Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-03@03:06:20 GMT

اتحاد پهپادهای خودران بر ضد ماهی‌گیری غیرقانونی

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۴۲۵۵۸

پهپادهای خودران با شناسایی قایق‌های مجاز ماهی‌گیری در آب‌های آفریقا، به‌جلوگیری از ماهی‌گیری غیرقانونی کمک خواهند کرد. آفتاب‌‌نیوز : هواپیماهای بدون سرنشین تنها برای رصد و گزارش متجاوزان به خاک کشورهای آفریقایی به کار گرفته نمی‌شوند، بلکه شرکت "ATLAN" در حال آماده‌سازی استفاده از پهپادهای خود برای گزارش ماهی‌گیری غیر قانونی در "جزایر سیشل"(Seychelles islands) آفریقا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این پهپادها از دید کامپیوتری برای شناسایی ماهیت قایق‌ها در آب‌های حفاظت شده و همچنین مجوز آنها استفاده خواهند کرد.
اگر پهپادها قایق‌های ماهی‌گیری غیرقانونی را شناسایی کنند، مکان، تعداد و خدمه‌های قابل مشاهده آنها را گزارش خواهند کرد و اطلاعات آنها را در اختیار مقامات قرار می‌دهند.
این پروژه آزمایشی از ماه اکتبر آغاز می‌شود. فناوری به کار گرفته شده در این پروژه محدود به یک سیستم پهپاد خاص نیست و این موضوع برای صنعت ماهی‌گیری مهم است، چرا که آنها می‌توانند از پهپادهای گازی و بال‌ثابت و یا یک کوادکوپتر معمولی الکتریکی برای نظارت بر دریا در یک محدوده وسیع استفاده کنند.
اگرچه بازدهی این سیستم تضمین‌ شده نیست، اما کشورهای آفریقایی ممکن است انگیزه زیادی برای ثبت‌نام داشته باشند. زیرا اکثر سیستم‌های نظارتی به هواپیماهایی متکی است که هم گران هستند و هم به مدت محدود کار می‌کنند.
به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، در حالی که پهپادهای خودران نه تنها مقرون به صرفه‌تر هستند، می‌توانند مدت زمان بسیار بیشتری پرواز کنند. این امر می‌تواند نیروی انسانی را آزاد کند تا تمرکز خود را روی افزایش پوشش سطح دریا و یا دستگیری و مبارزه با قایق‌های مجرم بگذارند.

کد خبر: ۵۴۱۰۳۷ تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۲

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ماهیگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۴۲۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان در واکنش به تغییر کاربری ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی و قطع درختان در صالحیه گفت: با مسئولینی که در تغییر کاربری غیرقانونی این اراضی دخیل بودند، برخورد خواهد شد. - اخبار استانها -

سیدامیر احمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در بهارستان، با اشاره به تشکیل پرونده برای تغییر کاربری غیرقانونی اراضی کشاورزی در صالحیه، اظهار داشت: 50 هکتار از اراضی کشاورزی به‌صورت غیرقانونی در حال تغییر کاربری بود که جلوی آن گرفته شد.

وی با اشاره به قطع یک‌صد اصله درخت در این اراضی جهت تغییر کاربری افزود: مسئولینی که در تغییر غیرقانونی کاربری 50 هکتار از اراضی کشاورزی دخیل بوده و وظایف قانونی خود را انجام نداده و ترک فعل انجام شده باشد، با آن‌ها برخورد خواهد شد.

دادستان بهارستان در ادامه گفت: تغییر کاربری غیرقانونی و قطع درختان با برنامه‌ریزی و مدیریت شده بود و این اتفاق در یک روز انجام نگرفته است.

مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز 300 هکتار اراضی چهارباغ

احمدی در پایان خاطرنشان کرد: رویکرد قوه قضاییه و دادستانی به عنوان مدعی‌العموم در هر موردی که فساد اتفاق افتاده باشد، برخورد قاطعانه است و طبق مستندات و در چارچوب قانون با اشخاص حقیقی و حقوقی برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سنتکام مدعی رهگیری و انهدام پهپادهای یمن شد
  • ببینید | گزارش اختصاصی CNN از موشک‌ها و پهپادهای سپاه پاسداران
  • اولین پهپاد پاک‌کننده نقوش گرافیتی در جهان آغاز به کار کرد
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت‌گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • مشاوره اسرائیل به اوکراین برای مقابله با کپی پهپاد ایرانی!
  • از اسرائیل خواسته‌ایم برای مقابله با پهپادهای ایرانی به ما مشاوره بدهد
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه قطع شد
  • قطع ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه
  • مالیات ماهانه طلافروش‌ها ماهی فقط ۸۰۰ هزار تومان!