Web Analytics Made Easy - Statcounter

به یاد نخستین شهید واقعه جانسوز کربلا آئین مسلمیه به رسم همه ساله در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد. ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱ استانها استان تهران نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، همزمان با شب شهادت امام محمدباقر(ع) و فرا رسیدن ایّام شهادت حضرت مسلم ابن عقیل(ع) بنا به سنت دیرینه جمعی از هیئت‌های عزاداری در قالب دسته‌های سوگوار در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در شب‌های 27، 28 و 29 مردادماه حضور یافته و به برپایی مراسم عزاداری می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آئین مسلمیه از شب هفتم ذی‌الحجه آغاز می‌شود و تا شب نهم یعنی شب شهادت حضرت مسلم(ع) ادامه دارد. در این شب‌ها 80 هیئت مذهبی استان تهران از جمله هیئت‌های بازار و مناطق قدیمی و مذهبی پایتخت به همراه مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) مراسم سوگواری برپا می‌کنند.

آغازگر این حرکت مرحوم مرشد نصرالله خاضع از مداحان پیشکسوت اهل بیت(ع) بوده است که در سال‌های دور نخست سادات شیرازی در شب نخست به حرم می‌آمدند و سپس واعظان و روضه‌خوانان در شب دوم و بعد مداحان اهل بیت(ع) در شب سوم و آخر به حرم می‌آمدند که در سال‌های اخیر  فقط مداحان در شب نخست به حرم وارد می‌شوند.

حضرت مسلم بن عقیل(ع) سرباز فداکار راه حق و سفیر و فرستاده حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در نهم ذی‌الحجه سال 60 هجری به شهادت رسید و نخستین جان نثار حماسه تاریخ‌ساز و جاویدان عاشورا شد.  

گزارش از مریم باحور

انتهای پیام/ح

R7840/P1357/S6,60/CT16

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۴۰۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهر مقدس قم، سوگوار شهادت امام صادق (ع)

در سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) شهر مقدس قم سوگوار و عزادار است.

عاشقان و دلدادگان اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) با حضور در بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) به سوگواری و عزاداری می‌پردازند. 

ویژه برنامه‌های سالروز شهادت صادق آل محمد (ع) در مساجد، تکایا، بقاع متبرکه و بیوت مراجع عظام تقلید هم برگزار شد.

در دیگر شهر‌ها و روستا‌های استان هم دوستداران اهل بیت (ع) با شرکت در برنامه‌های سوگواری و عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) عشق و ارادت خود را به این امام همام ابراز کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آماده‌ی دهه‌ کرامت است
  • آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آماده‌ی دهه‌ی کرامت است
  • نظر فنی آستان مقدس حضرت معصومه (س) برچیدن سازه سردر صحن شرقی است
  • واکنش قاضی‌عسکر به اتفاقات دانشگاه‌های آمریکا
  • عزاداری ورامینی‌ها در سالروز شهادت امام صادق (ع) + فیلم
  • شهر مقدس قم، سوگوار شهادت امام صادق (ع)
  • برپایی آیین های عزاداری شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در مازندران
  • تشییع دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران 
  • گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم (ع)
  • گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم