Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی غدیر آذربایجان شرقی گفت: برای رونق گرفتن عید غدیرخم در جامعه نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم. ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵ استانها آذربایجان شرقی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، حجت الاسلام حسن کاملی‌فر در نشست خبری با خبرنگاران، با اشاره به اینکه از عید قربان تا عید غدیر به عنوان دهه امامت و ولایت نامگذاری شده است، اهمیت غدیر و ولایت را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: ولایت و عید بزرگ غدیرخم، هویت و شناسنامه شیعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خطبه مفصل غدیر، پیامبر امامت دوازده امامی را اعلام کرد و تنها برای جانشینی امیر المومنین نبود تصریح کرد: در این خطبه بیش از 20 مورد از ویژگی‌های امام دوازدهم عنوان شده در حالی که ما فقط «من کنت مولاه فهذا علی مولاه...» را به یاد داریم و بقیه را فراموش کرده‌ایم.

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در این خطبه پیامبر می‌فرمایند که صراط مستقیمی که از خداوند در نمازها در سوره حمد می‌خواهید، من و پس از من علی (ع) و اولاد اوست افزود: اگر به اندازه‌ای که به عاشورا پرداخته‌ایم، به غدیر و موضوع ولایت می‌پرداختیم، بسیاری از مشکلات بین مسلمین حل می‌شد چراکه منشا حادثه عاشورا فراموش کردن غدیر بود. 

وی خاطر نشان کرد: تیری که در عاشورا شلیک شد، از کربلا شلیک نشد، بلکه از ثقیفه شلیک شد و فراموشی غدیر عامل آن بود لذا باید غدیر مانند عاشورا فرهنگ سازی شده و وارد زندگی مردم شود.

حجت الاسلام کاملی فر با تاکید بر اینکه توقع ما این است که غدیر عاشورایی شده و جزو مسائل روزمره مردم شود اضافه کرد: بر اساس فرمایش رسول اکرم (ص) مبنی بر اینکه حاضرین به غایبین و والدین به فرزندان، پیام غدیر را اطلاع رسانی کنند، شعار عید غدیر امسال «لبیک یا رسول ا...» است چراکه باید به این پیام پیامبر عظیم الشأن اسلام لبیک گفته و در ترویج پیام غدیر تلاش کرد.

وی غدیر را مسئله روز و نه مسئله تاریخی گذشته عنوان کرد و گفت: ولایت ادامه مسئله غدیر است بنابراین اگر غدیر به خوبی تبیین شود، نه تنها مایه اختلاف نیست، می‌تواند مایه انسجام و وحدت دنیای اسلام شود.

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر آذربایجان شرقی در ادامه، با اشاره به اینکه تمام مجموعه‌های دولتی و غیر دولتی امسال دست به دست هم داده‌اند تا در لبیک به پیام رسول اکرم (ص)، قدمی را در معرفی غدیر و فرهنگ غدیر برداریم خاطر نشان کرد: برنامه‌های مختلفی برای غدیر امسال طراحی شده که با رویکرد برگزاری مردمی جشن‌ها خواهد بود که اجرای طرح پخت غذای «نذر غدیر» در منازل مردم از جمله آنهاست.

 وی از اجرای بازسازی غدیر در 10 نقطه تبریز و چندین نقطه استان خبر داد و افزود: 3 روز اول در مجتمع فرهنگی هنری الغدیر و روزهای بعدی به ترتیب در پارک ولیعصر، پارک ائل گلی، پارک شمس، پارک ارم، پارک یادگار امام، پارک ابوریحان و پارک بزرگ تبریز این حادثه بزرگ بازسازی خواهد شد.

حجت الاسلام کاملی فر، با اشاره به راه اندازی اتوبوس شادی در دهه ولایت و امامت با گروهی از هنرمندان و روحانیون در مناطق مختلف و مجتمع‌های مسکونی گفت: تلاش می کنیم پیام غدیر را در قالب هنری ترویج کنیم.

وی از برگزاری جشن بزرگ غدیر در 7 شهریور در مصلی با حضور آیت الله صدیقی، سعیدی، رفیعی و اراکی خبر داد و گفت: شب شعر غدیر در 6 شهریور و همایش آثار و پیامدهای شیعه لندنی و تجلیل از سادات در 5 شهریور از دیگر برنامه‌های این ستاد است.

انتهای پیام/ ت

R7887/P1336/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۴۰۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدیدشهردار تبریز از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز

شهردار تبریز امروز در بازدید از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز گفت: در این باغ موزه هم فناوری‌های روز هویت‌ها و هم موضوع‌های روز بین المللی دست به دست هم داده اند تا این فرهنگ عمیق و وسیع به نسل‌های بعدی جامعه منتقل شود که قسمت‌های عمده پروژه باغ موزه دفاع مقدس در حوزه زیرساختی و محتوایی انجام گرفته و برای بازدید عموم مردم آماده است.

هوشیار افزود: این باغ موزه با توجه به ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد و در برخی زمینه‌ها نه تنها در تبریز بلکه در جهان نیز برای اولین بار این کار‌های هنری انجام گرفته است در نتیجه باید معرفی این پروژه عظیم را در آذربایجان  ایران و حتی در صحنه بین المللی آغاز کنیم و با توجه به آمار بالای تبریز در زمینه گردشگری شاهد بازدید‌های ۲۰۰ - ۳۰۰ هزار نفری از این باغ موزه در آینده باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • انفجار در پارک پرواز تبریز/ ۴ نفر مصدوم شدند
  • انفجار در پارک پرواز تبریز
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • نیازمند آگاه‌سازی پایدار برای نسل جدید هستیم
  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • بازگشت نیازمند پس از غیبت در ۲+۵ مسابقه
  • کارگران اساس و بنای رونق تولید و پیشرفت جامعه هستند
  • بازدیدشهردار تبریز از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است