Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@19:20:14 GMT

حزب‌الله لبنان از موشک «خيبر يک» رونمايي کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۴۲۶۷۹

حزب‌الله لبنان از موشک «خيبر يک» رونمايي کرد

خبرگزاري آريا - حزب الله لبنان براي نخستين بار يکي از انواع موشک‌هاي استفاده شده در جنگ با رژيم صهيونيستي در سال 2006 را رونمايي کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا؛ «هاشم صفي‌الدين» رئيس شوراي اجرايي حزب الله لبنان در مراسم رونمايي از موشک خيبر1 در باغ موزه «مليتا» Mleeta واقع در ارتفاعات «اقليم التفاح» در جنوب لبنان با بيان اين‌که سلاح مقاومت براي حمايت مردم و بازدارندگي دشمنان است، تصريح کرد: "محور مقاومت با اين سلاح‌ها، در برابر تهديدات دشمناني ايستادگي مي‌کند که مرگبارترين سلاحها را در اختيار دارد و کودکان، روستاها و منطقه را مورد هدف قرار مي‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"
صفي‌الدين افزود: موشک خيبر 1، هفت متر طول دارد و بُردش نيز بيش از 70 کيلومتر است و هنگام حمله به لبنان در سال 2006، به مواضع دشمن صهيونيستي در عفوله Afula و خَدِرا Hadera که از حيفا 15 کيلومتر فاصله دارد، شليک شد.
غافلگيري به‌سبک حزب‌الله لبنان
حزب الله لبنان روز يکشنبه اعلام کرد که در اقدامي غافلگيرکننده، تصاويري از موشک‌هاي خود را به نمايش خواهد گذاشت.
حزب‌الله لبنان روز سوم اوت جاري نيز در دوازدهمين سال پيروزي در جنگ 33 روزه، در منطقه «مليتا» Mleeta در جنوب لبنان از تعدادي از پهپادهاي خود رونمايي کرد.
تعدادي از اين پهپادها در جنگ 33 روزه، بخشي نيز در عمليات آزادسازي ارتفاعات «عرسال» لبنان و منطقه «القلمون» سوريه و همچنين در عمليات سال گذشته در «بقاع غربي» جهت شناسايي مراکز استقرار گروه‌هاي تکفيري به‌کار گرفته شدند.
جنگ 33 روزه ميان ارتش رژيم صهيونيستي و نيروهاي حزب‌الله لبنان در ماه ژوئيه 2006 آغاز شد و در 14 اوت همان سال با پيروزي حزب الله لبنان به پايان رسيد.
همچنين، حزب الله لبنان در عمليات آزادسازي ارتفاعات «عرسال لبنان» و ارتفاعات «القلمون غربي» سوريه که از 21 ژوئيه 2017 آغاز شد، توانست اراضي که حدود سه سال در اشغال گروه‌هاي تروريستي تکفيري جبهه النصره و داعش بود، آزاد کند.
138/110

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۴۲۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم حملات حزب‌الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی

حملات موشکی و پهپادی حزب الله لبنان به اهداف صهیونیستی در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، خبرنگار الجزیره گزارش داد سه موشک از لبنان به سمت پایگاه‌های صیهونیستی در الجلیل غربی (شمال فلسطین اشغالی) شلیک شده است.

خبرنگار الجزیره افزود: عصر امروز هفت موشک نیز از جنوب لبنان به سمت پایگاه صهیونیستی «الزبدین» در مزارع اشغالی شبعا شلیک شده است.

همچنین خبرنگار المیادین در جنوب لبنان گفت: حزب‌الله یک نقطه در اطراف پایگاه الضهیره را هدف قرار داد.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند همزمان با این حملات، صدای آژیر خطر در عرب العرامشه، و مناطقی در الجلیل غربی به دلیل احتمال نفوذ یک پهپاد به ‌صدا درآمده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حزب‌الله یک کاروان ارتش اسرائیل را به کمین انداخت
  • شلیک ۳ موشک از جنوب لبنان به سمت پایگاهی اسرائیلی
  • تداوم حملات حزب‌الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی
  • ۴ هزار موشک از لبنان به شمال فلسطین اشغالی شلیک شد
  • حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند
  • لحظه هدف قرار دادن پناهگاه صهیونیست‌ها توسط حزب‌الله |ببینید
  • حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است
  • بمباران سنگین جنوب لبنان+فیلم
  • شهرک «مرگلیوت» با دهها موشک حزب‌الله هدف قرار گرفت
  • اسرائیل در کجا متوقف می شود؟