Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-03@14:45:24 GMT

وانت فورد سری F، پرفروش ترین ماشین دنیا

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۴۰۵۹۸

وانت فورد سری F، پرفروش ترین ماشین دنیا

آمار گردآوری شده توسط یک موسسه تحقیقات صنعت خودرو نشان می‌دهد در شش ماه اول سال جاری میلادی ۴۴ میلیون دستگاه ماشین در جهان فروخته شده که ۳.۶ درصد از مدت مشابه در سال گذشته بیشتر است. این آمار را موسسه جیتو (JATO) از ۵۷ بازار جهان جمع‌آوری کرده است. براساس رده‌بندی این موسسه، چین با بیش از دوازده میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه فروش، همچنان جلوتر از آمریکا، بزرگترین بازار خودروی جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از این دو کشور ژاپن سومین بازار بزرگ خودرو است و هند و آلمان در رده چهارم و پنجم قرار دارند.در بین پرفروش‌ترین ماشین‌ها در شش ماه اول سال ۲۰۱۸، تعداد زیادی ماشین شاسی‌بلند دیده می‌شود. فروش این ماشین‌ها نسبت به سال ۲۰۱۷ چهارده درصد بیشتر شده است. با این حال محبوب‌ترین ماشین جهان با بیش از ۵۳۰ هزار دستگاه فروش، وانت فورد سری F است. کارخانه آمریکایی در نیمه اول سال در هر ۳۰ ثانیه یک دستگاه از این وانت فروخته است. فورد پیش‌بینی می‌کند فروش در نیمه دوم سال با همین سرعت ادامه داشته باشد و تا پایان سال به ۹۴۱ هزار دستگاه برسد. تویوتا کرولا که با فروش بیش از ۴۴ میلیون دستگاه از سال ۱۹۶۶ تاکنون پرفروش‌ترین ماشین تاریخ خودروسازی است، همچنان محبوب است و در فهرست جیتو در رده دوم قرار دارد. شاسی‌بلند محبوب تویوتا RAV4 هم در رده پنجم پرفروش‌ترین‌ها است. هوندا هم با داشتن سه مدل در بین ده مدل پرفروش، تا الان سالی موفق را سپری کرده است. فولکس واگن تنها خودروساز آلمانی است که محصولاتش در بین ده ماشین پرفروش جهان قرار گرفته است. با این حال فولکس‌واگن در ۵۷ بازاری که اطلاعاتشان بررسی شده، پرفروش‌ترین کارخانه بوده است و بیش از پنج میلیون و ۴۵۰ هزار دستگاه ماشین فروخته است. با اینکه گروه خودروسازی هیوندای-کیا ماشینی در بین ده خودروی پرفروش جهان ندارد، اما فروش محصولات این دو کارخانه در مجموع هشت درصد نسبت به پارسال افزایش یافته و یکی از عوامل اصلی افزایش فروش خودرو در سال ۲۰۱۸ ارزیابی شده است. فروش سوزوکی هم رشدی دو رقمی داشته و باعث شده این شرکت به جمع ده خودروساز برتر جهان وارد شود. محبوب‌ترین ماشین لوکس جهان مرسدس-بنز کلاس C است که با ۲۴۴ هزار دستگاه فروش در رده بیستم قرار دارد. کلاس E این کارخانه در رده سی‌ و ششم دومین ماشین پرفروش لوکس امسال است. تنها ماشین آئودی در جمع پنجاه ماشین پر فروش سال، مدل A4 است که در رده چهل و چهارم قرار گرفته و بعد از آن دو مدل سری ۳ و سری ۵ ب‌ام‌و در رده چهل و پنج و چهل و شش قرار دارند.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۴۰۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«غزه» مسئله اول جهان است

به گزارش خبرنگار مهر، سید علیرضا آرامی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گرمسار به میزبانی مصلای نماز جمعه ضمن بیان اینکه امروز غزه مسئله اول جهان است، بیان کرد: غزه نباید از این مسئله اول جهان بودن، کنار برود و ما نباید اجازه این کار را بدهیم لذا باید غزه همچنان مسئله جهان باشد.

وی با بیان اینکه جنایت‌ها و کودک کشی‌ها امروز توسط تمام آزادی خواهان جهان محکوم شده است، افزود: آزادی خواهان امروز باید آنقدر بر دولت‌هایشان فشار بیاورند تا سیاست مداران دنیا دوست وادار شوند که علیه رژیم فاسد صهیونیستی بخروشند و اسرائیل را بر سر جایش نشانده و ان شالله آن را نابود کنند.

امام جمعه گرمسار با بیان اینکه دنیا امروز با مردم فلسطین است، تاکید کرد: دنیا امروز شاهد حمایت مدعیان دروغین حقوق بشر از اسرائیل غاصب است و لذا نمی‌تواند ساکت بماند و شاهد هستیم که در تمام دنیا اعتراضات برپا است.

آرامی با بیان اینکه این کودک کشی‌ها و نسل کشی‌ها، مردم دنیا را بیدار کرده است، گفت: اگر تا امروز آمریکا و غرب استعمار گر تلاش می‌کردند که سر ملت‌ها کلاه بگذارند و مخفیانه از کودک کشی حمایت کنند اما امروز علناً و آشکارا از این نسل کشی حمایت می‌کنند.

وی افزود: دانشجویانی که فقط معترض هستند و به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی نه بانکی را آتش زده و نه کسی را به قتل رسانده‌اند، امروز در آمریکا با بدترین و وحشی‌ترین روش‌ها دستگیر و زندانی می‌کنند و نه به استاد و نه به دانشجو رخ نمی‌کنند.

امام جمعه گرمسار با بیان اینکه امروز غرب خودش را بی آبرو کرده است، بیان داشت: وحشی گری غرب دنیا را متعجب کرده و البته شاهد بیداری تمام ملت‌ها هستیم.

آرامی با بیان اینکه امروز بیش از قبل معلوم شده که امامین انقلاب اسلامی که آمریکا را بزرگترین دشمن بشریت معرفی کردند، تا چقدر کلام مبتنی بر حقیقتی داشتند، گفت: امروز دنیا بر حقانیت شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل ملت ایران واقف شده است.

کد خبر 6095772

دیگر خبرها

  • «غزه» مسئله اول جهان است
  • کشف بیش از ۲ تن کودشیمیایی قاچاق در بناب
  • پس از پراید وانت نوبت به بی‌ام‌و وانت رسید!/ عکس
  • کشف ۳۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان 
  • خرید و تجهیز ۲۸ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین در سال گذشته
  • کشف ۳۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان
  • علت تخلیه نشدن آب و نشتی ماشین لباسشویی
  • تصادف محور نهبندان ـ زاهدان ۲ کشته برجای گذاشت
  • خریداری ۲۸ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین
  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی