Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@17:36:20 GMT

شمار موزه های آذربایجان غربی به 20 می رسد

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۴۲۰۳۳

شمار موزه های آذربایجان غربی به 20 می رسد

ارومیه- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به توسعه موزه های استان، گفت: با راه اندازی موزه های جدید تعداد موزه های آذربایجان غربی به 20 موزه می رسد.

جلیل جباری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا موزه استاد هیمن در مهاباد، موزه صلح سردشت، موزه قاجار در ماکو، موزه مدرسه در مدرسه 22 بهمن ارومیه، موزه کودک در ارومیه، موزه چالدران، موزه خانه تیموری و موزه والیبال را از جمله موزه های در حال راه اندازی برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی موزه جنگ چالدران را یکی از برنامه های اولویت دار عنوان کرد و افزود: مطالعات ایجاد سایت موزه در مکان جدید در حال انجام است.
جباری با اشاره به ایجاد موزه در سایر شهرهای های استان گفت: مراحل قانونی جهت تعیین تکلیف وضعیت زمین موزه بوکان و موزه صلح سردشت انجام یافته و اقدامات حقوقی جهت واگذاری زمین موزه بوکان به اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان انجام شده است.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی دارای 15 موزه دولتی و غیردولتی شامل موزه باستان شناسی ارومیه، موزه سنگ سه گنبد ارومیه، موزه باستان شناسی حسنلو، کاخ موزه باغچه جوق، موزه مردم شناسی ارومیه، موزه مردم شناسی مهاباد و موزه باستان شناسی میاندوآب، موزه خوی است؛ موزه تپه حسنلو، موزه تخت سلیمان تکاب و موزه سنگ سه گنبد ارومیه نیز جزو موزه های تخصصی استان به شمار می رود که در آنها اشیای تاریخی کشف شده از این محوطه های باستانی و تاریخی به نمایش گذاشته شده است.
افزون بر 30 هزار قلم اشیای تاریخی در موزه ها و کاخ موزه های آذربایجان غربی وجود دارد.
8135/3072

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي 20 موزه جديد آذربايجان غربي ميراث فرهنگي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۴۲۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطعی گاز؛ فردا در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، روابط عمومی شرکت گاز آذربایجان غربی اعلام کرد: با توجه به انجام عملیات تعمیرات وجابجایی شبکه گاز رسانی ،جریان گاز مشترکین واقع در خیابانهای آزادگان 2-بلوار عدالت-محله حصار و کوچه های منشعب از ساعت 8 صبح روزچهارشنبه 5/3/1403 به مدت 12 ساعت قطع خواهد شد.

مشترکان از دستکاری کنتور  ورگولاتور خود داری کرده و در صورت بروز هرگونه مشکل با تلفن ۱۹۴ امداد گاز تماس بگیرند.
پس از تمام عملیات جریان گاز تمامی مشترکان توسط گروه‌های امداد این شرکت برقرار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه
  • تجلیل از قاریان، خادمان و فعالان قرآنی در ارومیه
  • 7 میز خدمت در حاشیه نماز جمعه ارومیه برپا می‌شود
  • دریاچه ارومیه جان تازه می‌گیرد؟
  • برگزاری ۷ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه
  • رها‌سازی مرحله دوم آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه | این دریاچه جان تازه می‌گیرد؟
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد+فیلم
  • خانه انصاری ارومیه مرمت می‌شود
  • قطعی گاز؛ فردا در ارومیه