Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرناپلاس- دو تن از مراجع تقليد با صدور بيانيه‌اي به سخنراني‌ها و حواشي تجمع طلاب در مدرسه فيضيه اعتراض کرده‌اند و بخشي از سخنراني‌هاي آن روز را توهين به حوزه علميه دانسته‌اند؛ اما اشاره اين دو مرجع تقليد به کدام سخنران تجمع طلاب است؟

آيت‌الله ناصر مکارم شيرازي با صدور بيانيه‌اي ضمن اينکه حادثه‌ مدرسه فيضيه را «به تمام معنا يک فاجعه» دانست و نسبت به سخنراني‌هاي اين مراسم نيز اعتراض کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ايشان با طرح اين سؤال که «در اين شرايط حساس، تضعيف حوزه علميه و مرجعيت و تهديد رئيس‌جمهوري بر اساس چه ضابطه‌اي بوده؟ آيا همه اين‌ها آب به آسياب دشمن ريختن نيست؟!» نوشت: «طلاب را دعوت کرده بودند تا درباره مسائل اقتصادي صحبت کنند. سپس ورق برگشت و گوينده‌اي که هيچ اطلاعي از وضع حوزه‌هاي علميه شيعه نداشت، بدترين اهانت‌ها را به حوزه علميه و مراجع شيعه کرد.»
آيت‌الله حسين نوري همداني از ديگر مراجع تقليد نيز در سخناني صبح امروز در مشهد با تأکيد بر اينکه «حوزه علميه که در طول تاريخ در مقابل ظلم ماند، استکبارستيز بود، حال اين‌گونه قضاوت، بي‌انصافي است» گفت: «حوزه هيچ‌گاه سکولار نبوده و نيست و نخواهد بود، چرا بايد کسي را به حوزه بياورند که از حوزه بي‌اطلاع باشد؟»
آيت‌الله نوري همداني با بيان اينکه «بخشي از سخنان سخنران و بعضي از شعارها نادرست و موجب تأسف بود»، اخطار داد: «اجازه نخواهيم داد کسي خدمات مراجع و علماي بزرگ و حوزه علميه را زير سؤال ببرد.» اين مرجع تقليد در پايان از مسئولان حوزه خواست سريعاً موضوع را پيگيري کنند.
اما اعتراض اين دو مرجع تقليد به کدام سخنران تجمع طلاب در مدرسه فيضيه و کدام بخش از سخنراني او بود؟
**ازغدي: ريشه سکولاريسم در حوزه است
حسين طيبي‌فر، فرمانده تيپ 83 امام جعفر صادق(ع) قم و حسن رحيم‌پور ازغدي، عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي دو سخنراني بودند که در مدرسه فيضيه روز پنج‌شنبه در تجمع طلاب سخنراني کردند. به گزارش حوزه نيوز، رحيم‌پور ‌ازغدي در بخشي از سخنراني خود در تجمع طلاب با موضوع عدالت اقتصادي با بيان اينکه حوزه غير از اعتراضات و تبليغ دين، وظيفه اجتهاد اقتصادي را نيز به عهده دارد، گفته بود:«درس خارج‌هايي برگزار مي‌شود که به جاي اين‌که تمدن ديني را تئوريزه کنند، فقه سکولار مي‌سازند و در مورد بانک‌ها و روابط اجتماعي و اين دست مسائل حرفي نمي‌زنند.»
رحيم‌پور ‌ازغدي اضافه کرده بود: «ريشه سکولاريسم در حوزه است. سکولاريسم يعني تفکيک دين از حکومت و دولت و تمدن. به جاي اين همه رساله، مسائلي که حل نشده است را پاسخ دهيد. در فقه حکومتي نيز حوزه هنوز در مسائل اصلي جوابي ندارد. حوزه هنوز بعد از 40 سال دارد بحث مي‌کند بانک‌ها ربوي هستند يا خير.»
اظهارات اين عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي درحالي واکنش علما و مراجع تقليد را برانگيخته است که او تريبون ثابت در صداوسيما دارد و در برنامه‌اي با عنوان «طرحي براي فردا» که از شبکه اول سيما پخش مي‌شود، درباره موضوعات مختلف اظهارنظر مي‌کند.
البته رحيم‌پور ‌ازغدي تنها موضع‌گيري فرهنگي ندارد. او طي ماه‌هاي گذشته مواضع تندي را نسبت به دولت حسن روحاني اتخاذ کرده؛ تا آنجا که در ويديويي که ارديبهشت‌ماه امسال از او منتشر شده، رئيس‌جمهوري را دروغگو خطاب مي‌کند. او در بين جمعي از دانشجويان گفته بود: «تو خودت رئيس شوراي انقلاب فرهنگي هستي، چرا هر جا يک‌جوري حرف مي‌زني؟ ايشان در مورد علوم انساني چند تا جوک گفت و مسخره کرد. من از ايشان پرسيدم شما اصلاً نظريات جديد علوم انساني را خواندي، بلدي؟...علوم انساني اصلاً شرقي و غربي نيست و کاملاً امري است فرهنگي و بستگي به فرهنگ جامعه دارد و هر پسوندي مي‌پذيرد...من حدس مي‌زنم چهار پنج‌تا بچه دور و برش هستند، اين‌ها را مي‌نويسند و دستش مي‌دهند ايشان هم بايد سخنراني کند وقت کم دارد و مي‌گويد همين طور از اين طرف و آن طرف مطلب برسانيد... الان حرف‌هايي که گفتم منظورم روحاني نبود. آقاي روحاني، رئيس‌جمهوري دوگانه و متناقض با مردم حرف نمي‌زند. رئيس‌جمهوري اسلامي دروغ نمي‌گويد رئيس‌جمهوري اسلامي وعده دروغ نمي‌دهد. رئيس‌جمهوري اسلامي در جلسه خصوصي يک چيز و در جلسه عمومي ضدش نمي‌گويد.»
رحيم‌پور ‌ازغدي به تازگي نيز در طرح ولايت دانشجويان در مشهد، سخنان مختلفي را عليه دولت مطرح کرده بود.
**ادعايي که تکذيب شد
رحيم پورازغدي سال گذشته در دومين نشست سالانه بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي علوم پزشکي از استعفاي حجت‌الاسلام محمد محمديان، رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها خبر داده و مدعي شده بود دليل اين استعفا، عدم پرداخت بودجه از سوي دولت است؛ ادعايي که تکذيب و محمديان نيز در جايگاه رياست نهاد نمايندگي به کار خود ادامه داد.
گزارش از زينب نورانيان
*اداره کل اخبار چندرسانه‌اي*ايرناپلاس*
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۴۲۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم نقش آفرینی طلاب در تقویت قدرت اندیشه جامعه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار معاون امور طلاب حوزه علمیه کشور و نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه باید طلاب اثرگذار برای جامعه در حوزه‌های علمیه تربیت شود، اظهار کرد: باید قدرت تفکر و اندیشه را در تمامی مراکز آموزشی از مدارس گرفته تا دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه تقویت کنیم. 


