Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-25@13:10:11 GMT

در حق خیابانی کم لطفی شد

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۴۱۳۵۷

در حق خیابانی کم لطفی شد

جواد خیابانی این روزها در بستر بیماری است. او قرار است روز جمعه تحت یک عمل جراحی دیگر قرار بگیرد و امیدواریم خیلی زود سالم و سرحال به کانون خانواده ملحق شود.

به گزارش صدای ایران از خبر ورزشی، این تصاویر تکراری است؛ حتی تکرار مکرارت اما زلزله زدگان غرب کشور، شهروندانی مظلوم و حق شناس هستند و این گونه از کوشش های علی دایی و جواد خیابانی تشکر می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حس زیبایی است. به همان زیبایی و ظرافت نگاه عباس کیارستمی که از دل زلزله مهیب رودبار در اواخر دهه ۶۰ تصاویر فوق العاده ای از جریان زندگی را ثبت کرد.

در غرب کشور هم زندگی هنوز جریان دارد. اگرچه به کندی و سختی اما مردم زندگی می کنند و مردانی که برای آنها زحمت کشیده اند را هم فراموش نمی کنند.

جواد خیابانی این روزها در بستر بیماری است. او قرار است روز جمعه تحت یک عمل جراحی دیگر قرار بگیرد و امیدواریم خیلی زود سالم و سرحال به کانون خانواده ملحق شود. همچنین شنونده گزارش های او از تلویزیون باشیم.

خیابانی مردی شریف و دوست داشتنی است؛ او قلبش برای ایران می تپد و روا نیست در فضای مجازی در حقش جفا کنند.
انتشار عکس های بی ربط از خیابانی که او را در اتاق ریکاوری در یک عمل جراحی گذشته به تصویر کشیده فقط حال او و خانواده اش را بدتر می کند. نمی دانیم بر ما ایرانی ها چه گذشته که فضای مجازی را مستمسک قرار داده ایم؛ شاید نوعی وجه المصالحه برای چیزهایی که نیستیم اما قرار بود باشیم!

ادعای تمدن و فرهنگ ۲۵۰۰ ساله فقط ادا و اطوار است؛ چرا که اگر غیر از این بود این طور خانواده ای را نگران و حتی خبرهای غیر واقعی را پیش دستی نمی کردیم و خبر از مرگ این هنرمند و آن چهره مشهور نمی دادیم و این گونه مجالی برای تفریح مسخرره خود و دیگران فراهم نمی کردیم!

کاش شاهد روزی باشیم که همه ما به جای غرق شدن در فضای دروغ و ریا، در یک اتمسفر شرافتمندانه و درست زندگی کنیم و با افتخار بگوییم نام این پروسه در کشور ما فضای مجازی است...

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: خیابانی زلزله زدگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۴۱۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سریال مشاور و روایتی از باز کردن کلاف‌های پیچیده زندگی

سریال ۳۰ قسمتی «مشاور» که کمتر از ۱۰ روز از پخش آن گذشته و ۲۰ روزی تا پایان آن باقی مانده است، بر مدار سیاست شبکه ۲ بر مبنای ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی تولید شده و در تلاش برای حل و فصل چالش‌های خانوارهای ایرانی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، این شب‌ها سریالی به نام «مشاور» روی آنتن شبکه دو است که به دور از هیاهو و شلوغی زندگی سریع و ماشینی امروز، دل به دریای مشکلات مختلف جامعه امروز، به‌ویژه مسائل مربوط به ازدواج و طلاق و اختلافات خانوادگی زده است.

مشاور این سریال «فرهاد قائمی» است که در لباس یک روحانی در اتاقی در یک مسجد نشسته و پذیرای افراد و زوج‌هایی است که هر کدام مشکل خاص خودشان را دارند و برای حل و فصلشان به مشاور مراجعه می‌کنند و بر همین اساس انتخاب شخص سید روحانی به عنوان نقش اول مشاور، آن هم در حجره‌ای در فضای معنوی یک مسجد دلگشا و دلنشین، به نظر حکایت از انتخاب درست کارگردان دارد.

