Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- رئیس اداره دامپزشکی شهرستان های دماوند و پردیس از استقرار 10جایگاه عرضه بهداشتی دام برای روز عید قربان در این 2 شهرستان خبر داد.

سید علی امامی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این نهاد همانند سنوات گذشته با استقرار کارشناسان در جایگاه های عرضه دام در روز عید قربان توسط شهرداری هر شهر، نظارت های بهداشتی قبل و بعد از کشتار انجام می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: سال گذشته در دو شهرستان دماوند و پردیس 9 جایگاه عرضه دام زنده مستقر بود و بیش از 370 راس گوسفند معاینه بالینی قبل و بعد از کشتار توسط کارشناسان صورت گرفت.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دماوند و پردیس با تاکید براینکه در سال جاری کشتار فقط در کشتارگاه های دامی انجام می شود، تصریح کرد: 2 کشتارگاه در دماوند و رودهن به منظور کشتار دام وجود دارد و جایگاه هایی که در نظر گرفته شده صرفاً به منظور عرضه دام زنده است.
امامی در خصوص تعداد جایگاه های در نظر گرفته شده عنوان کرد: کشتارگاه و یک جایگاه ثابت در منطقه جیلارد دماوند، کشتارگاه و یک جایگاه ثابت در میدان خلیج فارس رودهن، یک جایگاه ثابت در مقابل بازار روز پردیس، 2 جایگاه ثابت در ابتدا و انتها شهر بومهن، یک جایگاه ثابت در میدان آبعلی، یک جایگاه در آبسرد و یک جایگاه در کیلان؛ مجموعا 10 جایگاه به منظور عرضه دام زنده در نظر گرفته شده است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه 3 اکیپ سیار نیز به منظور جلوگیری از کشتار غیر مجاز در سطح 2 شهرستان فعالیت می کنند، خاطر نشان کرد: از مردم تقاضا داریم که دام زنده را از جایگاه های در نظر گرفته شده خریداری و به منظور تامین سلامت برای کشتار به کشتارگاه ها مراجعه کنند و بعد از کشتار گوشت را به مدت 24 ساعت در دمای صفر تا 4 درجه قرار دهند.
وی گفت: در صورت انجام این امر ویروس بسیاری از بیماری های انگلی مخصوصا تب کریمه کنگو از بین خواهد رفت و قبل از طبخ نیز از دستکش و ماسک استفاده کنند.
امامی تصریح کرد: افرادی که قصد دارند ذبح دام در منازل صورت گیرد، هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد و کارشناسان و گشت های سیار به منازل مراجعه خواهند کرد.

** ایجاد2 پایگاه برای جمع آوری نذورات روز عید قربان توسط کمیته امداد
رئیس کمیته امداد شهرستان دماوند از برپایی 2 پایگاه در روز عید سعید قربان به منظور جمع آوری نذورات و کمک های مردمی در شهرستان دماوند خبر داد.
مهدی شعبانی، در این خصوص اظهار داشت: به منظور احیا سنت اصیل اسلامی انفاق همچون سنوات گذشته با همت مردم نیکوکار و خیر شهرستان نذورات قربانی اعم از گوشت، دام زنده و وجوهات نقدی جمع آوری می شود.
وی افزود: دو پایگاه در روز عید سعید قربان به منظور جمع آوری نذورات در سطح شهرستان ایجاد و پس از جمع آوری در بین نیازمندان توزیع می شود.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: مردم نیکوکار شهرستان در سال گذشته 47 میلیون تومان به صورت نقدی و غیر نقدی به نیازمندان در قالب طرح نذر قربانی کمک کردند و امیدواریم در سال جاری این رقم افزایش یابد.
رئیس کمیته امداد شهرستان دماوند اضافه کرد: علاوه بر 2 پایگاه مستقر در روز عید در شهرستان، مردم می توانند نذورات خود را به شماره حساب 1484275167 بانک ملت به نام کمیته امداد شهرستان دماوند و یا از طریق تلفن گویا 7355 واریز کنند.
تهرام/7246//1348

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي عرضه دام بهداشتي دماوند عيد قربان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۴۱۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح وزیر کشور درباره تقسیم استان تهران

آفتاب‌‌نیوز :

احمد وحیدی وزیر کشور در رابطه با تقسیمات استان تهران  اظهار کرد: تشکیل استان‌های جدید در غرب و شرق تهران به عنوان یک برنامه کلی در دست بررسی است و پس از طی مراحل در دولت، باید توسط مجلس به تصویب برسد.

وی ادامه داد: الحاق برخی شهرستان‌ها به استان‌های تهران شرقی و تهران غربی مشخص شده است، اما برخی شهرستان‌ها هنوز قطعی نشده و در دست بررسی است. 

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که آیا بخش‌هایی از شهرستان ری به استان‌های شرقی و غربی ملحق خواهد شد یا نه؟ گفت: چنین چیزی صحت ندارد.

وحیدی در خصوص تعیین تکلیف شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه نیز تصریح کرد: بر اساس طرح‌های کنونی، دماوند و فیروزکوه از استان تهران جدا نخواهند شد. 

موضوع تقسیم استان تهران به سه استان، مدتی است که مطرح شده که پس از تصویب این طرح توسط دولت و مجلس، در کنار استان تهران فعلی، استان تهران شرقی و استان تهران غربی جدید تشکیل خواهد شد.

در این خصوص نظرات مختلفی توسط برخی مسؤولان و نخبگان در خصوص تجزیه شهرستان ری و الحاق برخی از بخش‌های این شهرستان به استان‌های جدید شرقی و غربی مطرح شده بود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه از استان تهران جدا نخواهند شد
  • دستگیری چهار شرور در زابل
  • دستگیری چهار نفر شرور در زابل
  • توضیح وزیر کشور درباره تقسیم استان تهران
  • طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در دماوند اجرا شد
  • فیروزکوه و دماوند و ری از تهران جدا خواهد شد؟
  • امحای ۲۰۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • غیرمسلمانان به کشتار مردم غزه اعتراض کرده اند ولی خبری از اعتراض در بلاد اسلامی نیست
  • امحای ۲ تن مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • سه شنبه بازار پردیس تعطیل می شود