Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-30@17:55:41 GMT

ساخت سینمای آمریکایی بر اساس مسجد ایرانی! + تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۴۲۱۱۹

ساخت سینمای آمریکایی بر اساس مسجد ایرانی! + تصاویر

فردانیوز نوشت: تئاتر آوالون طراحی شده توسط جان ابرسون، در ۲۷ آگوشت ۱۹۲۷ افتتاح شد. این سینما تئاتر که در شهر شیکاگو ساخته شده بود با گنبد و مناره‌اش بیش از آنکه به یک سینما تئاتر شباهت داشته باشد همانند یک مسجد در میان شهر به نظر می‎رسید. این شرقی بودن تنها به نمای بیرونی خلاصه نمی‌شد و فضای داخلی آن نیز سبکی شرقی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سالن این سینما مطابق سبک رایج در دهه ۱۹۲۰ به سبک اتمسفریک طراحی شده بود. سبکی که در آن سقف با یک آبی لاجوردی نقاشی شده و نورپردازی می‌شد و ستاره‌هایی نیز در آن دیده می‌شدند و سالن ظاهری همانند یک سالن روباز داشت. دیوار‌های اطراف به سبک بازار‌های ایرانی طراحی شده بودند. سقف لابی آن نیز به شکل یک قالی بسیار بزرگ طراحی شده بود. علاوه بر نقوش ایرانی، از برخی المان‌های معماری اسلامی مغرب نیز در طراحی بنا استفاده شده بود.  

این سینما در سال ۲۰۰۳ تعطیل شد و در سال ۲۰۰۷ با عنوان تئاتر رگال دوباره بازگشایی شد. در سال ۲۰۱۰ دوباره تعطیل گردید.  

 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۴۲۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر «بچه‌های مسجد»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی، سید مصطفی موتورچی دبیر پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی «بچه‌های مسجد» در احکامی جداگانه اعظم بروجردی، الهام چرخنده و وفا طرفه را به عنوان هیات داوران پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی «بچه های مسجد» منصوب کرد.

در متن این احکام آمده است: «با سلام و تحیات الهی برگزاری پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی «بچه‌های مسجد» مرهون کوشش و جوشش تلاشگرانی است که از آغاز شکل‌گیری این رویداد، بر مدار آرمان‌های شهدا و امام راحل کوشیده‌اند. هنرمندان متعهد و جوان این عرصه چشم انتظار حضور معنوی و تأثیرگذار شما هستند که با اندیشه مبارک و تجربه گران‌سنگ خود ظرفیت‌های پیدا و پنهان هنر آنان را مورد مهر و ستایش قرار دهید. از این رو سرکار عالی را به عنوان عضو هیات داوران پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی «بچه‌های مسجد» منصوب می‌نمایم، امید است با همراهی شما بتوانیم گام موثری در برگزاری موفق این جشنواره برداریم.»

پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی «بچه‌های مسجد» از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار خواهد شد.

کد خبر 6093454

دیگر خبرها

  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر «بچه‌های مسجد»
  • کانون «نگاره و سینمای» دانشگاه آزاد بروجرد گشایش یافت
  • سینما بدون چهره کارگر ایرانی
  • «مست عشق» ، زمانی برای مستی سالن های سینما / روایت مولانا و شمس ، پدیده ای فراتر از اکران
  • معرفی هیئت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • سرگذشت غم‌انگیز نخستین زن بازیگر سینمای ایران
  • اولین هنرپیشه زن سینما و یک سرگذشت تلخ پرتکرار
  • (ویدئو) ماجرای خدمتی که عباس کیارستمی در دهه ۷۰ به سینمای ایران کرد چه بود؟
  • لیلا بلوکات با «خارشتر» به صحنه تئاتر می‌آید
  • از آمار فروش هفته گذشته چه می‌دانید؟/ پرفروش‌ترین اثر غیرکمدی