Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- ئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس گفت: تفرق ادیان سماوی از هم و عدم تشکیل یک ملت بزرگ توسط آنها تحت عنوان ملت ابراهیم، موجب از دست دادن مصالح و مواجهه شدن با مشکلات است. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی امروز در کنفرانس «اعتماد از دیدگاه ادیان ابراهیمی» در ژنو که با حضور علمای ادیان الهی برگزار شد با اشاره به آیه ۱۳۰سوره بقره (وَمَنْ یَرْغَبُ عَنْ مِلَّةِ إِبْرَاهِیمَ إِلَّا مَنْ سَفِهَ نَفْسَه) خاطرنشان کرد: ادیان الهی که همگی جزء ملت ابراهیم هستند اگر به پیروی از این ملت نپردازند راه سفاهت و عدم رعایت مصلحت نسبت به خود را در پیش گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اتباع ادیان سماوی همگی درچارچوب ملت ابراهیم معنا پیدا می‌کنند، گفت: اتباع ادیان سماوی باید بدانند همانطور که از قرآن استفاده می‌شود تفرق از چارچوب ملت ابراهیم سفاهت است. امروز فضا برای تشکیل ملت ابراهیم پرزمینه‌تر از گذشته امکان وقوع پیدا کرده است.

تفرق ادیان سماوی از یکدیگر موجب از دست دادن مصالح است
حجت الاسلام والمسلمین مبلغی تصریح کرد: تفرق ادیان سماوی از هم و عدم تشکیل یک ملت بزرگ توسط آن‌ها تحت عنوان ملت ابراهیم، سفاهت و از دست دادن مصالح و مواجهه شدن با مشکلات و خطرات است.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس گفت: سفاهت به معنای عدم توانایی بر رعایت مصلحت و نادیده گرفتن مصلحت است ومعنای آیه این است که بودن درون ملت ابراهیم و التزام به چارچوبی که ادیان را کنار هم گرد آورد، مصلحت دین، معنویت، خداوند و راه خدا در آن نهفته است. قران کریم درچندین جا با ادبیات محکم از اتباع ملت ابراهیم سخن گفته است.

زمینه برای تشکیل ملت ابراهیم از گذشته بیشتر است
وی با توجه به شرایط جهانی شدن و روند رو به تصاعد بازگشت دین در این شرایط به صحنه اجتماع، گفت: امروز زمینه برای تشکیل ملت ابراهیم جهت پوشش اتباع ادیان سماوی، بسیار پرزمینه‌تر از گذشته، امکان وقوع پیدا کرده است.

وی اظهار داشت: جالب است که آیه ۹۵ سوره آل عمران بین صدق خداوند و اتباع از ملت ابراهیم رابطه برقرار کرده است، در آیه (قل صدق الله فاتّبعوا ملّة ابراهیم حنیفاً)، گویا پاسخ به این سوال است چرا ادیان مختلف منشا اختلاف شدند؟

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی خاطرنشان کرد: طبق این آیه، مبدا کامل صدق خداوند است و خداوند در ارتباط با ادیان و ایجاد وحدت جوامع ادیان سماوی صادق است، ولی باید از آن ملتی که خداوند برای ادیان قرار داده است تحت عنوان ملت ابراهیم، پیروی کرد. ولی برای اینکه پیروان ادیان به اختلاف نیافتند باید هویت ملت ابراهیمی را فی مابین خود تقویت کنند.

طبق گزراش حوزه، وی در پایان گفت: در حقیقت، اختلاف بین اتباع ادیان به خداوند بازگشت ندارد خداوند صادق است اختلاف و جنگ و نزاع را بین ادیان وابسته به خود نخواسته است بلکه این اختلاف مربوط به ما اتباع ادیان است که از ملت ابراهیم حمایت نمی‌کنیم و هویت این ملت را محقق نمی‌کنیم.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رئیس مرکز تحقیقات اسلامی ادیان ابراهیمی ملت ابراهیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۹۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه اول اداره کل راهداری و حمل و نقل در زمینه درآمد طی پارسال

سید شهرام کهریزی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت : بر اساس اعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و ارزیابی صورت گرفته، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه در زمینه درآمد (حاصل از عوارض بارنامه، جابجایی کالا، ترانزیت و ...) به ویژه در ماه‌های پایانی سال ١۴٠٢ موفق به کسب مقام اول کشور شد.

وی تصریح کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با رشد بیش از ٣٠٠ درصد و در نتیجه در ١٢ ماهه سال گذشته با رشد ۲۳۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، در بین تمام استان‌های کشور با اختلاف زیاد رتبه اول را کسب نمود و مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: طی ۱۲ ماهه سال گذشته بیش از ۱۱ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل کالای استان جابجا شد که نسبت به سال قبل افزایش ۲۵ درصدی دارد.

کهریزی درباره تعداد بارنامه صادره گفت: طی ۱۲ ماهه سال گذشته ۶۶۲ هزار بارنامه برای جابجایی کالا صادر شد که نسبت به سال قبل از آن صدور بارنامه افزایش ۱۱ درصدی دارد.

وی عنوان کرد: ۶۶۵ هزار حواله حمل و نقلی نیز در سال گذشته صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۳ درصدی دارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: ۱۰ کالای اصلی جابجا شده استان کرمانشاه مازوت، سیمان کیسه ای، سیمان فله‌ای، کلینگر، چغندر، کنجاله، سنگ سنگبری، گازوئیل، پلی اتیلن، خاک معدنی است.

کهریزی افزود: استان کرمانشاه دارای ۲۱۱ هزار راننده فعال حوزه حمل و نقل کالا، ۲۲ هزار ناوگان وانت باری فعال و ۱۵ هزار کامیون حمل و نقل کالای برون شهری است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • حاکمیت کنونی افغانستان زمینه بازگشت مهاجران از ایران را فراهم کند
  • تشکیل پرونده قضایی برای آتش سوزی بازارچه امامزاده ابراهیم شفت
  • دادستان شفت: برای آتش‌سوزی روستای امامزاده ابراهیم پرونده قضایی تشکیل می‌شود
  • تشکیل پرونده قضایی برای حادثه دیروز در امامزاده ابراهیم
  • تشکیل پرونده قضایی برای حادثه آتش سوزی امامزاده ابراهیم (ع) شفت
  • پرونده قضایی برای حریق بازارچه امامزاده ابراهیم شفت گیلان تشکیل شد
  • پرونده قضایی برای آتش‌سوزی روستای امامزاده ابراهیم تشکیل می‌شود
  • تشکیل پرونده قضایی برای حادثه آتش سوزی امامزاده ابراهیم شفت
  • عضویت ۹۶ هزار نفر در جامعه کارگری و کارفرمایی آذربایجان غربی
  • کسب رتبه اول اداره کل راهداری و حمل و نقل در زمینه درآمد طی پارسال