Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور مذهبی و تشکل‌های دینی دفتر نماینده ولی‌فقیه کردستان با اشاره به آسیب‌های وارده شده در مراسم هیئات مذهبی گفت: مهمترین آسیب‌ها در هیئات مذهبی تغییر گفتمان عاشواریی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان، حجت‌الاسلام سید محمد سادات در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های دینی و مذهبی استان که در سازمان تبلغات اسلامی کردستان برگزار شد، اظهار کرد: هیئات مذهبی راهی برای انتقال آموزه‌های دینی و آموزه‌های معصومین است تا همه به ویژه نسل جوان برای مقابله با توطئه‌های دشمنان با آن آشنا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه امروزه جریانات زور و زر و تزویر به دنبال به انحراف کشیدن مراسمات مذهبی است، افزود: این موضوع بعد از جریان عاشورا تا به امروز ادامه دارد  تا مراسمات مذهبی را دستخوش تغییرات کند.

 

وی خاطرنشان کرد: آسیب‌هایی که امروز وارد مراسم هیئات مذهبی شده اگر فکری به حالشان نشود منجر به بروز مشکلات بزرگتر خواهد شد.

 

معاون امور مذهبی و تشکل‌های دینی دفتر نماینده ولی‌فقیه استان کردستان یادآور شد: مهمترین آسیب‌ها در هیئات مذهبی تغییر گفتمان عاشواریی است که تنها به یک بعد آن توجه می‌شود در حالیکه رهبر فرمودند ابعاد حماسه عاشورا منطق، عاطفی و حماسه است و باید بُعد حماسه عاشورا برجسته‌تر شود

 

حجت‌الاسلام سادات عنوان کرد: در مراسم عزاداری‌های امام حسین می‌بینیم که ادوات موسیقی و محتوای اشعار نیز دستخوش تغییرات شده‌اند به‌گونه‌ای که رقابت نابجا و برخورد کاسبکارانه موجب گسترش ریا و غلو می‌شود.

 

وی اضافه کرد: دشمنان با برنامه‌ریزی و فکر به فعالیت‌های ما ورود می‌یابند و در این راستا وظیفه ما بسیار سنگین است و باید به این موارد توجه شود.

 

وی همچنین خواستار آشنایی مداحان با مقاتل دینی، اخلاق و احکام شد و گفت: باید دوره‌های آموزشی لازم را برای آگاه‌سازی هر چه بهتر مداحان برگزار کرد.

 

سردار مسعود خرم‌نیا ظهر فرماندهی انتظامی استان کردستان نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه نیازمند کار فرهنگی است و وجود کمیته‌های فرهنگی می‌تواند به فرهنگسازی و آگاه‌سازی مردم در راستای کاهش آسیب‌ها بیانجامد.

 

وی با اشاره به اینکه آموزش لازمه تحقق اهداف در همه زمینه‌هاست، افزود: اگر بخواهیم آسیب‌های مانند اعتیاد، بدحجابی، رشوه‌خواری و غیره در جامعه کنترل و کاهش یابد باید آموزش را اولویت کاری خود قرار دهیم.

 

وی خاطرنشان کرد: 40 سال است با مواد مخدر مبارزه می‌کنیم و قطعا اگر مبارزات نبود وضعیت موجود بحرانی‌تر بود اما با کار فرهنگی می‌توان شاهد تاثیرگذاری بهتر فعالیت‌ها و کاهش این معضل در جامعه شد.

 

فرمانده انتظامی استان کردستان خواستار حمایت از معتادین شد و گفت: معتادینی که می‌خواهند همت کنند و به جامعه و زندگی سالم بازگردند نیازمند حمایت و اعتماد مردم هستند و خیرین نیز می‌توانند آنها را در ایجاد اشتغال کمک رسانند.

 

خرم‌نیا بیان کرد: 90 درصد سرقت‌های خَرد و عادی توسط معتادین انجام می‌شود و وظیفه پلیس جمع‌آوری معتادان متجاهر است که باید به کمپ فرستاد شوند.

 

وی با اشاره به وجود معضل بدحجابی و بد پوششی در جامعه بیان کرد: از قبل از انقلاب اسلامی تاکنون دشمن به دنبال اقداماتی برای کشف حجاب و ضربه زدن به فرهنگ اسلامی ما بوده است گرچه بعد از انقلاب اسلامی حجاب اجباری شد اما دشمن همچنان اقدامات فرهنگی خود را دنبال می‌کند و از این مهم کوتاه نیامده است.

 

وی اضافه کرد: فرماندهی انتظامی استان کردستان برای اینکه حساسیت ایجاد نشود به جای ازدیاد گشت ارشاد در میادین و خیابان‌های سطح شهر اقدام به استقرار نیروهایی با لباس شخصی کرده تا اگر موردی از بدحجابی و مزاحمت دیده شد فرد متخلف را برای مشاوره و تذکر به فرماندهی انتظامی دعوت کنند.

 

فرمانده انتظامی استان کردستان با بیان اینکه بیشترین فعالیت را در حوزه حجاب و عفاف نیروی انتظامی انجام داده است، عنوان کرد: متاسفانه بیشتر افراد بدحجابی که مورد مشاوره نیروی انتظامی قرار گرفته‌اند از شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی تاسی گرفته‌اند و مردم باید مراقب استفاده از این کانال‌ها و فضای مجازی باشند.

 

خرم‌نیا در پاسخ به سوال یکی از اعضای جلسه ستاد شئون استان مبنی بر اخذ رشوه توسط نیروی انتظامی بیان کرد: اگر کسی در جایی موردی از دریافت رشوه توسط کارکنان نیروی انتظامی دید مورد را اعلام نماید تا فرد متخلف اخراج شود.

 

وی اقدامات فرهنگی انجام شده در سطح کشور را عامل توقف دشمن در بسیاری از جهات دانست و گفت: کردستان در زمینه وضعیت جرائم و سرقت‌ها نسبت به سایر استان‌های کشور در ته جدول قرار داد و از این لحاظ در حد مطلوبی قرار داریم.

 

وی با بیان اینکه در 14 ماه اخیر 33 مرحله مبارزه با سرقت انجام شد، گفت: براساس این مبارزات 16 مالخر و تعدادی سارق در استان دستگیر شدند.

 

فرمانده انتظامی استان کردستان اضافه کرد: باتوجه به افزایش مهاجرت در استان کردستان که منجر به بروز پدیده حاشیه نشینی شده است باید دستگاههای فرهنگی کار فرهنگی را در حاشیه شهرها افزایش دهند در غیراینصورت به کانون تبدیل جرم در جامعه تبدیل خواهند شد.

 

حجت‌الاسلام مختار کرمی مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: کسانیکه با نیت خالص به مردم خدمت می‌کنند و در مسیر حق گام برمی‌دارند جهادگر هستند و اعضای این ستاد نیز افرادی جهادگر هستند که جهادی نیز فکر می‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه پست‌ها و مناسب شغلی گذرا است، افزود: آنچه که به عنوان باقیات‌الصالحات می‌ماند خوبی‌ها و ارزش‌ها و خدمت به مردم است و ما هیچ شانی غیر از خدمت به مردم و رفع مشکلات آنها نداریم.

 

وی عنوان کرد: باید همه در مسیر این تفکر مقام معظم رهبری که فرمودند کارگزاران نظام باید در مسیر جهادی و انقلابی حرکت کنند، گام برداریم چرا که خداوند به برکت خون شهدا فرصتی برای خدمت به مردم و تقویت نظام به ما داده و باید از این فرصت بهره ببریم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان همچنین به آرامش و امنیت موجود در جامعه پرداخت و گفت: نیروی انتظامی از دستگاههایی است که در ایجاد آرامش و امنیت جامعه شبانه‌روز در تلاشند و قدردان زحمات نیروی انتظامی در این حوزه هستیم.

 

وی اضافه کرد: جهاد دری از درهای بهشت است که خداوند آن را برای اولیای خاص خود باز کرده و نیاز است مسوولان به ویژه در نهادهای فرهنگی جهادی کار کنند و هدفشان جلب رضایت و اعتماد مردم باشد.

 

مدیرگروه معارف صدا و سیمای مرکز کردستان نیز در این جلسه بیان کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران چون برگرفته از خرد جمعی است حکم قرآن را دارد و همه باید براساس قانون اساسی فعالیت کنیم.

 

حجت‌الاسلام محمد ربیع درویشی افزود: بیان قوانین دین مبین اسلام به مردم باید بگونه‌ای باشد که مردم از دین زده نشوند.

 

وی همچنین با اشاره به وجود معضلات و آسیب‌هایی همچون اعتیاد در جامعه عنوان کرد: بسیاری از مفاسد جامعه ناشی از اعتیاد و وجود مواد مخدر است و باید همه دستگاههای فرهنگی به این مهم ورود پدا کنند.

 

در این جلسه سایر اعضای جلسه و نمایندگان هیئات مذهبی و کانون مداحان استان نیز به بیان مطالبی در خصوص فعالیت‌های هیئات مذهبی و اقدامات فرهنگی انجام شده پرداختند.

 

پایان پیام/79

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس عزت الله انتظامی اردبیل بازی های آسیایی ۲۰۱۸ شیراز آمریکا بازار مسکن آیت الله مکارم شیرازی روزنامه پاراگلایدینگ ستاد شئون کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۴۱۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش فرمانده انتظامی کردستان به شهادت نیروی مرزبانی

فرمانده انتظامی استان کردستان با تسلیت شهادت شهید "فرزین بلیان " از نیروهای مرزبانی در منطقه مرزی بانه، گفت: بدون شک راه این شهید عزیز در دفاع مرزهای ایران اسلامی ادامه خواهد داشت. - اخبار استانها -

سردار علی آزادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج با تسلیت شهادت احدی از کارکنان وظیفه مرزبانی استان کردستان، اظهار داشت: این واقعه تلخ و جنایتکارانه در به شهادت رساندن مرزبان عزیزمان "فرزین بلیان" در منطقه مرزی بانه همه ما را اندوهگین و بار دیگر اوج قساوت و کینه دشمنان این مرز و بوم مقدس را برملا ساخت. 

وی با اشاره به فرموده قرآن «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ» گفت: خداوند به رسول اکرم(ص) فرموده (ای پیامبر) هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند. شهدا همواره زنده‌اند.

فرمانده انتظامی استان کردستان با اشاره به توطئه‌های دشمنان در برهم زدن امنیت کشور تصریح کرد: عزت و استقلال سرزمین ایران اسلامی همواره مورد طمع بدخواهان و دشمنان بوده و مرزداری و پاسداری از این آب و خاک، شرافت و شجاعت را جایگاه و معنا بخشیده است.

وی بیان کرد: امنیت مثال‌زدنی ایران اسلامی در پرتو غیرت و دلاورمردان بی‌ادعایست که در اقصی نقاط کشور از حدود و ثغور میهن اسلامی همچون جان گرانبهای خویش حراست کرده و در این راه تاکنون شهدای بسیاری نیز تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند و در این راستا، شهادت غیورمردان مرزبانی همچون شهید «بلیان» شاهدی بر این ادعا است.

آزادی عنوان کرد: اینجانب ضمن محکومیت شدید این اقدام تروریستی و آرزوی سلامتی کامل برای مجروحان این حادثه تلخ، شهادت مظلومانه این مرزبان دلیر و شجاع را به محضر مبارک حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه، رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی(مدظله العالی)،  پرسنل خدوم مرزبانی استان و خانواده معظم این شهید و مردم شهیدپرور و انقلابی استان کردستان و کرمانشاه تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

فرمانده انتظامی استان کردستان افزود: بدون شک راه این شهید عزیز در دفاع مرزهای ایران اسلامی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • هاشمی تهرانی: امروزه در فضای حقیقی و مجازی حشر با علما از بین رفته/ هیئات مذهبی خیلی اوقات منبری ندارد/ بسیاری از بزرگان و مسئولین نظام دغدغه حجاب دارند/ اگر با جوانان حرف زده می‌شد اینجای کار نبودیم
  • ایامی رئیس شورای هیئات مذهبی آذربایجان غربی شد
  • حمایت فعالان سیاسی کردستان از اجرای طرح نور
  • سردار شکارچی: رسانه یکی از مهمترین عناصر نقش‌آفرین در تقویت قدرت نرم و امنیت است
  • واکنش فرمانده انتظامی کردستان به شهادت نیروی مرزبانی
  • تقدیر بانوان از نیروی انتظامی کردستان در راستای اجرای طرح نور
  • رادان: ضرباتی به نقشه شوم دشمن زدیم که در آینده مشخص می‌شود
  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • پیام تبریک شورای هیئات مذهبی مازندران به مناسبت روز معلم
  • تکیه خاتون‌آبادی؛ محور دومین رویداد تکیه‌گرد