Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-03@04:26:14 GMT

اعلام آخرین مهلت واگذاری چک های غیر صیادی

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۳۹۸۴۵

اعلام آخرین مهلت واگذاری چک های غیر صیادی

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روابط عمومی بانک ایران زمین؛ در پایان شهریورماه سال 1396 بانک مرکزی از سامانه ای به نام سامانه صیاد (صدور یکپارچه دسته چک) رونمایی کرد، که اصلی ترین دلیل وجود آن، صدور چک به صورت یکپارچه به منظور اعتبار سنجی، کنترل دقیق صلاحیت متقاضی دسته چک و امکان استعلام ساده تر وضعیت عملکرد صادر کننده چک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر همین اساس دارندگان دسته چک های غیر صیادی تنها تا 30 مرداد 1397 مهلت دارند تا با مراجعه به شعب بانک ایران زمین در سراسر کشور نسبت به واگذاری چک های طرح قدیم خود اقدام کنند.

لازم به ذکر سامانه صیاد روند استعلام و پیگیری و صدور چک را تسهیل می بخشد، به نوعی که هر برگ چک دارای شناسه ای منحصر به فرد بوده تا به راحتی قابل پیگیری باشد که موجب افزایش اعتبار دسته چک خواهد شد و از اختصاص چک به افراد بد سابقه جلوگیری خواهد کرد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بانک ایران زمین چک غیرصیادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۹۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین بانک اطلاعاتی توانمندی‌های صادراتی فارس به ۶ زبان

مرتضی شریفی در حاشیه برگزاری ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، اکسپو ۲۰۲۴ در تهران با اعلام این خبر گفت: هدف از انجام این کار معرفی ظرفیت‌های استان به سرمایه‌گذاران بوده و در تدوین این بانک اطلاعاتی، ۶ زبان زنده جهان مورد استفاده قرار گرفته است.

او با اشاره به اینکه این بانک اطلاعاتی به صورت کاملاً الکترونیک تدوین شده و قابلیت به‌روزرسانی مکرر دارد، افزود: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته این بانک اطلاعاتی به صورت سامانه‌ای در اختیار نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور قرار می‌گیرد تا بتوانند به راحتی این اطلاعات را در اختیار سرمایه‌گذاران خارجی و متقاضیان تولیدات ایران قرار دهند.

به گفته مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس این سامانه در آینده نزدیک رونمایی و وارد فاز عملیاتی می‌شود.

شریفی در بخش دیگری از سخنان خود به تشکیل کارگروه توسعه صادرات، کارگروه مبادلات مرزی و تعاونی‌های مرزنشینان اشاره کرد و گفت: در این مجموعه‌ها مباحث مرتبط با حوزه صادرات دنبال می‌شود و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • آخرین مهلت بارگذاری آثار برای جشنواره قلم ۱۵ خردادماه
  • تدوین بانک اطلاعاتی توانمندی‌های صادراتی فارس به ۶ زبان
  • بزودی صدور دسته چک منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان خواهد شد
  • شاه کلید مهار تورم
  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از سیشل
  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از جمهوری سیشل
  • آغاز فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات سایپا+جدول
  • پژمان‌فر: بانک مرکزی صدور چک را منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک کند
  • اقدام بانک ملی ایران در واگذاری پتروشیمی شازند بسیار ارزشمند است
  • رای شورای رقابت درباره تغییر خودروی ثبت نامی در سامانه یکپارچه