وی با بیان اینکه طلاب خود باید در این زمینه نقش آفرین باشند، افزود: طلاب باید با اثرگذاری در مدارس در قالب طرح‌های مختلف، قدرت تدین، اندیشه و تفکر را در دانش آموزان تقویت کنند. 


آیت الله ناصری با اشاره به اینکه تولید علم، دغدغه رهبر معظم انقلاب است، عنوان کرد: اینکه مونتاژ کاری انجام شود، تولید علم اتفاق نمی‌افتد بلکه تولید علم، ساخت محصول از صفر تا صد با تفکر و اندیشه و استفاده از ابزار‌های داخلی است. 


نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه اگر دانش آموز و دانشجوی ما متفکر و خلاق بار بیاید، در آینده مدیرانی خلاق خواهیم داشت، یادآور شد: مدیری که در سیستم آموزشی سطحی نگرانه رشد کرده باشد، در دوران مدیریت خود با کوچکترین تلاطمی دچار بحران می‌شود و قدرت تصمیم گیری برای عبور از مشکلات ندارد. 


وی تصریح کرد: سیستم آموزشی که سطحی نگری را در کودکان ما نهادینه کرده، آنها را به جایی نمی‌رساند و همه از دانش آموزان و دانشجویان گرفته تا طلاب باید آموزش‌های عمقی ببینند. 


آیت الله ناصری تاکید کرد: القاء تفکر، تدین و تعقل از مواردی است که طلاب باید در آن پیشتاز باشند و در این زمینه با دغدغه پیش بروند. 


وی اظهار کرد: اگر افراد جامعه تفکر و تعقل و تدین نداشته باشند، قدرت تشخیص حق از باطل را نخواهند داشت و در این صورت دشمن می‌تواند به هر شکلی که می‌خواهد بر کشور تسلط پیدا کند و با دروغ پردازی‌های خود، به اهدافش دست پیدا کند. 


امام جمعه یزد بر لزوم کار جدی در دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد و گفت: طلاب باید به این دانشگاه ورود کنند، زیرا دانشجویان این دانشگاه، معلمان جامعه هستند و اگر آموزش آنها صحیح باشد، آنگاه می‌توانند شاگردانی تربیت کنند که به واقع آینده ساز این کشور باشند. 


حجت الاسلام رفیعی، معاون امور طلاب حوزه علمیه کشور و نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این دیدار به بیان آماری از طلاب متاهل، وضعیت سربازی طلاب، شرکت طلاب در جشنواره‌های ورزشی و فرهنگی، جذب طلاب در ارگان‌ها و ... پرداخت.

دیگر خبرها

  • درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه زینب کبری (س) ارومیه
  • دیدار مردمی رئیس‌جمهور با مردم سمنان آغاز شد
  • دیدار مردمی رئیس جمهور با مردم سمنان آغاز شد
  • (ویدئو) هوادار فلسطین سخنرانی رئیس کمیسیون اروپا را قطع کرد
  • طلاب باید به بحث تولید علم ورود کنند
  • کشور به تولید واقعی نیاز دارد نه مونتاژکاری!
  • لزوم نقش آفرینی طلاب در تقویت قدرت اندیشه جامعه
  • طلاب به بحث تولید علم ورود کنند
  • نبود امکانات عامل کاهش استقبال ثبت‌نام در حوزه‌های علمیه شیراز است
  • لزوم توجه مراجع تقلید به آموزش طلاب