Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@08:46:44 GMT

اجرای خاص"پادشاه سرگردان"درتهران

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۴۲۳۳۹

گروه اجرایی «پادشاه سرگردان» که از فرانسه در هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی حضور دارد، با حضور رابط ناشنوا، شرایط را برای بهره بردن مخاطبان ناشنوا از نمایش فراهم کرده است. ناطقان: به نقل از ستاد خبری هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران مبارک، نمایش «پادشاه سرگردان» با نویسندگی و کارگردانی ژان- باپتیست پوش و محصول گروه XouY که از کشور فرانسه در جشنواره تهران-مبارک حضور دارد، به‌دلیل حضور رابط ناشنوایان، افراد کم‌توان ناشنوا هم می‌توانند به‌راحتی با اثر ارتباط برقرار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته این نمایش از شرایط سنی برخوردار است و اثر مختص مخاطبان شش سال به بالا است.

«پادشاه سرگردان» که در بخش تجربه حضور دارد، روز سه‌شنبه؛ ششم شهریورماه در دو نوبت؛ 19 و 21 و با مدت‌زمان 45 دقیقه در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

در این نمایش که با تکنیک میکروتئاتر آماده شده است، اروان کورتوا؛ به‌عنوان بازیگر، رابرت هتیسی و اروان کورتوا؛ در مقام بازی‌دهندگان و پاتریس رابیه؛ به‌عنوان آهنگساز حضور دارند. : رابرت هتیسی و لوک پاژ به‌همراه ژان- باپتیست پوش؛ نویسنده و کارگردان «پادشاه سرگردان» گروه طراحی این اثر را تشکیل می‌دهند.

در خلاصۀ نمایش «پادشاه سرگردان» آمده است: «پادشاه زیباترین کشور دنیا یک سال برای پاسخ دادن به پرسش «زن‌ها بیش از هرچه در دنیا چه می‌خواهند؟»  فرصت دارد. چنانچه نتواند پس از یک سال به این پرسش پاسخ دهد خود و کشورش نابود می‌شوند.»

ژان- باپتیست پوش؛ نویسنده، کارگردان و طراح «پادشاه سرگردان» طی یادداشتی دلیل حضور گروه خود در هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی را اعلام کرده است: «تبادلات فرهنگی همواره از علاقمندی‌های گروه ما بوده است. برای اولین بار این نمایش را به زبان فارسی و زبان اشاره پس از چند روز در تمرین در تهران اجرا خواهیم کرد. این نمایش ترکیب چندین نوع هنر است: ویدئوی زنده، سایه، عروسک، موسیقی، نقاشی و ....»

بخش تجربه عنوان بخش جدیدی است که در دوره هفدهم به جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی افزوده شده است. از جمله رویکردهای بخش تجربه (تجربه، نوآوری و تفاوت)، تاکید بر نمایش‌های خلاقانه که با شیوه‌های معمول نمایش عروسکی متفاوت است، برخورد نوآورانه با عروسک، خلق شیوه‌های جدید نمایشگری عروسکی و تمرکز بر اجراهایی با مدت زمان کوتاه است.

هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک با دبیری مرضیه برومند یکم تا هفتم شهریور ماه برگزار خواهد شد. شادپیمایی این دوره از جشنواره روز چهارشنبه 31 مرداد ماه از ساعت 17 تا 20 در مجموعه فرهنگی گردشگری عباس‌آباد (بوستان آب و آتش) برگزار می‌شود و همه افراد و خانواده‌ها از طیف‌های مختلف برای حضور در این جشن شادی دعوت شده‌اند. تنها شرط حضور در این جشن، همراه داشتن عروسک است.
منبع: ایسنا برچسب ها: اجرای خاص ، پادشاه سرگردان ، تهران

منبع: ناطقان

کلیدواژه: اجرای خاص تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۴۲۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) اسب‌های سرگردان و زخمی ارتش در خیابان‌های لندن

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نگاهی به تئاتر شاماران/ردپای افسانه جاماسب در زندگی سیاه باز
  • اختتامیه نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های عروسکی
  • این خبرها را از دست ندهید
  • (ویدئو) اسب‌های سرگردان و زخمی ارتش در خیابان‌های لندن
  • «انعکاس شیطان» آماده نمایش شد/ حضور «پیام خصوصی» در کانادا
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری میهمان کودکان اراکی
  • اجرای «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت» در اصفهان
  • معرفی نامزدهای دومین جشنواره «عروسک‌خونه»
  • پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی
  • جزییات برگزاری جشنواره اقوام تشریح شد/ نمایش انسجام ملی در سینما