Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد مشهد گفت: دیشب برای این‌که شأن شهادت امام محمد باقر(ع) حفظ شود و چون شام شهادت امام محمد باقر (ع) بود، نمایش‌هایی که فضایشان نامتناسب با فضای حزن و اندوه بوده، تعطیل شده است.

جواد استادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص تعطیلی دوروزه برخی تئاترهای مشهد اظهار کرد: ما به این تشخیص رسیدیم که برای حفظ شأن شهر مشهد و مردم برخی نمایش‌ها اجرا نشوند؛ در صورتی که کار «هزار فرسنگ زیر دریا» دیشب اجرا شده و فقط آثاری که مناسب نبودند، اجرا نشدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امشب هم شب شهادت مسلم و هانی است و واقعیت این است که بر اساس مقتضیات فرهنگی هر شهر باید تصمیم گرفته شود و به دلیل این‌که در شهر مشهد این فضا وجود دارد و مردم نسبت به این قضیه متوجه‌اند، اجرای امشب هم تعطیل شده و لغو نشده است؛ یعنی این‌که می‌گویند نمایشی لغو شده، درست نیست بلکه متناسب با شرایط و فضا تصمیم گرفته شده و البته قبلا هم به گروه‌ها اعلام شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد مشهد تصریح کرد: وقتی مجوز کاری صادر می‌شود، ممکن است شورای نظارت بر نمایش به هر کاری نکاتی را متذکر شود و این وظیفه نظارتی است؛ یعنی ما باید نظارت کنیم. آنچه من عرض کردم این است که نسبت به نمایش «دریاچه قو» نکاتی را شورای نظارت بر نمایش متذکر شد و در مجوزشان هم آن نکات قید شده و زمانی که ما نمایش را بررسی کردیم، با توجه به این‌که بخشی از آن نکات به نظر ما رعایت نشده بود، به عنوان ناظر به آن نمایش تذکر دادیم که این نکات را رعایت کنند و این هم مسئله پیچیده‌ای نیست و جزو وظایف نظارتی ماست.

استادی خاطرنشان کرد: وقتی ما با یک شرایطی به کاری مجوز می‌دهیم، اگر شرایطی که باید انجام شود، انجام نشود، به گروه تذکر داده می‌شود که آن را اصلاح کند؛ ضمن این‌که این اشتباهات ممکن است عمدی هم نباشد و سهوی اتفاق افتاده باشد؛ چون نمایش زنده است، هر شب اجرا می‌شود، تماشاچی دارد و بازیگر هم ممکن است به صورت ناخواسته از یک اجرا تا یک اجرای دیگر تغییر کند.

وی افزود: نکته مهم این‌که کار جدیدی که ما انجام می‌دهیم این است که به دلیل این‌که منافع گروه‌‌های نمایشی حفظ شود، دستور دادم که مجوزهایی که برای هر نمایش صادر می‌کنیم، برای این‌که گروه نمایشی راحت باشد و متضرر نشود، به هر گروه، تقویم اجرا بدهند؛ به معنی این‌که در تقویم پیش‌بینی کنیم که ممکن است یک شب، در جدول زمانی آن گروه شب شهادت باشد  و همان موقع گروه یک اجرای اضافه پیش‌بینی کند و ما هم به آن مجوز دهیم؛ یعنی به جای این‌که می‌خواهد ۸ شب اجرا کند، وقتی که یک شب آن با مناسبت تعطیل شود، قبل از این‌که اجرای نمایش شروع شود، پیش‌بینی کنیم و مجوز  را یک شب بیشتر صادر کنیم؛ ضمن این‌که این مسئله تا به امروز در ارشاد اتفاق نیفتاده و تقویمی به گروه‌ها نداده‌اند و این کاری است که ما به بار خودمان اضافه می‌کنیم و برای گروه‌ها انجام می‌دهیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد مشهد عنوان کرد: نکته دیگر این‌که واژه لغو به معنای این است که یک نمایشی مجوزش باطل شده است. کاری لغو نشده و فقط برگزار نشده است. ما باید به ادبیاتی که در فضای مجازی به کار می‌رود هم دقت کنیم؛ ضمن این‌که چون ما باید رویکردها و سیاست‌هایمان را نسبت به تئاتر اعلام کنیم، من در یک برنامه‌ی مفصل و گفت‌وگوی رسانه‌ای، سیاست‌های خودمان و برنامه‌های خودمان را برای ارتقای تئاتر مشهد و جهت‌دهی به تئاتر مشهد خدمت دوستان رسانه اعلام می‌کنم که سیاست‌های ما هم روشن باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام تئاتر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۹۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد در دست اجرا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان گفت: در مدت ۲ سال اخیر، بیش از ۳۰۰ طرح ارتباطی در استان اجرا شده و ۱۶ طرح بزرگ نیز در دست اجرا هستند که با اجرای این ۱۶ طرح کهگیلویه و بویراحمد به استان سبز تبدیل می‌شود. محمود رادمنش تاکید کرد: افزون بر ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار در سال ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ در زمینه اجرای فیبر نوری استان پیش‌بینی شد. وی ادامه داد: در ۳۰ ماه اخیر ۳۰۰ کیلومتر فیبر نوری اجرایی و مصوبه اجرای یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر نیز گرفته شد. مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: چنانچه این طرح اجرایی شود ظرفیت شبکه در استان ارتقا پیدا می‌کند، سرعت افزایش و پایداری شبکه بهبود می‌یابد. رادمنش بیان کرد: به دلیل شرایط توپوگرافی کهگیلویه و بویراحمد اجرایی کردن طرح ها سخت، و هزینه‌های هر طرح چندین برابر و کمرشکن است.

دیگر خبرها

  • تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت
  • بازگویی مشکلات و دغدغه‌های روز جامعه اولویتم در اجرای نمایش است
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد
  • تماشای «العهد الأبدی» در کارون
  • ۱۶ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد در دست اجرا
  • در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی
  • «عشق به دیکتاتور‌ها کمکی نمی‌کند» روی صحنه رفت/ تئاتر نیازمند حمایت
  • سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شد
  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند