Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای نگهبان گفت: نباید برنامه‌ریزی وکلای ملت تحت تأثیر هیچ شخص و جریان سیاسی باشد تا رفاه حداقلی برای مردم برقرار شود و این امکان‌پذیر نیست مگر اینکه جز حق و حقیقت مدنظر نمایندگان مجلس نباشد.

خبرگزاری فارس: آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در دیدار با اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام محمدباقر (ع) گفت: اسلام به ویژه فقه پویای شیعه مدیون ائمه اطهار (ع) است؛ چرا که اگر آن‌ها در مقابل حکومت‌های جور بنی‌امیه و بنی‌عباس مقاومت نمی‌کردند و رنج تبعید‌ها و زندان‌ها را به جان نمی‌خریدند، اکنون چیزی از اسلام باقی نمی‌ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خطاب به اعضای کمیسیون برنامه و بودجه اظهار کرد: شاهرگ حیات اقتصادی کشور مسأله برنامه و بودجه است و شما هم موظف هستید به وظیفه الهی و قانونی خود عمل کنید.

دبیر شورای نگهبان با اظهار نگرانی از کمبودها، گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی مردم، افزود: این مردم که همیشه وفادار نظام و انقلاب بوده‌اند مستحق خدمت هستند و باید برنامه‌ریزی شما تحت تأثیر هیچ شخص و جریان سیاسی نباشد تا رفاه حداقلی برای مردم برقرار شود و این امکان‌پذیر نیست مگر اینکه جز حق و حقیقت مدنظر نمایندگان مجلس نباشد.

جنتی با انتقاد از اجرایی نشدن اصل ۴۴ به صورت کامل اضافه کرد: قرار نبود دولت متصدی امور اقتصادی باشد و باید فقط نقش حاکمیتی داشته باشد و مجلس به وظیفه نظارتی خود به صورت جدی در این زمینه عمل کند تا اصل ۴۴ به صورت دقیق اجرایی شود تا بخش خصوصی بتواند بهتر از قبل موتور اقتصادی کشور را حرکت دهد.

وی از استفاده از اوراق مالی تعهدزا در امور جاری کشور انتقاد کرد و افزود: این مسأله موجب شده است که بدهی‌افزایی ایجاد شود؛ چرا که اوراق مالی اصولاً باید در موضوعات عمرانی هزینه شود.

دبیر شورای نگهبان نظارت بر عملکرد دولت را وظیفه نمایندگان مجلس شورای اسلامی دانست و تأکید کرد: شما نمایندگان نزد خدا و مردم مسئولید و به یاد داشته باشد این دوره ۴ ساله می‌گذرد و نتیجه اعمال شما تا همیشه خواهد ماند.

جنتی قانون بودجه کشور را مصوب سال ۱۳۵۱ دانست و گفت: این قانون جوابگوی نیاز‌های فعلی کشور نیست و باید اصلاح شود.

دبیر شورای نگهبان در پایان با تأکید بر اجرایی شدن برنامه‌های ۵ ساله کشور اضافه کرد: مهمترین راه‌حل برون رفت از مشکلات کشور توجه جدی و عملی به اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی است.

منبع: فردا

کلیدواژه: آیت الله جنتی شورای نگهبان رفاه مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۴۱۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«محسن رضایی» با اعضای شورای نگهبان دیدار و گفتگو کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن رضایی در سفر به قم در دیدار با اعضای شورای نگهبان، پس از ارائه توضیحاتی در خصوص اقدامات شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، گفت: پس از انقلاب، خلاهای سیاسی اداره کشور به برکت نظام اسلامی و ایجاد نهادهای نظارتی و انتخاباتی برطرف و خلا بزرگ نظامی و امنیتی و وابستگی محض به بیگانگان نیز به همت فرماندهان و جوانان فداکار رفع شد؛ اما درخصوص مسائل اقتصادی، کشور هنوز راه زیادی تا نقطه مطلوب دارد که مهمترین اقدام لازم برای حل این مشکل، اصلاح حکمرانی اقتصادی و تغییر رویه‌های آن است.

وی افزود: تصدی‌گری دولت و تمرکزگرایی، از معضلات بزرگ و موانع پیشرفت و رفع مشکلات اقتصادی است و دولت ومجلس باید از نقش و سپردن مسئولیت تصدی‌گری به وزارتخانه‌ها به نقش سیاست‌گذاری و نظارتی تغییر رویه دهد و اختیارات بیشتری به استان‌ها در جهت تمرکززدایی داده شود.

دبیر شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با تاکید بر لزوم اعطای کلیه امور اجرایی کشور به مردم اظهار کرد: شورای نگهبان در این حوزه می‌تواند کمک‌رسان باشد.

رضایی در این سفر با آیات شب‌زنده‌دار، میرباقری، حسینی بوشهری، کعبی، قمی، مدرسی یزدی و اراکی دیدار کرد.

کد خبر 6082752

دیگر خبرها

  • «محسن رضایی» با اعضای شورای نگهبان دیدار و گفتگو کرد
  • دیدار محسن رضایی با اعضای شورای نگهبان
  • دیدار دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با اعضای شورای نگهبان
  • آیت‌الله جنتی: امیدوارم رژیم کودک‌کش فهمیده باشد که دوران بی پاسخ ماندن جنایاتش به سر آمده/ هر حرکت نابجایی، نابودی او را سرعت خواهد بخشید
  • واکنش آیت‌الله جنتی به عملیات «وعده صادق»
  • قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»
  • دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سرآمده است
  • آیت‌الله جنتی: دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است
  • پایان دوران بی پاسخ ماندن جنایات صهیونیست‌ها
  • دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است