Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@21:21:05 GMT

اجرای خاص «پادشاه سرگردان» در تهران

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۴۲۲۸۸

گروه اجرایی «پادشاه سرگردان» که از فرانسه در هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی حضور دارد، با حضور رابط ناشنوا، شرایط را برای بهره بردن مخاطبان ناشنوا از نمایش فراهم کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد خبری هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران مبارک، نمایش «پادشاه سرگردان» با نویسندگی و کارگردانی ژان- باپتیست پوش و محصول گروه XouY که از کشور فرانسه در جشنواره تهران-مبارک حضور دارد، به‌دلیل حضور رابط ناشنوایان، افراد کم‌توان ناشنوا هم می‌توانند به‌راحتی با اثر ارتباط برقرار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته این نمایش از شرایط سنی برخوردار است و اثر مختص مخاطبان شش سال به بالا است.

«پادشاه سرگردان» که در بخش تجربه حضور دارد، روز سه‌شنبه؛ ششم شهریورماه در دو نوبت؛ 19 و 21 و با مدت‌زمان 45 دقیقه در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

در این نمایش که با تکنیک میکروتئاتر آماده شده است، اروان کورتوا؛ به‌عنوان بازیگر، رابرت هتیسی و اروان کورتوا؛ در مقام بازی‌دهندگان و پاتریس رابیه؛ به‌عنوان آهنگساز حضور دارند. : رابرت هتیسی و لوک پاژ به‌همراه ژان- باپتیست پوش؛ نویسنده و کارگردان «پادشاه سرگردان» گروه طراحی این اثر را تشکیل می‌دهند.

در خلاصۀ نمایش «پادشاه سرگردان» آمده است: «پادشاه زیباترین کشور دنیا یک سال برای پاسخ دادن به پرسش «زن‌ها بیش از هرچه در دنیا چه می‌خواهند؟»  فرصت دارد. چنانچه نتواند پس از یک سال به این پرسش پاسخ دهد خود و کشورش نابود می‌شوند.»

ژان- باپتیست پوش؛ نویسنده، کارگردان و طراح «پادشاه سرگردان» طی یادداشتی دلیل حضور گروه خود در هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی را اعلام کرده است: «تبادلات فرهنگی همواره از علاقمندی‌های گروه ما بوده است. برای اولین بار این نمایش را به زبان فارسی و زبان اشاره پس از چند روز در تمرین در تهران اجرا خواهیم کرد. این نمایش ترکیب چندین نوع هنر است: ویدئوی زنده، سایه، عروسک، موسیقی، نقاشی و ....»

بخش تجربه عنوان بخش جدیدی است که در دوره هفدهم به جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی افزوده شده است. از جمله رویکردهای بخش تجربه (تجربه، نوآوری و تفاوت)، تاکید بر نمایش‌های خلاقانه که با شیوه‌های معمول نمایش عروسکی متفاوت است، برخورد نوآورانه با عروسک، خلق شیوه‌های جدید نمایشگری عروسکی و تمرکز بر اجراهایی با مدت زمان کوتاه است.

هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک با دبیری مرضیه برومند یکم تا هفتم شهریور ماه برگزار خواهد شد. شادپیمایی این دوره از جشنواره روز چهارشنبه 31 مرداد ماه از ساعت 17 تا 20 در مجموعه فرهنگی گردشگری عباس‌آباد (بوستان آب و آتش) برگزار می‌شود و همه افراد و خانواده‌ها از طیف‌های مختلف برای حضور در این جشن شادی دعوت شده‌اند. تنها شرط حضور در این جشن، همراه داشتن عروسک است. 

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام جشنواره تئاتر عروسكي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۴۲۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۶۸ گروه دانشگاهی کشور در رتبه‌بندی کیو اس ۲۰۲۴

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،رئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام ISC گفت: در آخرین رتبه‌بندی کیو اس، ۱۵۵۹ دانشگاه رتبه‌بندی شده‌اند که ۶۴ دانشگاه جدید نسبت به سال ۲۰۲۳ در این رتبه‌بندی حضور دارند. دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز جزو این دسته از دانشگاه‌ها است. از کشور جمهوری اسلامی ایران ۶۸ گروه آموزشی از ۱۷ دانشگاه در ۱۷ حوزه موضوعی حضور دارند.
سیداحمد فاضل‌زاده افزود: رتبه‌بندی موضوعی کیو اس بر اساس ۵ شاخص ۱- شهرت دانشگاه، ۲- شهرت کارفرمایان، ۳- تعداد استناد‌ها به ازای هر مقاله، ۴- شاخص اِچ-ایندکس ۵- شبکه همکاری بین‌المللی دانشگاه‌­ها (که سه مورد اخیر فعالیت پژوهشی را می‌سنجد) صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: در رتبه‌بندی که بر اساس پنج حیطه کلان هنر و علوم انسانی، مهندسی و فناوری، علوم زیستی و پزشکی، علوم طبیعی و علوم اجتماعی و مدیریت صورت گرفته است، دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران همانند سال‌های پیش در سه حیطه مهندسی و فناوری، پزشکی و علوم زیستی و علوم طبیعی دارای رتبه در بین دانشگاه‌های برتر دنیا شده اند. در حوزه کلان مهندسی و فناوری در رتبه‌بندی سال ۲۰۲۴ دانشگاه‌های تهران و صنعتی شریف و در حوزه کلان پزشکی و علوم زیستی دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، علوم پزشکی مشهد، تهران و علوم پزشکی شیراز حضور دارند. در حوزه کلان علوم طبیعی نیز شاهد حضور دانشگاه‌های تهران و صنعتی شریف هستیم که توانسته‌اند در این رتبه‌بندی حضور  یابند.
لازم به توضیح است که رتبه‌بندی کیو اس یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی است که مؤسسه کاکارلی سیموندز انگلستان صورت می‌دهد. یکی از رتبه‌بندی‌های مهمی که این پایگاه به صورت سالانه انجام می‌دهد ارزیابی و سنجش دانشگاه‌ها در حوزه‌های موضوعی مختلف است.

 

دیگر خبرها

  • اجراهای عمومی نمایش‌های صحنه‌ای جشنواره ملی تئاتر رضوی مشخص شدند+فیلم
  • جدول اجرای عمومی نمایش‌های هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی مشخص شد
  • اعلام جدول اجراهای عمومی آثار جشنواره ملی تئاتر رضوی
  • جدول اجرای عمومی آثار صحنه‌ای جشنواره ملی تئاتر رضوی
  • برترینهای مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در کرمان
  • «قوی‌دل» به «هنر و تجربه» رسید
  • اکران مستند «قوی دل» در گروه هنر و تجربه
  • «قوی‌دل» به هنر و تجربه رسید
  • سینمای ایران مسافر کره جنوبی شد
  • حضور ۶۸ گروه دانشگاهی کشور در رتبه‌بندی کیو اس ۲۰۲۴