انتخابی که هر بار خانواده‌ای را به بهانه یک مشاوره گرفتن هم که شده، راهی مسجد و برخورد با مشاور روحانی می‌کند تا علاوه بر توصیه و نسخه گرفتن، نمازی هم به جماعت بخواند و از این فضای دلنشین بهره ببرد.

سریال در عین سادگی و دور از هیاهو، مملو از نمایش مشکلات و معضلات ریز و درشتی است که در هر قسمت مطرح شده و هر کدام نسخه مختص به خود را برای گره گشایی دریافت می‌کنند.

یکی برگه دروغین آزمایشگاه برای نشان دادن اینکه سرطان دارد درست کرده و دیگری پدری است که فرزندش را به حال خود رها کرده و برای تربیت و آرامش او اقدامی نکرده و مادر هم به مانند همان پدر، بی تفاوتی را پیشه کرده.

دختر دبیرستانی که پدرش به دلایل مالی در زندان است و برای پول درآوردن به تبلیغات با پوشش زننده اینستاگرامی روی آورده و دبیر فیزیک او با رفتن نزد مشاور این چالش را حل می‌کند، خانواده‌ای دیگر زنی را نشان می‌دهد که همه چیز برایش فراهم است اما همسری دارد که با او حرف نمی‌زند و همین سکوت باعث اشکالات و اختلافاتی شده که تا مرحله جدایی و متارکه هم رسیده است و دیگری که به خاطر قیاس‌های غلط خانواده همسر، دلش شکسته و درخواست طلاق داده است.

شکست آدم‌ها را بزرگ می‌کند، شریک زندگی به غیرت نیاز دارد، همدلی اصل اول زندگی مشترک است، فراموشی گذشته بزرگترین عامل سقوط انسان‌ها، ابراز علاقه به کلام تنها نیست و آدابی دارد و حرف‌هایی شنیدم که دلم شکست؛ تک دیالوگ‌های خوب این سریال ۳۰ قسمتی هستند که به نوعی آموزش و مشاوره دادن را به مخاطب را هدف گرفته‌اند.

این مجموعه از داستان‌های خانوادگی با رویکرد ارائه راه حل برای زندگی بهتر و در پی گره گشایی از اختلافات است که در شبکه دو شبکه زندگی، می‌کوشد با به تصویر کشیدن ریزترین و جزئی‌ترین اتفاقات و رخدادهای خانواده‌ها به مخاطب امروز نزدیک و نزدیک‌تر شود برای ساعتی هم که شده فکر و ذهنش را از روزمرگی‌های پرپیچ و خم روزگار دور کند.

این سریال به نوعی نقش دین در زندگی را پررنگ‌تر نشان می‌دهد تا ثابت کند گرایش به سبک زندگی دینی و معنوی، حلال بسیاری از مسائل روزمره است و از قضا همین سبک زندگی است که در جامعه امروز کمرنگ شده و به سمت تجمل گرایی و دور شدن از آداب و سوم ایرانی و اسلامی رفته است.

مشاور شبکه دو در یک کلام، به دنبال باز کردن کلاف در هم پیچیده زندگی‌های امروزی است؛ کلافی که گاهی حتی ارزش کلافه شدن هم نداشته و به قدری به سادگی باز می‌شود که خود مشاور هم انگشت بر دهان می‌ماند.

یادداشت از: محمود افشاری خبرنگار ایمنا

کد خبر 746599

دیگر خبرها

  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه خودرو پکن
  • فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود
  • سریال مشاور و روایتی از باز کردن کلاف‌های پیچیده زندگی
  • چرا نباید نگران نسل Z بود؟
  • نسل Z از نگاه اکونومیست/ چرا نباید نگران این جوانان بود؟
  • ابتکار روتردام در تبدیل سنگفرش‌های خیابانی به فضای سبز
  • زندگی با چندفرزند لذت بخش است
  • گفت‌وگو با مسعود نجابتی، چهره سال هنر انقلاب اسلامی/ پیش‌درآمد هنر انقلاب برای طرح تمدن نوین اسلامی
  • تحکیم بنیان خانواده با سبک زندگی اسلامی
  • سنت‌ها و سبک زندگی اسلامی در کردستان جریان دارد