Web Analytics Made Easy - Statcounter

قدس آنلاین:کتاب «گفتمان اخلاق جهانی در تعالیم رضوی» به همت گروه اخلاق و تربیت اسلامی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی به سه زبان منتشر شد.

به گزارش آستان نیوز، کتاب «گفتمان اخلاق جهانی در تعالیم رضوی» سال گذشته به مناسبت انتخاب شهر مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام با موضوع اخلاق جهانی توسط حجت الاسلام و المسلمین رضا وطن دوست مدیر گروه اخلاق و تربیت اسلامی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی نگاشته شده و با توجه به استقبال زیاد به تازگی به دو زبان انگلیسی و عربی نیز ترجمه شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرایند جهانی شدن زندگی بشر که امروزه دهکده جهانی خوانده می‌شود، الزامات مخصوص به خود دارد که همزیستی مسالمت‌آمیز و دور از هرگونه خیانت از جمله این الزامات است، اما با وجود گرایش‌ها و فرهنگ‌های متفاوت، این نوع زندگی دشوار یا ناممکن است.
کتاب «گفتمان اخلاق جهانی در تعالیم رضوی» که بیانگر ارزش‌های مشترک میان تمام ادیان و انسان‌هاست، کوشیده است این ارزش‌ها را با رویکرد اخلاق جهانی و با محوریت آموزه‌های امام رضا(ع) تبیین و به جامعه بشری تقدیم کند.
این اثر با مقدمه حجت الاسلام والمسلمین محمد هادی عبدخدایی آغاز می‌شود. در مقدمه یاد شده از تقدس سرزمین و زائرانی که عاشقانه و عارفانه به سوی این مضجع شریف شتافته‌اند سخن به میان آمده، همچنین فضائل و کمالات امام هشتم (علیه السلام) و مختصری از زندگانی آن امام همام از دیگر موضوعات این اثر است.
این کتاب شامل چهار فصل است؛ فصل نخست با عنوان کلیات و مفاهیم دارای چهار گفتار است. فصل دوم با عنوان اصول و مبانی اخلاق جهانی به هفت گفتار تقسیم شده است. محتوای فصل سوم کتاب با عنوان منطق نظری و عملی امام رضا(ع) با رویکرد جهانی در شانزده گفتار گردآوری شده است. نگارنده فصل پایانی را به عنوان فرجام سخن به منشور اخلاق جهانی از منظر امام رضا(ع) اختصاص داده است.
برای نگارش کتاب «گفتمان اخلاق جهانی در تعالیم رضوی» از ۱۰۸ کتاب و نشریه بهره برده شده است. این کتاب در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و در قطع رقعی، با ویرایش محمود نظری پور به همت بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی منتشر و روانه بازار شده است.

منبع: آستان نیوز

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آستان قدس رضوی مشهد مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۴۱۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناشران خارجی به نمایشگاه آمدند


آقای اسماعیل جانعلی پور در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: بخش خارجی نمایشگاه کتاب تهران با حضور بیش از ۵۰ ناشر به صورت مستقیم و کتاب‌های صد ناشر در قالب اعطای نمایندگی جدیدترین آثار منتشر شده در جهان را عرضه می‌کند.
وی گفت: بررسی و ارزیابی کتاب‌ها از ماه‌ها قبل شروع شده که پس از تسهیل ورود کتاب‌ها از مبادی گمرکی، غرفه‌ها به ناشران تحویل شد.
مدیر کمیته ناشران خارجی گفت: ناشران خارجی از ۱۵ کشور به صورت مستقیم حضور دارند و برخی دیگر در بخش بین الملل نمایشگاه به ارائه محصولات خود پرداخته اند.
آقای جانعلی پور افزود: ما تلاش کردیم این کتاب‌ها از میان آثار منتشر شده ده سال اخیر باشد و کتاب‌های جدیدتر که در پنج سال گذشته منتشر شده است تخفیف بیشتری دارد.
وی گفت: کتاب‌های جدیدی که در بخش مجازی ارائه می‌شود نیز از یارانه بیشتری برخودار است.
نمایشگاه کتاب در این دوره با ارائه بیش از پنجاه هزار عنوان کتاب در بخش خارجی نسبت به دوره قبل برگزاری آثار بیشتری ارائه کرده است.
دو شب گذشته نیز ۲۴ تن کتاب از کشور‌های عربی به نمایشگاه کتاب رسیده است.
سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت در مصلای امام خمینی (ره) برپاست.

دیگر خبرها

  • کتاب «اخلاق النبی(ص) و اهل بیته(ع)» به زبان ترکی استانبولی ترجمه و منتشر شد
  • میزبانی سلماس از جشنواره بین المللی شعر رضوی ترکی
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در شهر زنجان
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در سطح شهر زنجان
  • ترجمه عکس و متن «فصل‌های درون» منتشر شد
  • کتاب آموزش زبان انگلیسی برای مبتدیان
  • کتاب من امام صادق (ع) را دوست دارم روانه بازار نشر شد
  • ناشران خارجی به نمایشگاه آمدند
  • ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات
  • طرح گرافیکی باشگاه بایرن مونیخ به مناسبت روز جهانی «جنگ ستارگان» / عکس