Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای نگهبان گفت: مردم عزیز همیشه وفادار نظام و انقلاب بوده‌اند و باید برنامه‌ریزی نمایندگان مجلس تحت تأثیر هیچ شخص و جریان سیاسی نباشد تا رفاه حداقلی برای مردم برقرار شود.

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا از روابط عمومی شورای نگهبان، آیت‌الله احمد جنتی، ظهر امروز در دیدار اعضای کمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس شورای اسلامی با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام محمدباقر(ع) گفت: اسلام به‌ویژه فقه پویای شیعه مدیون ائمه اطهار(ع) است؛ چرا که اگر آن‌ها در مقابل حکومت‌های جور بنی‌امیه و بنی‌عباس مقاومت نمی‌کردند و رنج تبعیدها و زندان‌ها را به جان نمی‌خریدند، اکنون چیزی از اسلام باقی نمی‌ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای نگهبان خطاب به اعضای کمیسیون برنامه‌ و بودجه اظهار کرد: شاهرگ حیات اقتصادی کشور، مسأله برنامه‌ و بودجه است و شما هم موظف هستید به‌وظیفه الهی و قانونی خود عمل کنید.

وی با اظهار نگرانی از کمبودها، گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی مردم، افزود: این مردم عزیز که همیشه وفادار نظام و انقلاب بوده‌اند مستحق خدمت هستند و باید برنامه‌ریزی شما تحت تأثیر هیچ شخص و جریان سیاسی نباشد تا رفاه حداقلی برای مردم برقرار شود و این امکان‌پذیر نیست مگر اینکه جز حق و حقیقت، مدنظر نمایندگان مجلس نباشد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از اجرایی نشدن اصل 44 به‌صورت کامل، اضافه کرد: قرار نبود دولت متصدی امور اقتصاد باشد و باید فقط نقش حاکمیتی داشته باشد و مجلس به‌وظیفه نظارتی خود به‌صورت جدی در این زمینه عمل کند تا اصل 44 به‌صورت دقیق اجرایی شود تا بخش خصوصی بتواند بهتر از قبل موتور اقتصادی کشور را حرکت دهد.

جنتی استفاده از اوراق مالی تعهدزا در امور جاری کشور را مورد انتقاد قرار داد و گفت: این مسأله موجب شده است که بدهی‌افزایی ایجاد شود؛ چرا که اوراق مالی به‌طور اصولی باید در موضوعات عمرانی هزینه شود.

دبیر شورای نگهبان نظارت بر عملکرد دولت را وظیفه نمایندگان مجلس شورای اسلامی دانست و تأکید کرد: شما نمایندگان نزد خدا و مردم مسئولید و به‌یاد داشته باشید این دوره چهارساله می‌گذرد و نتیجه اعمال شما تا همیشه خواهد ماند.

وی قانون بودجه کشور را مصوب سال 1351 دانست و گفت: این قانون جواب‌گوی نیازهای فعلی کشور نیست و باید اصلاح شود. همچنین برنامه‌های پنج‌ساله کشور باید اجرایی شوند و مهم‌ترین راه‌حل برون‌رفت از مشکلات کشور توجه جدی و عملی به اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۴۲۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون برنامه هفتم در روزهای آینده نهایی می‌شود

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت با تقدیر از بخش نیروهای مسلح و دفاعی کشور که حماسه مهم را (عملیات وعده صادق) خلق کردند، گفت: قانون برنامه هفتم در سال گذشته پس از ارایه لایحه از سوی دولت، در مجلس نیز مورد تصویب قرار گرفت و پاره‌ای از اختلاف‌نظرها بین شورای نگهبان و مجمع تشخیص، هیئت عالی نظارت و مجلس شورای اسلامی باقی بود که بخش عمده‌ای از آنها تا پایان سال رفع شد.

بیشتر بخوانید: تعرفه‌های جدید پزشکی ابلاغ شد

وی افزود: فکر می‌کنم که بخش کوچک باقیمانده نیز در روزهای آینده نهایی شود و ما در ابتدای سال جاری، قانون برنامه ۵ساله پیشرفت را رسماً دریافت و شروع کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: رسیدگی به بخش دوم بودجه در مجلس به‌سرعت انجام شده است و طی امروز و فردا در کمیسیون تلفیق نهایی می‌شود و هفته آینده به صحن علنی مجلس می‌آید، همچنین قانون بودجه از ابتدای سال اجرا می‌شود ولی پرداختی‌های این ماه بر اساس جداول سال گذشته بود.

منظور تصریح کرد: اعتبارات بخش ورزش و فرهنگ ۴۵ درصد افزایش یافته است این در حالی است که افزایش بودجه دولت ۲۳ درصد است، همچنین در بخش سلامت شامل تحول قابل‌توجهی بودیم که رشد ۳۰درصدی داشت و قرار است ۲۵ درصد کادر درمان استخدام شوند و ۱۸۰۰ نفر عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی در سال جدید می‌شوند که به‌طورکلی ۴ هزار میلیارد تومان برای کادر درمان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه ۳۵۰۰ هزار میلیارد تومان برای تغذیه دانشجویان پزشکی اعتبار تخصیص یافته که دو برابر سال گذشته است، ادامه داد: حوزه دانشگاه و آموزش عالی بیش از بودجه عمومی رشد داشته است که دانشگاه‌های برتر ۴۰ درصد و متوسط ۳۰ درصد رشد اعتبارات داشتند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین خبر داد که امسال ۷۰ هزار معلم جذب خواهد شد.

منظور تأکید کرد: امسال طرح‌های زیادی افتتاح خواهد شد زیرا اعتبارات آن‌ها تأمین شده است و تا پایان سال این پروژه‌ها افتتاح می‌شوند.

کد خبر: 1227365 برچسب‌ها برنامه هفتم توسعه

دیگر خبرها

  • منظور: افزایش دائم دستمزد‌ها به رفاه مردم کمک نمی‌کند!
  • بررسی ظرفیت‌های مصوب شده قم در قانون بودجه ۱۴۰۳
  • منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند
  • رییس کمیسیون حقوقی مجلس: ایرادات لایحه حجاب را برطرف کردیم، ببینیم شورای نگهبان چه کار می‌کند/ طرح نور نیروی انتظامی جدا از قانون مجلس است
  • قانون برنامه هفتم در روزهای آینده نهایی می‌شود
  • مصوبات جلسه علنی سه شنبه مجلس
  • امسال ۷۰ هزار معلم جذب آموزش و پرورش می شوند
  • قانون برنامه هفتم به زودی به دولت ابلاغ می‌شود
  • بررسی بخش دوم لایحه بودجه در دستور کار مجلس
  • آذربایجان شرقی تنها استانی که در انتخابات اسفند ۱۴۰۲، اصلاح طلبان در آن پیروز شدند