خودرو توقیف و محموله آبزیان حرام گوشت شامل خرچنگ و لابستر ضبط و معدوم سازی شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بوشهر افزود: فروشنده با اعلام عدم اطلاع از ممنوع بودن عرضه این گونه آبزیان همکاری لازم را با ناظران دامپزشکی به عمل آورد.

وی افزود: آبزیان گونه‌های صدف، ماهی مرکب، خرچنگ، کوسه، دلفین، ماهی یال اسبی، مار ماهی، سفره ماهی، حلزون حرام بوده و فروش و مصرف و عرضه آن در مراکز عرضه و رستوران‌ها «شرعا و قانونا» ممنوع است.

بنافی افزود: ناظران بهداشتی با هماهنگی با مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان بوشهر علاوه بر نظارت بهداشتی از نظر شرعی نیز فروش آبزیان را در بازارهای عرضه آبزیان تحت نظارت دارند.

دیگر خبرها

  • طرح عیدانه استاندارد؛ ارزیابی بیش از ۴ هزار مرکز خدماتی کشور
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • آبزیان حرام گوشت در بوشهر معدوم سازی شدند
  • قیمت جدید دام زنده اعلام شد
  • تخفیف ۲۰ درصدی بازارچه‌های نوروزی صنایع‌دستی در کرمانشاه
  • کمبودی در عرضه بلیت ناوگان اتوبوسی نداریم
  • ۳۰ مدل نیسان در راه است
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۷ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • ۱۱۸ ماه کار کنید پژو پارس بخرید؛ خودروی جنجالی در آستانه میلیاردی شدن