Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@23:41:03 GMT

بیش از ۵۰۰۰ اثر تاریخی در لرستان شناسایی شد

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۳۹۸۶۱

بیش از ۵۰۰۰ اثر تاریخی در لرستان شناسایی شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان گفت: بیش از ۵ هزار اثر تاریخی در لرستان شناسایی‌شده که بیش از نیمی از آن‌ها در فهرست آثار ملی ثبت و پیگیری‌هایی صورت گرفته که طی یک یا دو سال آینده چندین اثر را ثبت جهانی یونسکو کنیم. ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱ استانها لرستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سید امین قاسمی ظهر امروز در اختتامیه همایش سراسری توسعه گردشگری خرم‌آباد که در سالن همایش اتاق بازرگانی خرم‌آباد برگزار شد بابیان اینکه لرستان دارای جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی بسیار زیادی است اظهار داشت: استان لرستان بیش از پنج هزار اثر تاریخی شناسایی‌شده دارد که بیش از نیمی از آن‌ها در فهرست آثار ملی ثبت و پیگیری‌هایی صورت گرفته که طی یک یا دو سال آینده چندین اثر را ثبت جهانی یونسکو کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قدمت بیش از پنج‌هزارساله انسان‌های هوشمند که در کاوش‌های باستان‌شناسی اخیراً به اثبات رسیده است مؤید سابقه تاریخی و فرهنگی استان لرستان است و همچنین وجود 100پل تاریخی در این استان نشان‌دهنده رشد علوم مهندسی در سالیان گذشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان با اشاره به جاذبه‌های طبیعی استان عنوان کرد: وجود آبشارهای بسیار زیاد فصلی و دائمی در این استان به‌عنوان یکی از شاخص‌های جاذبه‌های طبیعی استان به شمار می‌روند؛ اگر از استان لرستان به‌عنوان پایتخت ژئوتوریسم ایران نام ببریم مبالغه نکرده‌ایم چراکه در این استان چندین اثر تاریخی زمین‌شناسی داریم ازجمله دریاچه گهر، تنگه شیرز و زمین لرزش سیمره که در نیمکره شمالی بی‌نظیر است.

وی بیان کرد: در استان لرستان 35منطقه نمونه گردشگری، 12روستای هدف گردشگری و همچنین 35هتل مهمان‌پذیر با ظرفیت اقامتی هزار و 500 تختخواب و اقامتگاه بوم گردی با ظرفیت 350 نفر به‌صورت شبانه‌روزی در خدمت گردشگران هستند.

قاسمی بابیان اینکه مسیرهای متعدد تاریخی و طبیعی گردشگری در استان لرستان تعریف‌شده است تصریح کرد: دو آموزشگاه گردشگری جهت برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت گردشگری باهدف آموزش حداقل صد نفر در راستای معرفی گردشگری و راهنمایان گردشگری دوره‌های متعددی برگزارشده است.

وی اظهار داشت: مناطق حفاظت‌شده و جاذبه‌های طبیعی در استان لرستان توانسته لرستان را به‌عنوان یکی از استان‌های برتر کشور معرفی کند، برنامه فرهنگی استان لرستان که اخیراً کنار برج میلاد تهران برگزار شد جز استان‌های برتر کشور شناخته‌شده است که ششم شهریورماه نیز این برنامه باکیفیت بهتری مجدد تکرار خواهد شد.

انتهای پیام/م

R41450/P1486/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۹۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم خدمات‌رسانی در فرودگاه و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی اصفهان

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید رضا محققیان سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، امروز جمعه سی و یکم فروردین ماه گفت: بامداد امروز صدای شلیک پدافند هوایی در برخی نقاط استان به ویژه منطقه شرق شهرستان اصفهان شنیده شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: با توجه به گزارشات مقامات نظامی و امنیتی استان، رؤیت چند ریزپرنده در حریم هوایی استان باعث فعال شدن پدافند هوایی مناطق مختلف شرق استان شد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان همچنین بیان کرد: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده، برای حفظ امنیت گردشگران، بامداد امروز برای مدت زمان محدودی پروازهای فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان متوقف شد.

محققیان خاطر نشان کرد: با توجه به رفع هرگونه خطر، در حال حاضر تمامی پایانه‌های مسافرتی استان از جمله فرودگاه بین‌المللی اصفهان و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان مطابق با روال عادی فعال بوده و گردشگران و دوستداران میراث فرهنگی در کنار شهروندان می‌توانند از این جذابیت‌ها به ویژه در محور زیبا و تاریخی و طبیعی زاینده‌رود که دوباره به‌دلیل جریان یافتن دوباره زاینده‌رود جذاب‌تر از هر زمان دیگر است بازدید به عمل آورند.

کد خبر 6082421

دیگر خبرها

  • تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه
  • تداوم خدمات‌رسانی در فرودگاه و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی اصفهان
  • کاوش و سامان‌دهی قلعه تپه تاریخی ابهر
  • بازدید رایگان از محوطه‌های تاریخی و موزه‌ها
  • اختصاص شعب ویژه برای رسیدگی تخصصی به پرونده‌های حوزه میراث فرهنگی در گلستان
  • بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است
  • برگزاری نشست تخصصی تاب‌آوری بناهای تاریخی در برابر بحران‌های طبیعی در گلستان
  • برگزاری نشست تخصصی و علمی تاب‌آوری بناها و محوطه‌های تاریخی در برابر بحران‌های طبیعی 
  • سودای جهانی شدن ابیانه چه زمانی محقق می‌شود؟
  • «ابیانه» یاقوت فلات مرکزی ایران/ سودای جهانی شدن محقق می‌شود؟