Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پژوهشگاه صنعت نفت به منظور افزایش مشارکت‎های علمی و فناورانه تفاهمنامه امضاء کردند.

به گزارش روز دوشنبه گروه علمی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تسریع اجرای تحقیقات و پژوهش در صنعت نفت همچون طرح تحقیقاتی، طرح پسادکتری و رساله دکتری، ثبت بین‌المللی اختراعات از اهداف موردنظر در امضای تفاهم نامه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این گزارش، نصرت اله ضرغام رئیس صندوق در نشست با جعفر توفیقی رئیس پژوهشگاه صنعت نفت پیشینه ای از فعالیت ها، مأموریت، اهداف و گستردگی چتر حمایت های صندوق را یادآور شد و اظهار داشت: سال 1396 با رشد چشمگیری در ارسال طرح به صندوق از سوی پژوهشگران روبرو بودیم به گونه ای که نسبت به سال 1395شاهد رشد 50 درصدی بودیم.
ضرغام در ادامه گفت: صندوق کمک به تقویت و توسعه زیرساخت های علم، فناوری و نوآوری در کشور، کمک و حمایت از پژوهشگران، فناوران و نوآوران و کمک به تحقیقات تحول آفرین را به عنوان 3 محور کاری خود به منظور شکوفایی امور تحقیقاتی کشور در راستای تولید علم، فناوری و تجاری سازی در نظر گرفته است.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به برگزاری اجلاس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی پژوهش در 30 آبان ماه که برای نخستین بار در ایران و به میزبانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی برگزار می شود، بیان کرد: در این اجلاس بنیاد ها و موسسات پژوهشی کشورهایی همچون استرالیا، اتریش، آرژانتین، آفریقای جنوبی، آلمان، اندونزی، انگلستان، برزیل، کره جنوبی، پاکستان، تایلند، چین و بسیاری دیگر از کشور های صاحب نام در حوزه پژوهش حضور دارند.
در ادامه این نشست، تفاهم نامه با مفاد همکاری در زمینه اجرای تحقیقات و پژوهش در صنعت نفت شامل طرح تحقیقاتی، طرح پسادکتری و رساله دکتری، ثبت بین‌المللی اختراعات در حوزه تحقیقاتی نفت و حمایت از برگزاری کارگاه‌های آموزشی ملی و بین‌المللی در داخل کشور در حوزه تحقیقاتی صنعت نفت به امضای ضرغام و توفیقی رسید.
علمی ** 1836 **2017

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي تفاهمنامه صنعت نفت صندوق حمايت از پژوهشگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۴۲۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت‌های صندوق ضمانت صادرات از صادرکنندگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سیدامیر برهانی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران، گفت: صندوق ضمانت صادرات ایران پوشش‌های بیمه‌ای و ضمانت نامه‌ای خود را برای بازار کشور‌های همسایه همچون عراق و افغانستان با شرایط ویژه ارائه می‌دهد. همچنین برای حضور فعال در بازار کشور‌های آفریقایی سقف اعتباری ۴/۵ میلیارد دلار در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: این صندوق آمادگی دارد در صورت پذیرش کارفرما و یا بانک‌های خارجی، ضمانت نامه‌های مبتنی بر قرارداد (ضمانت نامه شرکت در مناقصه، ضمانت نامه پیش پرداخت و ضمانت نامه حسن انجام تعهدات) برای صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ارائه نماید.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران نقشی بزرگی در گسترش و رشد علمی ایران ایفا کرده است
  • امضای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد تبریز با یک واحد صنعتی
  • اختصاص ۹ همت اعتبار برای صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • هواوی مخفیانه از مسابقات تحقیقاتی در آمریکا حمایت مالی می‌کند
  • اعتبار ۹ همتی برای حمایت ویژه از بیماران خاص و صعب‌العلاج در ۱۴۰۳
  • حمایت‌های صندوق ضمانت صادرات از صادرکنندگان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ میان کاخ گلستان و پژوهشگاه میراث فرهنگی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد کرمانشاه با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب
  • اصفهان،میزبان کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای
  • اصفهان، میزبان نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