Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نخستين جلسه شوراي مرکزي نظارت بر آموزشگاه‌هاي آزاد هنري (موسيقي) با حضور معاون امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و اعضاي شورا برگزار شد. به استناد ماده 8 فصل سوم مصوبه 477 شورايعالي انقلاب فرهنگي با موضوع ضوابط تأسيس و نظارت بر آموزشگاه‌هاي آزاد هنري در روزهاي گذشته حسن رياحي، داود گنجه‌اي، کامبيز روشن‌روان، سيمون آيوازيان، کياوش صاحب‌نسق، منصوره (فريماه) قوام صدري، علي ترابي و محمد الله‌ياري فومني به عنوان اعضاي شوراي مرکزي نظارت بر آموزشگاههاي آزاد هنري (موسيقي) منصوب شدند که نخستين جلسه اين شورا با حضور معاون امور هنري برگزار شد و کامبيز روشن روان و حسن رياحي دراين جلسه حضور نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اين جلسه مقرر شد جلسات شوراي مرکزي نظارت بر آموزشگاههاي آزاد هنري (موسيقي) منظم و مستمر برگزار شود.
 «سيد مجتبي حسيني» -معاون امور هنري- در اين جلسه با تأکيد بر اهميت آموزش هنر به اين مساله اشاره داشت که لازم است تا به اهميت فرايند آموزشي و کيفيت آموزش و صدور مجوزها متناسب با نيازهاي هنري کشور توجه شود.
او همچنين تاکيد کرد: «حوزه آموزش هنر اهميت بنيادين و اساسي دارد چون پشتيبان و تقويت کننده حوزه‌هاي هنرهاي تجسمي، موسيقي و نمايش است و کم توجهي به آموزش، زندگي حرفه‌اي و اجتماعي عرصه هنر را تحت تأثير قرار مي‌دهد.»
«محمدالله ياري فومني» -مديرکل دفتر آموزش و توسعه فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري- نيز در اين جلسه با تبريک به انتخاب اعضاي اين شورا گفت: «اميدوارم فعاليت شورا صرفاً به صدور مجوز آموزشگاه‌ها محدود نشود و شورا به مباحث کيفي مانند افزايش اعتبار و سطح کيفي آموزشي و نظارت‌هاي مستمر نيز بپردازد.»‌
علي ترابي مديرکل دفتر موسيقي و عضو شورا در اين جلسه گفت: «مسايلي در حوزه آموزش هنر وجود دارد که لازم است درباره آنها فکر و برنامه ر يزي شود از جمله اين مسائل تعداد فراوان آموزشگاههاي هنري است.»‌
داوود گنجه‌اي با اشاره به اينکه اعضاي شوراي فعلي از خبره‌ترين و بهترين افراد رشته خود هستند، گفت: «اصلاح وضعيت هنر به ارتقاي وضعيت اجتماعي و فرهنگي کشور کمک مي‌کند و آسيب‌ها و زشتي‌هاي جامعه را کاهش مي‌دهد.»
سيمون آيوازيان عضو اين شورا نيز گفت: «موضوع مجوز صلاحيت تدريس در آموزشگاه‌هاي آزاد هنري بسيار اهميت دارد و بايد مورد توجه قرار گيرد.»
فريماه قوام صدري در ادامه جلسه گفت: «اهميت آموزش، حرف دل همه اهالي موسيقي است. اميدواريم آموزش‌ها منطبق بر قانون پيش برود و آموزشگاهها حرفه‌اي‌تر فعاليت خود را ادامه دهند.»‌
کياوش صاحب نسق در ادامه گفت: «سطح کيفي آموزشگاه‌ها مي‌تواند از استانداردهاي خوبي برخوردار شود اما درجه بندي آموزشگاهها نيازمند وقت فراوان است و درجه بندي مي‌تواند صرفاً مبتني بر سنوات فعاليت آموزشگاه‌ها نباشد.»‌

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۴۱۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت مسئولان و جامعه هنری خراسان شمالی در پی درگذشت هنرمند موسیقی مقامی استان

ایسنا/خراسان شمالی مسئولان و جامعه هنری خراسان شمالی با صدور پیام‌هایی درگذشت عیسی قلی‌پور، هنرمند موسیقی مقامی شمال شرق کشور را تسلیت گفتند و یاد و خاطر این هنرمند را گرامی داشتند.

محمدرضا حسین‌نژاد، استاندار خراسان شمالی با صدور پیامی، نام و یاد استاد عیسی قلی‌پور را مانا خواند و درگذشت این هنرمند ارزشمند را به جامعه هنرمندان و مردم استان تسلیت گفت.
تقی صادقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز با صدور پیامی اظهار کرد: استاد عیسی قلی‌پور خواننده ، نوازنده دوتار و پیشکسوت و از بزرگان بخشی‌های استان خراسان شمالی رخت سفر بربست. پیشکسوتی فروتن که با ذوقی لطیف بین لحن‌ها و نغمه‌ها، پیوندهایی دلنشین و خاطره‌انگیز می‌آفرید و به خلق آثار ارزشی و انقلابی و روایت اسطوره‌ها و سنت‌های تاریخی این مرز و بوم می‌پرداخت.
اینجانب فقدان این هنرمند شریف را به جامعه موسیقی کشور و خانواده محترم آن مرحوم تسلیت گفته و برای ایشان مغفرت و برای بازماندگان صبر و شکیبایی از درگاه خداوند متعال مسئلت می نمایم.
رئیس حوزه هنری خراسان شمالی، نمایندگان و منتخبان مجلس شورای اسلامی و جامعه هنری و فرهنگی استان نیز با صدور پیام‌هایی یاد و خاطر این هنرمند پیشکسوت موسیقی مقامی استان را گرامی داشتند.
استاد عیسی قلی‌پور معروف به《عیسی بخشی》 خواننده، نوازنده دوتار و پیشکسوت و از بزرگان بخشی‌های استان خراسان شمالی بود. وی دارای نشان درجه یک هنری و دارنده افتخارات هنری بود.
پیکر این هنرمند روز شنبه، ۱۵ اردیبهشت ماه ، از مقابل مجتمع فرهنگی هنری گلشن بجنورد تشییع می‌شود.


انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت مسئولان و جامعه هنری خراسان شمالی در پی درگذشت هنرمند موسیقی مقامی استان
  • همایش هفته شورا‌ها در جغتای برگزار شد
  • برگزاری جلسه کمیسیون راهبردی شورای اجرایی فناوری اطلاعات
  • از بین رفتن یا تغییر در ۸۰ میلیون شغل طی چند سال آینده
  • استیضاح شهردار ارومیه ناکام ماند
  • سالن کنسرت در ملایر ساخته می شود
  • رامین حسین پور بهترین آهنگساز فستیوال لس‌آنجلس شد
  • نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  • تصویب نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش